DeathByDigital Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hei.. Denne er mest for morro, og info.... Har prøvd meg på noe nytt i helgen...CaseMod.... I den sammenhengen tenkte jeg at jeg skulle se om jeg fikk brukt lyset, i min gamle deffekte HP scanner. Etter litt kobling: (NEMKO godkjente koblinger selvsagt) så tenkte jeg at jeg skulle sjekke spenningen på denne morroa..... Oi...Multimeteret mitt går bare til 600V....Begynte å blinke Bat...og displayet viste bare 0. Gnister "hopper" ca 1mm pr 1000v. dette er ca 1mm Er det egentlig en vanlig katode som brukes til Scannerlys??? Den lyser bra.. og blir ikke spesielt varm.... Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) KULT! hehe... mye spennende å gjøre med mange volt edit: Prøv å sett tunga bortpå,... Det er ikke vondt Endret 13. juni 2004 av Axentrix Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Morsomt med mange volt Har forska litt på ein Kit til eit neonlys. Der var det også mykje volt... Lenke til kommentar
texaco Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 er det en søt trafo som er avbildet på første bildet (stor svart og hvit firkantet komponent midt på kretskortet)? så ihvertfall stor ut for "kun" å drive en "lampe"... Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Joda... den firkanten med Sort og hvit, er trafo.... Det er orginalkomponentene fra Scanneren.... Så det skal være nok til å drive Scannerlyset...... Er heller ikke sikker på om "enheten" skulle ha vore koblet til 5V eller 12V. Det ble selvsagt mest lys når jeg koblet meg på 12V..... <Edit> Dont try this at home kids... Endret 15. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 hehe en kamerat jeg kjenner klarte å komme borti kretskortet mens den var plugga til.... det sa ZAPP å han hadde en fin liten svart flekk på fingertuppen Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hva er NEMKO? Og hva om det ikke er koblet etter NEMKO godkjenning :o? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 IKKE sett et multimeter på høyspenning i denne klassen. Lærte min lekse da jeg skulle måle strømgjerdet til naboen for noen år siden... Multimeter - RIP Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 IKKE sett et multimeter på høyspenning i denne klassen. Lærte min lekse da jeg skulle måle strømgjerdet til naboen for noen år siden... Multimeter - RIP :!: Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 IKKE sett et multimeter på høyspenning i denne klassen. Lærte min lekse da jeg skulle måle strømgjerdet til naboen for noen år siden... Multimeter - RIP Haha, meeerkelig... tror de pleier å være 10-15 000 V Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 hehe, artig, husker tilbake på skolen, da vi hadde tilgang til tilsammen ca 50-60 volt likespenning (kobla sammen trafoer) og med et tyggispapir (som hadde en form for tynt aluminniums folie elns) og en spiker, klarte vi å sette fyr på dette papiret med bare strøm..hehe Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 hehe, artig, husker tilbake på skolen, da vi hadde tilgang til tilsammen ca 50-60 volt likespenning (kobla sammen trafoer) og med et tyggispapir (som hadde en form for tynt aluminniums folie elns) og en spiker, klarte vi å sette fyr på dette papiret med bare strøm..hehe Hmm... sist jeg sjekka funka ikke en trafo på likestrøm da men Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Haha, meeerkelig... tror de pleier å være 10-15 000 V Der omkring ja... Men jeg regnet med det var ganske tamt siden jeg ikke merket noe særlig når jeg tok i det. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Lærte min lekse da jeg skulle måle strømgjerdet til naboen for noen år siden... tiss på! :!: :!: Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Haha, meeerkelig... tror de pleier å være 10-15 000 V Der omkring ja... Men jeg regnet med det var ganske tamt siden jeg ikke merket noe særlig når jeg tok i det. Hehe, tok visst feil der ja Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 hehehe, kanskje litt offtopic, men siden det er snakk om å tenne på ting med strøm... vi voldtok en kaktus på vgs når jeg gikk der for noen år siden den så ikke UT, begynte smått... noen kobber ledninger gjennom den, så laget vi en spole rundt den, så bygget det seg bare på... etterhvert kobbla vi den til stikk kontakten, mens vi holdt oppe automatsikringa.. (PS!!; Don't try this at home! på skolen er det kanskje greit.. ) guess what? Kaktusen tok FYR til slutt (PS: Svidd kaktus lukter ikke særlig behagelig...) -mamazboy- Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 IKKE sett et multimeter på høyspenning i denne klassen. Lærte min lekse da jeg skulle måle strømgjerdet til naboen for noen år siden... Multimeter - RIP Appropos multimeter og uegnede bruksområder: ... de er heller ikkje videre egnet til å skjekke om en tennplugg virkelig får spennings pulser.. + Fluke Jr. + 1995 - 2002 a dear friend, a loved tool, a missed colleague rest in peace dude Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) hehe, artig, husker tilbake på skolen, da vi hadde tilgang til tilsammen ca 50-60 volt likespenning (kobla sammen trafoer) og med et tyggispapir (som hadde en form for tynt aluminniums folie elns) og en spiker, klarte vi å sette fyr på dette papiret med bare strøm..hehe Prøv å sette et 9v batteri bortpå en dott med stålull (uten såpe) du, og se hva som skjer. Vi starta leirbål i speider'n på den måten et par ganger fyrstikkene var våte. Endret 27. juli 2004 av Aetius Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 IKKE sett et multimeter på høyspenning i denne klassen. Lærte min lekse da jeg skulle måle strømgjerdet til naboen for noen år siden... Multimeter - RIP Appropos multimeter og uegnede bruksområder: ... de er heller ikkje videre egnet til å skjekke om en tennplugg virkelig får spennings pulser.. det kan jeg nok tenke meg.. da det er borti 20000 volt å sjekke dette bruker man jo tungen til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå