Gå til innhold

linux med spill og programmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, jeg har veldig lyst til å begynne å bruke linux. men er avhengig av å ha steam og wc3 på pc. finnes det versioner av wc3 og steam som fungerer på linux?. dette hadde vært veldig fint......

Både Steam og Warcraft 3(+Frozen Throne) fungerer i WINE. steg-for-steg guider finner du her og her

Lenke til kommentar
Begge to fungerer i winex, med noe ytelsestap (fra lite til mye, litt avhengig av tilfeldighetene). Linux er uansett ikke plattformen å velge hvis man spiller mye.

neinei, spiller veldig mye, men kun cs, og wc3 en gang i blandt (på lan o.l). så hvis steam og wc3 fungerer så går jeg over til linux..... tror jeg. må sette meg inn i det (holder på, har installert på en 20 gig jeg hadde liggende)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

doh. det som er poenget da, man velger i oppstarten om man vil ha windows eller linux. dualbooting finner du om på google.

Jeg tror ikke det er noe vits med dualbooting i ditt tilfelle, ettersom iallefall warcraft 3 atpåtil kan få bedre ytelse (fordi det er opengl) i wine/winex. (cs skal jeg ikke si noe om)

Lenke til kommentar

Tja, jeg presterte å få FPS-counteren min låst på 100 i OpenGL 800x600 på en amdxp 2600+.. det går ikke an å få bedre ytelse ;) så hvis du bare spiller cs og wc3 skal det nok gå greit :) men er det et ATI eller et nVidia-kort du har? har mye å si for spillytelsen i Linux.. (Ikke pga linux selv, men at ATI er noen j*vla idioter som skriver elendige drivere til alternative operativsystem) :(

Lenke til kommentar
doh. det som er poenget da, man velger i oppstarten om man vil ha windows eller linux. dualbooting finner du om på google.

Jeg tror ikke det er noe vits med dualbooting i ditt tilfelle, ettersom iallefall warcraft 3 atpåtil kan få bedre ytelse (fordi det er opengl) i wine/winex. (cs skal jeg ikke si noe om)

Jeg fikk ivertfall mye bedre fps i wc3 med linux en windows.

edit: Steam er ofte slitsomt å få til å gå, men etter noen uker med linux innser du at cs er noe dritt :) så da gjør det ingenting.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...