anon12234 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hei, jeg har veldig lyst til å begynne å bruke linux. men er avhengig av å ha steam og wc3 på pc. finnes det versioner av wc3 og steam som fungerer på linux?. dette hadde vært veldig fint...... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Begge to fungerer i winex, med noe ytelsestap (fra lite til mye, litt avhengig av tilfeldighetene). Linux er uansett ikke plattformen å velge hvis man spiller mye. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hei, jeg har veldig lyst til å begynne å bruke linux. men er avhengig av å ha steam og wc3 på pc. finnes det versioner av wc3 og steam som fungerer på linux?. dette hadde vært veldig fint...... Både Steam og Warcraft 3(+Frozen Throne) fungerer i WINE. steg-for-steg guider finner du her og her Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Begge to fungerer i winex, med noe ytelsestap (fra lite til mye, litt avhengig av tilfeldighetene). Linux er uansett ikke plattformen å velge hvis man spiller mye. neinei, spiller veldig mye, men kun cs, og wc3 en gang i blandt (på lan o.l). så hvis steam og wc3 fungerer så går jeg over til linux..... tror jeg. må sette meg inn i det (holder på, har installert på en 20 gig jeg hadde liggende) Endret 13. juni 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hvorfor ikke en dualboot? Da kan du kjøre dine favorittspill i native windows, og når du ikke spiller kan du kose deg i Linux. Hvem sa at man ikke kunne få både i pose og sekk... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 hvordan kan man sette op en dualboot da?, og krever det ikke mye av systemet å kjøre linux og windows samtidlig? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 doh. det som er poenget da, man velger i oppstarten om man vil ha windows eller linux. dualbooting finner du om på google. Jeg tror ikke det er noe vits med dualbooting i ditt tilfelle, ettersom iallefall warcraft 3 atpåtil kan få bedre ytelse (fordi det er opengl) i wine/winex. (cs skal jeg ikke si noe om) Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Tja, jeg presterte å få FPS-counteren min låst på 100 i OpenGL 800x600 på en amdxp 2600+.. det går ikke an å få bedre ytelse så hvis du bare spiller cs og wc3 skal det nok gå greit men er det et ATI eller et nVidia-kort du har? har mye å si for spillytelsen i Linux.. (Ikke pga linux selv, men at ATI er noen j*vla idioter som skriver elendige drivere til alternative operativsystem) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) doh. det som er poenget da, man velger i oppstarten om man vil ha windows eller linux. dualbooting finner du om på google. Jeg tror ikke det er noe vits med dualbooting i ditt tilfelle, ettersom iallefall warcraft 3 atpåtil kan få bedre ytelse (fordi det er opengl) i wine/winex. (cs skal jeg ikke si noe om) Jeg fikk ivertfall mye bedre fps i wc3 med linux en windows. edit: Steam er ofte slitsomt å få til å gå, men etter noen uker med linux innser du at cs er noe dritt så da gjør det ingenting. Endret 16. juni 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 desverre har jeg ati.... men det finnes jo egne drivere for linux på ati sine sider da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå