Gå til innhold

Billig filserver, kommentarer på oppsett

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Har satt opp følgende billige filserver til meg selv (antall disker skal seff utvides). Kommentarer?

Asus P4R800-V Deluxe Hovedkort S478/800 ATI 9100IGP, SATA/ATA, ATX, VGA, GbLAN

Intel Celeron 2.4 GHz Boxed PC400

DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Q-Tec Midi tower ATX L-MD02, Sort m/350W AMD/P4 (billig, plass til mange disker, ser greit ut)

Samsung SpinPoint P80 160GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM (velger bevisst støynivå over ytelse her...)

Dette kommer på ca. 3250 inkl. mva. på Komplett.

OBS: Det er kun aktuelt for meg med Intel-basert PC, og jeg er heller ikke interessert i å diskutere dette... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har litt lite ram og dropp cellyen til fordel for en p4 du vil ikke angre!!!. Qtec skal vistnok ha veldig dårlige psuer men du vil jo ikke belaste den noe spesielt så det duger vel for deg.

Har du litt penger er asus kort med hyperpath geniale siden de har en pat lignende modifikasjon som øker ytelsen. 865PE chipset har som oftest denne funksjonen men sjekk først på asus sine sider for å være sikker på at kortet har det

Lenke til kommentar

ser greit ut mener jeg kun til lagring så er den helt ok + litt til...

men kabinnetet ville jeg ha byttet... gjærne til et aopen *greie strømforsyninger*

Qtec sine er vel heller kjent for laber kvalitet på det området*

Lenke til kommentar

Kult! Takker for tipsene..

Har byttet ut rammen med:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Det skal være triks å faktisk bruke dual når man har tenkt å bruke den integrerte grafikken.. som meg.. :)

Slår egentlig fra meg å oppgradere hovedkort/cpu.. dette skulle være billig-billig.. :D

Når det gjelder PSU har jeg et chieftec 360W liggende - ferdig moddet med 19db vifte. Har tenkt til å bruke dette uansett...

Lenke til kommentar

Har selv server (både til filserver og FTP)

Det som slår meg med oppsettet ditt er Kassa (Qtec)

Som andre sier så er det en dritt strømforsyning men den bytter du uansett.

jeg begynte også i det små men fant fort ut at diskene trngte god kjøling og enste (billige) kabinetter jeg fant som tilfredstiller kjøling på diskene (6stk) er Cheftec Big tower (dragon, matrix)

Lord Pyrre 1700GB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...