Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må fjerne firewall i routeren for å lage server!

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en cs server, men jeg har firewall i routeren, hvordan får jeg fjernet firewall'n?

Trådløs router:

3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway, 802.11g 54 Mbps, WPA

Trådløst kort:

3Com 11a/b/g Wireless PCI Card 11/54 Mbps, WPA,AES/WEP, ekstern antenne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å åpne porter i firewallen

Nei, det er ikke det samme som å "åpne" porter i firewallen, selv om åpne porter er en forutsetning for port-forwarding. Det dreier seg om en NAT ruter trolig. NAT gjør det mulig å la flere maskiner dele en IP-adresse. Dette er mulig når PCer bak NAT ruteren initierer kommunikasjon, men ikke når en ekstern maskin vil snakke med en bestemt PC bak en NAT ruter uten først å ha blitt kontaktet av PC-en bak NAT ruteren. Det er jo nettopp dette som er tilfellet når man setter opp en server. Hvordan i alle dager skulle NAT-ruteren vite hvilken av PC-ene som skulle motta pakken?

Svaret er port-forwarding. NAT ruteren må settes opp til å videresende eksternt initiert trafikk til den bestemte PC-en som kjører serveren.

CD

Lenke til kommentar
Lurer bare på om det er så lurt med CS server på wlan? med tanke på latency..

Enig med deg i det da trådløst(som e ser på som en nødløsning til kabel)

i mange tilfeller har nærmere 50% overhead.

Men ellers så "forward'er du en port med å gå in på ruteren din enten via program eller http og åpner den porten som cs trenger til den spesifikke maskina du har serveren på.

Info om ruteren : en ruter har en ipadresse "på baksiden" og det er den adressen de som er ute på internett ser og det er Wan (Wide Area netwerk) mens på forsiden mot de pc'ene som er på insiden så deler den ut adresser (DHCP) til de maskinene som den finner.og de får en såkalt LAN-adresse (lokal area netwerk)

for at de som spiller cs skal kunne spille på serveren din så må du finne ut hvilken port cs bruker og gå in i ruteren og skrive den porten in på en liste som er der og sette LAN-ipadressen til den maskina som kjører server på samme linje som porten ( da sier du til ruteren din at all trafikk som kommer fra andre som vil spille cs skal rutes ned på cs servewrmaskina di.

Lord Pyrre

Lenke til kommentar
Men ellers så "forward'er du en port med å gå in på ruteren din enten via program eller http og åpner den porten som cs trenger til den spesifikke maskina du har serveren på.

Info om ruteren : en ruter har en ipadresse "på baksiden" og det er den adressen de som er ute på internett ser og det er Wan (Wide Area netwerk) mens på forsiden mot de pc'ene som er på insiden så deler den ut adresser (DHCP) til de maskinene som den finner.og de får en såkalt LAN-adresse (lokal area netwerk)

for at de som spiller cs skal kunne spille på serveren din så må du finne ut hvilken port cs bruker og gå in i ruteren og skrive den porten in på en liste som er der og sette LAN-ipadressen til den maskina som kjører server på samme linje som porten ( da sier du til ruteren din at all trafikk som kommer fra andre som vil spille cs skal rutes ned på cs servewrmaskina di.

Lord Pyrre

Så hva skal jeg gjøre da?

Det jeg tror jeg skal:

Router innstillinger (HTTP): Firewall >

Så får jeg dette fram:

www.JPG

Der velger jeg den nederst og skriver inn en IP? Hvilken?

EDIT: Nytt bilde

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar

Lord Pyrre

Så hva skal jeg gjøre da?

Det jeg tror jeg skal:

Router innstillinger (HTTP): Firewall >

Så får jeg dette fram:

www.JPG

Der velger jeg den nederst og skriver inn en IP? Hvilken?

EDIT: Nytt bilde

Velg New og så kaller du det for CS og gir ipaderssa til maskina(maskinene) og angir portene som skal brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...