torb Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg sliter med varmgang i PC-en min særlig på varme sommerdager. Skulle også gjerne kunne ha mindre vifter i kabinettet enn nå. Jeg har en 2 år gammel AMD Athlon XP 1600? Palomino prosessor (for socket A) . Kan jeg regne med at en ny prosessor utvikler mindre varme særlig hvis jeg ikke går mye opp i hastighet - f eks en Athlon XP 200 + Lenke til kommentar
CD Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Er nok ikke så mye å hente på en ny prossesor, men en ide kunne være å bytte ut noen kabinettvifter med større utgaver for å flytte mer luft. Nye vifter er nok betraktelig mer stillegående enn litt eldre utgaver. Går utifra at du mente færre vifter og mindre i størrelse Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hva med en Athlon XP-M 2500+ ? Dersom den ikke klokkes, og kjøres på 1.45v, avgir vel den lite varme ? (finnes vist en 35Watt versjon) Og klokker lett dersom du skulle trenger mere cpu kraft. Endret 13. juni 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
torb Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Takk for presiseringa, CD. Jeg mente selvfølgelig færre vifter (og mindre støy). Endret 13. juni 2004 av torb Lenke til kommentar
Murty Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hva med en Athlon XP-M 2500+ ? Dersom den ikke klokkes, og kjøres på 1.45v, avgir vel den lite varme ? (finnes vist en 35Watt versjon) Og klokker lett dersom du skulle trenger mere cpu kraft. støtter den der.. genial prosessor har jeg hørt.. skulle gjerne hatt en selv utvikler som sagt veldig lite varme.. PS: har dere fått med dere at dette er mitt 601. innlegg? Endret 13. juni 2004 av Murty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå