knøtte Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hvem har det beste og mest stabile hovedkortet av Abit og Asus. Har hørt at det skal være noe "bøg" med Abit sine Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Har hatt flere Asus-kort, sitter med et Asus A7M 266 DDR nå og er (fortsatt) fornøyd. Asus kan anbefales! Lenke til kommentar
nyk Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Abit er en ledende hovedkort produsent og jeg vil anbefale det på det sterkeste. Asus er et veldig bra hovedkort Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Abit. :smile: Har aldri hatt problemer med mine Abit HK, stabilt og kjapt som bare det. Bare tull at det er no "bugg" med dem. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 I følge Itbutikken.dk har Abit en feilprosent på 16.67% og Asus har 11.37%, Det er Soltek som har minst feil med en feilprosent på 1.96%. Man vet jo ikke grunnlaget men tallene er skremende. Det er ikke rart folk har dataproblemer. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Asus er svært store, Abit er små - Asus er også (tradisjonelt) litt "dyrere" mens Abit heller har fokusert på funksjoner (spesielt for entusiastmarkdet) siden "løssalg/retail" har vært deres marked mot Asus som har avtaler med Dell, Compaq etc. Har selv hatt over et dusin Abit kort og har oppledg samtlige som svært stabile og kommer fortsatt til å holde med til Abit i tiden som kommer. Se ann hva du trenger av funksjonalitet og hva du vil betale, stabilitet (hvertfall på til Intel platformer som er det eneste jeg har brukt) er helt på topp hos begge to. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Driver man mye med overklokking så vil Abit være første valget. Asus er mer kjent for stabile hovedkort. Men det varierer også fra de forskjellige kortene Abit og Asus lager. F.eks det nye Abit AT7 MAX kortet som er basert på VIA KT333 chipset var det en som ikke fikk høyere FSB enn 145 MHz... Jeg har selv ett Asus A7V333 kort og det er stabilt. Jeg har ikke fått testet å overklokke det forde min AthlonXP 1900+ blir for varm (selv med Alpha PAL8045). Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Abit har av og til nokon extra funksjoner som er nice til overklokking ellers er det smak og behag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå