Gå til innhold

strstr-problem

Anbefalte innlegg

Hentet fra siden min, theflash.zero-web.net Legg merke til shoutboxen til høyre

Warning: strstr() [function.strstr]: Empty delimiter. in /hsphere/local/home/zero-web/theflash.zero-web.net/shout/func.php on line 208

Line 208:

IF(strstr($bs,$w) == FALSE && !ereg('[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]',$w))

Googlet litt rundt, men ettersom jeg er helt ny i php, så fant jeg ikke ut noe særlig som kunne hjelpe meg

OPPDATERING: Oppdaget at linje 208 var en del av textwrapping funksjonen, så jeg skrudde den av. Nå slipper jeg iallefall feilmeldinger, men... skulle gjerne hatt den på

Endret av bosannes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrudde av en del av tekstwrapping-funksjonen... Hvis den bare legger inn html-linjeskift istedenfor linjeskift som brukerene laget selv da de skrev i shoutboksen, kan du kanskje bytte den ut med den innebygde funksjonen nl2br()?

Lenke til kommentar
Du skrudde av en del av tekstwrapping-funksjonen... Hvis den bare legger inn html-linjeskift istedenfor linjeskift som brukerene laget selv da de skrev i shoutboksen, kan du kanskje bytte den ut med den innebygde funksjonen nl2br()?

nevnte jeg at jeg var helt ny på php?...

Lenke til kommentar
nevnte jeg at jeg var helt ny på php?...

Regner med du likevel kan lese en feilmelding?

Det står rimelig svart på hvitt at det er strstr funksjonen som klager.

Warning: strstr() [function.strstr]: Empty delimiter.

og hva kan så dette bety. Det kan virke som om den får inn verdier som er empty (tomme). Hva er det så denne funksjonen får? jo en $bs og en $w variabel. Kanskje du kunne sjekka om en av de er tomme?

Lenke til kommentar
Regner med du likevel kan lese en feilmelding?

Det står rimelig svart på hvitt at det er strstr funksjonen som klager.

Warning: strstr() [function.strstr]: Empty delimiter.

og hva kan så dette bety. Det kan virke som om den får inn verdier som er empty (tomme). Hva er det så denne funksjonen får? jo en $bs og en $w variabel. Kanskje du kunne sjekka om en av de er tomme?

Joda... Problemet er at jeg ikke klarte å finne ut hva delimiter er. Søkte gjennom php-settet etter "delimiter", men fant ingenting da heller. Dermed stod jeg litt fast...

Er det en tommelfingerregel at alt som begynner på $ er variabler?

Les første innlegget du, så ser du at den parentesen jeg har uthevet mangler der.

Den parantesen så jeg med en gang ;) - men er det den som er problemet?

Lenke til kommentar
Er det en tommelfingerregel at alt som begynner på $ er variabler?

--

Den parantesen så jeg med en gang ;)  - men er det den som er problemet?

1: Ja, alt som begynner på $ er variabler.. (I tillegg har man konstanter, dette er variabler som ikke kan forandres. Disse skal du ikke ha $ foran.)

2:My bad :blush:

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar
Joda... Problemet er at jeg ikke klarte å finne ut hva delimiter er

en delimiter er noe som markerer begynnelsen og slutten på data (altså hvilken data man vil ha med)

Mest sansynlig får du denne feilmeldingen fordi det andre argumentet i funksjonen du kaller er "tom" (dvs den har ingen ting å søke etter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...