bosannes Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hentet fra siden min, theflash.zero-web.net Legg merke til shoutboxen til høyre Warning: strstr() [function.strstr]: Empty delimiter. in /hsphere/local/home/zero-web/theflash.zero-web.net/shout/func.php on line 208 Line 208: IF(strstr($bs,$w) == FALSE && !ereg('[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]',$w)) Googlet litt rundt, men ettersom jeg er helt ny i php, så fant jeg ikke ut noe særlig som kunne hjelpe meg OPPDATERING: Oppdaget at linje 208 var en del av textwrapping funksjonen, så jeg skrudde den av. Nå slipper jeg iallefall feilmeldinger, men... skulle gjerne hatt den på Endret 13. juni 2004 av bosannes Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) *gone* Endret 14. juni 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
TorS Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Du skrudde av en del av tekstwrapping-funksjonen... Hvis den bare legger inn html-linjeskift istedenfor linjeskift som brukerene laget selv da de skrev i shoutboksen, kan du kanskje bytte den ut med den innebygde funksjonen nl2br()? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Du skrudde av en del av tekstwrapping-funksjonen... Hvis den bare legger inn html-linjeskift istedenfor linjeskift som brukerene laget selv da de skrev i shoutboksen, kan du kanskje bytte den ut med den innebygde funksjonen nl2br()? nevnte jeg at jeg var helt ny på php?... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Fant iallefall 1 feil, vet ikke om den er en typo i innlegget her, men; IF(strstr($bs,$w)) == FALSE && !ereg('[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]',$w) tell antall parenteser der... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 nevnte jeg at jeg var helt ny på php?... Regner med du likevel kan lese en feilmelding? Det står rimelig svart på hvitt at det er strstr funksjonen som klager. Warning: strstr() [function.strstr]: Empty delimiter. og hva kan så dette bety. Det kan virke som om den får inn verdier som er empty (tomme). Hva er det så denne funksjonen får? jo en $bs og en $w variabel. Kanskje du kunne sjekka om en av de er tomme? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) *gone* Endret 14. juni 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Regner med du likevel kan lese en feilmelding? Det står rimelig svart på hvitt at det er strstr funksjonen som klager. Warning: strstr() [function.strstr]: Empty delimiter. og hva kan så dette bety. Det kan virke som om den får inn verdier som er empty (tomme). Hva er det så denne funksjonen får? jo en $bs og en $w variabel. Kanskje du kunne sjekka om en av de er tomme? Joda... Problemet er at jeg ikke klarte å finne ut hva delimiter er. Søkte gjennom php-settet etter "delimiter", men fant ingenting da heller. Dermed stod jeg litt fast... Er det en tommelfingerregel at alt som begynner på $ er variabler? Les første innlegget du, så ser du at den parentesen jeg har uthevet mangler der. Den parantesen så jeg med en gang - men er det den som er problemet? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Som sagt, sjekk hva $bs og $w inneholder. echo "bs: $bs, w: $w <br>"; Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Har ikke tilgang til php-filene som kode nå, skal sjekke når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Er det en tommelfingerregel at alt som begynner på $ er variabler?-- Den parantesen så jeg med en gang - men er det den som er problemet? 1: Ja, alt som begynner på $ er variabler.. (I tillegg har man konstanter, dette er variabler som ikke kan forandres. Disse skal du ikke ha $ foran.) 2:My bad Endret 14. juni 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 tell antall parenteser der... Les første innlegget du, så ser du at den parentesen jeg har uthevet mangler der. hva i all verden mener du med det? den parentesen du introduserer, gir syntaksfeil. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Joda... Problemet er at jeg ikke klarte å finne ut hva delimiter er en delimiter er noe som markerer begynnelsen og slutten på data (altså hvilken data man vil ha med) Mest sansynlig får du denne feilmeldingen fordi det andre argumentet i funksjonen du kaller er "tom" (dvs den har ingen ting å søke etter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå