Gå til innhold

Hva bør oppgraderes først?

Anbefalte innlegg

Har dette i maskinen for øyeblikket:

340W Chieftec PSU

A7V8X KT400 Socket A Hovedkort

Athlon 2400+

512 MB PC3200 Minne

ATI Radeon 9500@9700

Western Digital Raptor 36.7GB 10000RPM SATA

Western Digital Caviar 80GB 7200rpm ATA/100

NEC LCD 1760NX 17" Monitor

Creative Audigy 2

Logitech Z-560

Plextor CDRW 24xCD-R 10xCD-RW 40xCD

AOpen DVD 1240AMH 12xDVD 40xCD

Logitech MouseMan Dual Optical

Func Surface 1030 Mouse Pad

Logitech Elite Keyboard

Logitech Dual Action Gamepad

Hva bør jeg oppgradere først med tanke på spillytelse? Har så klart planer om å oppgradere hele maskinen, men ønsker å ta det stegvis for å minimere innhogget i lommeboka.... Holder f.eks strømforsyningen til 6800U/X800XT??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er god og grafikk-kortet er godt. Det er vel litt hipp som happ med andre ord...

Jeg ville kanskje beholdt maskinen og kjøpt nytt grafikk-kort. Maskinen er helt grei den, og ytelsen i spill øker ikke noe særlig med ny prosessor/hovedkort så vil du ha umiddelbar økning av spillytelse er det veien. Dermed må du kjøpe f.eks. Radeon 9800 nå og oppgradere maskinen senere.

Men hvorfor gjøre noe som helst med maskinen? Den må da være i stand til å kjøre de fleste spill?!? :dontgetit:

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Her ville jeg gått for et AMD64 oppsett, som oppgradering.

Du sier ikke noe om minnet, men 512 PC3200 er jo greit.

Det skjermkortet klarer jo helt fint Far Cry o.l spill med både AA og AF på, såvidt jeg vet!

Derfor ville du fått et ytelsesboost ved kjøpr av hk og cpu :)

Skal du ikke bruke så mye penger kan du jo ta en AMD64 2800+ :)

Lenke til kommentar

Ram får man aldri for mye av, og oppgradere med 512MB til vil nok kunne hjelpe i endel sitvasjoner.

Men jeg ville nok først og fremst anbefalt nytt hk og cpu, nF3 250(gb) og en 3000+ cpu er en fin pakke. Men sjekk først om minne er kompitabelt(er en post om det her på forumet), hvis ikke blir fort oppgraderinga mye dyrere.

Skjermkort ville jeg ikke oppgradert i første rekke da, du ikke vil få utnytta fullt et av de nyeste korta uten bedre cpu. Ta heller skjermkort i andre runde, tror du vil ha mest igjenn for det.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...