KydeX Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hei. Har nettopp fått meg nytt hovedkort MSI K8N Neo Platinum og AMD 64 3000+. Har aldri overklokket før, men tenkte jeg skulle prøve meg litt. Har 1 x Corsair XMS3200 512 MB. Jeg startet forsiktig med 203 Mhz FSB. Maskinen boota fint, men da jeg kjørte Prime95 torture test så ble maskinen ustabil og hang seg. Kan det være at jeg må justere timings på minne? Kjører nå 2-3-3-5. Eller kan det være at jeg må justere Vcore. Den står nå på default 1.5V Temperaturen lå på ca. 50 grader ved full load. Kom gjerne med andre tips også. Jeg er nybegynner innen overklokking. Edit: Hjalp ikke å skru opp Vcore, skrudde den ned igjen og endra Timings til 2.5-3-3-6. Det hjalp. Nå har jeg satt opp FSB til 210 Mhz og kjører Prime95. Temp full load ligger på ca. 44 grader. Hvor langt kan jeg gå på temperaturen? Er det skadelig å kjøre overklokka over lengre tid? Endret 13. juni 2004 av Azaz Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Hvor langt kan jeg gå på temperaturen? Er det skadelig å kjøre overklokka over lengre tid? Beklager bump, men er det ingen av ekspertene her på forumet som kan svare en nybegynner litt. Jeg vet dere sikkert er drittlei av å svare på de samme spørsmålene, men det er ikke lett å vite for en som ikke har peiling. Jeg er også litt redd for å kjøre for høyt pga. systemtemperaturen. Systembrikka har bare en liten passiv heatsink og blir fort varm har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 sitter å sliter med det samme selv med samme HK, så jeg håper på at du får svar snart:) /free bump Lenke til kommentar
klikko Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Edit: Hjalp ikke å skru opp Vcore, skrudde den ned igjen og endra Timings til 2.5-3-3-6. Det hjalp. Nå har jeg satt opp FSB til 210 Mhz og kjører Prime95. Temp full load ligger på ca. 44 grader. Hvor langt kan jeg gå på temperaturen? Er det skadelig å kjøre overklokka over lengre tid? for å si det sånn så er 44 grader load veldig pent.... nå tror jeg visst at de amd64 prossesorene ikke er så altfor varme heller.... jeg tror du kan klokke helt til temperaturen begynner å nærme seg 60 grader load... 60 c , er heller ikke "farlig" synes jeg.... 70 c er derimot litt værre... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 har drevet med terror testing av cpu no, max load : 42 grader og idel load 29 grader. men dette må jeg fixe på! hehe:p Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Men problemet er ikke prosessoren, men heller systemtempen som jeg får opplyst til ca. 55 grader. Er dette temp på hovedkortet eller på Northbridge? Jeg gjetter på northbridge da, siden den bare har en passiv heatsink (en liten en.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå