Gå til innhold

Elitegroup 553 vs. Apple iBook?

Anbefalte innlegg

Macene er stille(bra i f.eks et auditorium) og de er forholdsvis robuste

ehh, nei. har du prøvd mac? powerbook og ibook er noe av det minst robuste du får tak pga slim design, og ja, d nye modellene braåker lite, men hvis du sklulle finne på å kjøpe brukt er det en tornado.

Vi har sendt tilbake 4stk powerbooker pga løpske vifter og knekte/knuste skjermer. De har også meget høv varmeutvikling. Og de er faktisk ikke så j...... raske.

å til trådstarter:

Har titta litt på den elitegroupen du sikta til, den har større skjerm, minst like god ytelse, den bråker like lite, og den blir ikke så varm.

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har svart på ditt eget spørsmål: kjøp ECS. Det virker ikke som om du er så gira på å bytte plattform, så da er det egentlig bare en løsning: hold deg til Windows.

For ordens skyld - jeg var i samme situasjon, og venter nå spent på en iBook ;)

Lenke til kommentar
jeg vet office kan fåes for mac, men er ikke da litt av vitsen bort?

mye av vitsen ser ut til å være optimaliseringen mellom fysisk hardware-arkitektur og software...og dersom man skal benytte software designet for pc-hardware så blir det vel litt bom...?

Office for Mac er selvfølgelig designet for Mac-hardware. (Både Word og Excell var faktisk tilgjengelig for mac før de var tilgjengelig for Windows!)

Mer om produktet her. Det er jo også det å si at MS har gjort en ganske god jobb med å gi Office for OSX en riktig "Macfølelse"...

Lenke til kommentar
ehh, nei. har du prøvd mac? powerbook og ibook er noe av det minst robuste du får tak pga slim design...

Litt skivebom her tror jeg. Powerbook har veldig tynn skjerm ja, og kan nok fort bli ødelagt hvis den får en smell. iBook derimot er jo i utgangspunktet designet nettopp for å tåle en trøkk. Den var jo laget nettopp med tanke på studenter/elever som slang den i sekken etc. Den har en indre metallramme og skal etter sigende være støtsikker. (Nei, jeg har ikke prøvd dette selv! ;) ).

Lenke til kommentar

nydelig artikkel

Brukeropplevelsen var at macen gikk tre ganger så raskere. Det gikk raskere å få svar fra nettsteder, raskere å laste ned nettsider og raskere å laste ned store filer.

Macen regelrett knuste Windows PC.

I de ukene vi testet oss gjennom maskinens funksjoner, måtte vi ikke restarte systemet en eneste gang.

de første ukene med ny windows pc er vel da du restarter oftest? når nye programmer blir installert osv? Når du er ferdig med å bruke ibooken, klapper du den sammen å går

surtur, har du bestemt deg? :)

Endret av zacky
Lenke til kommentar

Fikk min 12" iBook G4 for noen uker siden. Jeg var veldig spent ettersom jeg kun har eid pcer til nå i livet (er 31 år).

Den lille macen er jeg svært fornøyd med. Operativsystemet er uhyre enkelt, men kraftig (unix kjerne). Det er også visuelt lekkert.

12" er en perfekt skjermstørrelse for oppløsning 1024 x 768. Skal du ha større skjerm, bør du ha større oppløsning. Hvis ikke betyr det bare dødvekt. Det er fy-fy i laptop-sammenheng.

Macens styrke er at den har en bra batterilevetid (ca 4 timer). Den fungerer knirkefritt i forhold til trådløse nett, blåtann og ethernet. Den er god å skrive på, og bråker ikke (viften min har ennå tilgode å slå inn). Dvalemodusen er også bedre en på pcer jeg har prøvd. iBooken er klar med en gang du har løftet opp skjermen. Bra!

Velger du mac bør du kjøpe ekstra ram. Den kommer med 256mb som standard, du bør ha minimum 512mb tilsammen. Selv oppgraderte jeg med en 512-brikke jeg kjøpte til like under tusenlappen på mpx.no :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Jeg fårstår ikke hvordan folk kan se vekk fra alle de positive kommentarene og erfaringene om mac og osx.. de eneste negative tingene jeg hører er at det krasjer, og det er folk som bruker gamle maskiner med gamle versjoner av osx i jobb/skole sammenheng, disse maskinene er ofte skakk kjørt og ødelagt lenge før dem fikk fingrene i dem. bare tenk på alle de F***a skole pcène i verden !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...