anon12234 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hei, jeg har installertt linux fedora på en 20 gig hdd jeg hadde liggende, sånn bare for å teste. men da lurer jeg på hvordan jeg skal få f.eks quake3 arena til å virke. har forsøkt å kopiere en version som funker på windows, men når jeg trykker på .exe filen i linux så skjer det iingenting. hvordan er det egentlig med linux og spill. må man laste ned spallpatcher for å spillene til å virke eller er det kun et fåtall spill som man i hele tatt kan få til å virke..... for da gidder jeg ikke bruke det. men ellers med nettverk og drivere er jo linux en drømm. alt var jo ferdig installert og klart til bruke når jeg hadde installert jo, internet funket og alt var ordnet. 10 points der, men hvis ikke spill virker så blir det kipt Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 1. Man skifter ikke til Linux for å spille spill. 2. Quake 3 finnes i egen linux-versjon, eneste du trenger er en eller annen pak fil fra installasjonsCD-en. 3. Andre windows-spill kan spilles ved hjelp av programmer som wine eller winex. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Har q3a cd som var "kun Linux" - bare å kjøre installeren så var alt ordnet. Funker som en drøm. Men du må ha nVidia/ATI-driverene (med mindre du er heldig og har et kort som er støttet out-of-the-box - ATI kortet på laptopen min er). Kommer snart til å føre på "hvordan legge inn nVidia-drivere". Noen må hjelpe meg med ATI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå