Bakvendtland Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Den ene RAM-slot'en på Toshiba'en virker ikke! Når jeg hiver inne en minnebrikke i den, så starter ikke maskinen skikkelig opp. Dvs at skjermen ikke slår seg på, CD-stasjonen svirrer litt, men det er i grunnen det hele. Jeg har prøvd frem og tilbake med brikkene (den ene er en 128MB-brikke som fulgte med, den andre en 128MB Kingston-brikke som skal passe). Maks RAM maskinen håndterer er vel 512MB. Jeg har en Toshiba Tecra 8100 NT, med 600MHz P3. Den har to slots for RAM, merket med henholdsvis Slot A og Slot B, merkelig nok så er det Slot A som ikke virker. Jeg tenkte at mange kanskje kunne fikse dette i BIOS'en, eller noe, men jeg har Windows XP Pro og har ingen anelse om hvordan man fikser slike saker der. Alle svar settes veldig stor pris på! Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hadde det samma problemma på en starsonær pc, trur det var ram brikke... test brikke på en annen pc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå