Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å kjøpe meg dette. Jeg har et Jensen -ikke- trådløst nettverkskort fra før. Vil det funke til denne routeren?

Ville valgt en USB-løsning fremfor dette PCI-kortet, mye lettere og plassere i en gunstigere posisjon enn et med fast antenne.

Jensen-kortet passer jo utmerket med kabel mot routeren.

Lenke til kommentar

Okey.

Jeg trenger:

- Trådløst Nettverkskort

- Router (som støtter det trådløse nettverkskortet og det gamle "ikke trådløse" nettverkskortet.)

Så kan dere gi meg linker. Enklere for begge parter :)

Lenke til kommentar

Cluet bak nettverksteknologier er at de er definert i åpne og felles protokoller, som gjør samhandling mellom ulike produsenter og produkter problemfritt.

( OSI Modellen er også et stikkord når det gjelder kommunikasjon mellom noder ).

1 x 802.11a/b/g WLAN kort, du vil kunne bruke et hvilket som helst kort så lenge det står at det støtter 802.11a eller b eller g.

1 x Router/Gateway/Aksesspunkt som igjen støtter 802.11a/b/g, og med ekstra switch/hub.

Ergo, de to linkene du postet i begynnelsen skal fungere utmerket.

NB: Utstyret du har valgt er basert på 802.11b standarden, som gir muligheter for 11mbit, hvis du hadde valgt 802.11g hadde du fått ( teoretisk ) mulighet for 54 mbit, anbefaler å ta en titt på WLAN pakkene hos www.mpx.no med kort og router.

Endret av Micromus
Lenke til kommentar

Hvis du kan leve med USB-nettverkskort, så har både Komplett og MPX tilbud på 3Com 802.11g router med USB-kort billigere enn de alternativene du hadde over. Jeg kjøpte denne pakken i vinter. Å kjøpe så gammel teknologi som en 802.11b router nå er ikke særlig smart. Særlig når man ser på prisforskjellen.

Ifølge det som står på mitt USB-kort, skal det med bruk av USB2 oppnås 54 Mbps. Hvis du ikke oppnår optimal plassering m.h.t. retning til router med dette kortet, kan du bruke en USB-forlengelseskabel.

Alle vanlig nettverkskort kan kobles til de fleste routere med tilkobling for kabel, også 3Com-routeren.

Edit: feil i BBCODES

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...