thomie6600 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hei, Har helt uforklarlig fått virus over natta. (har ikke brukt maskinen, den har bare stått på.) Når jeg sjekka mailen, hadde jeg fått 135mails av typen reply's fra folk som hadde mottatt virusmail sendt fra meg. Jeg sletta dem, og søkte etter flere mails 3min etterpå... da hadde nye 65 mails kommet. Maskinen blir scannet med Norton AV hver natt, med oppdatert virusliste. Noen som har peiling på hva dette er?? Hvilket program bør jeg evt bruke? Norton finner ihvertfall ingenting..... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Er ikke sikkert det er du som har viruset da. Typisk oppførsel av en email orm er å benytte adresselista i mailen til en bruker for deretter å masse sende til disse . Prøv to online scannere: panda og housecall . http://www.pandasoftware.com/activescan/co...n_principal.htm http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp Hvis ikke de finner noe er det andre som har din mailadresse i adresselista si som er infisert . Lenke til kommentar
Ventil Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Kanskje du har fått samme virus som jeg hadde. Les en tråd litt lenger nede om W32/Zafi.B Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Tror det er jeg som har viruset jo... Fordi det står i alle mailene jeg får at jeg har sendt en virusinfisert mail.... Stod faktisk Zafi.B i en av mailene.... Prøvde fjerningsmetoden som stod i den andre tråden, men jeg fant ingen tilsvarende fil i registeret..... Er det ikke blitt laget noe scanner/remover for zafi? Kan jo være et tilsvarende virus.... men hvilket??? Testa de online-scannerene, men de fant ingenting.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Bitdefender har en automatisk removal tool . http://www.bitdefender.com/bd/site/virusin...u_id=1&v_id=273 Removal tool: http://www.bitdefender.com/bd/site/virusin..._id=1&v_id=273# Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Kjørte den nå... fant ingenting... er nødt å være no annet.... hmm... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Har du kjørt pandas online enda .. (den er veldig bra) ... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Tror det er jeg som har viruset jo... Fordi det står i alle mailene jeg får at jeg har sendt en virusinfisert mail.... Det betyr ikke at det er du som har sent dem. Mange virus "faker" avsenderadressa, og da får den såm står som avsender slike mail. Kjør en scan på Housecall. Om du ikke finner noe har du nok ikke noe å bekjymre deg for. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 det er som XenZor sier. det er ikkje du som har fått virus, men nokon andre som faker adressa di. Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Ok, det høres fornuftig ut! Men det er litt irritierende å få inn så mye drit... noe program jeg kan blokke denne mailen?? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Men det er litt irritierende å få inn så mye drit... noe program jeg kan blokke denne mailen?? du kan lese meir om tiltak mot spam HER du finner og mange spamfilter nederst på sida. Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 K, thnx.... var mange å velge i der da... noen favs?? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 var mange å velge i der da... noen favs?? Mailwasher er vel eit av dei betre. du finner ein anmeldelse av det HER Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 NOD32 har sålangt hos meg blokkert det nevnte viruset.. Ser ut til å fungere toppers!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå