Gå til innhold

Bruke start gass som en slags NOS?

Anbefalte innlegg

Eh, sukker i tanken? Det er jo oppskrift på motorskjæring! Eller var det meningen? :hmm:

Sukker tetter alt av filter og det som løses opp i bensinen blir matet inn i motoren, når det kommer mer og mer så svir det seg skikkelig og kan brenne hull i stempel og ødelegger ventilene, restene som blir blåst ut eksosanlegget tetter katalysatoren og dreper masse effekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Mailman 13

RC Fuel (Metanol/Nitromethan/Olje) har lavere energiinnhold enn bensin, metanol har ca 20000 joule/kg, Nitromethana har mindre mens bensin befinner seg på 30000 tallet, blander man RC-Fuel i drivstoffet til en motor som er konstruert for å gå på bensin vil man :

1. Redusere effekten pga. mindre kjemisk energi i drivstoffet.

2. Redusere effekten pga. tenningsbank siden metanol antenner på lavere temperatur enn bensin.

3. Sote ned motoren fordi RC-Fuel inneholder 16-25% organiske oljer.

4. Tømme lommeboken siden den koster rundt hundrelappen pr liter.

Dette får meg til å tenke på at det spørs nok om ikke startgass vil gi noe av de samme problemene, i alle fall dette med punkt 2 :cry:

Er tennings- bank som er hovedårsak til at startgass ikke er så "sundt" å bruke...

Men er jo uansett et artig prosjekt...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
He He he....

Ja nei, det er sant du ville jo ikke høre snakk om "teori"!

Gleder meg til filmen din..  :)

Sa jeg det at jeg ikke ville høre no om teorien eller gjettet du det ut fra det jeg skrev!!? :roll: Får jeg ikke tatt knekken på den så tyr jeg til med andre dramatiske metoder.. :devil:

Har kastet en nå. Ble ikke no mer utav det pga at jeg har andre ting å gjøre så jeg fikk litt lite med tid..

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...