Hoax Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Eh, sukker i tanken? Det er jo oppskrift på motorskjæring! Eller var det meningen? Sukker tetter alt av filter og det som løses opp i bensinen blir matet inn i motoren, når det kommer mer og mer så svir det seg skikkelig og kan brenne hull i stempel og ødelegger ventilene, restene som blir blåst ut eksosanlegget tetter katalysatoren og dreper masse effekt. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 hehe, men husk at dette er en 2 takter motor og den vil nesten ha fri eksos...! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Mailman 13 RC Fuel (Metanol/Nitromethan/Olje) har lavere energiinnhold enn bensin, metanol har ca 20000 joule/kg, Nitromethana har mindre mens bensin befinner seg på 30000 tallet, blander man RC-Fuel i drivstoffet til en motor som er konstruert for å gå på bensin vil man : 1. Redusere effekten pga. mindre kjemisk energi i drivstoffet. 2. Redusere effekten pga. tenningsbank siden metanol antenner på lavere temperatur enn bensin. 3. Sote ned motoren fordi RC-Fuel inneholder 16-25% organiske oljer. 4. Tømme lommeboken siden den koster rundt hundrelappen pr liter. Dette får meg til å tenke på at det spørs nok om ikke startgass vil gi noe av de samme problemene, i alle fall dette med punkt 2 Er tennings- bank som er hovedårsak til at startgass ikke er så "sundt" å bruke... Men er jo uansett et artig prosjekt... Lykke til Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Samma F###. Motoren fusker litt nå så jeg må få orden på den.. ellers vil jeg bore hull i inntaket og feste en slage der som går til flaske med startgass... Tror jeg også må lage ny pakning til forgasseren.. Tenkte jeg skule filme dette, hehe... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 He He he.... Ja nei, det er sant du ville jo ikke høre snakk om "teori"! Gleder meg til filmen din.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) He He he.... Ja nei, det er sant du ville jo ikke høre snakk om "teori"! Gleder meg til filmen din.. Sa jeg det at jeg ikke ville høre no om teorien eller gjettet du det ut fra det jeg skrev!!? Får jeg ikke tatt knekken på den så tyr jeg til med andre dramatiske metoder.. Har kastet en nå. Ble ikke no mer utav det pga at jeg har andre ting å gjøre så jeg fikk litt lite med tid.. Endret 16. november 2004 av CorVette Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Startgassen inneholder jo ikke olje! det vil sikkert ikke motoren like, men du kan jo ta lit ekstra olje i benzinen. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvis du vil bli kvitt den tar du den i fri, full gass og løper slik at du ikke får stempelet i skallen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 hehe.. Men tenkte å gjøre det på en gammel bilmotor.. eller en bil jeg skal kaste men nå har jeg ikke det... Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 kult, men husk å ta av turtallsperren da! Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 kult, men husk å ta av turtallsperren da! hehe, tror det ikke er turtalls sperre på gamle biler... men får jeg tak i en bil så gjør jeg det, men hitil ser det dårlig ut... Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hehe, film det da! det er sperre på noen ivertfall, kameraten min sin bror tok den av på sin audi 100. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Seff skal jeg filme det.. blir jo rått det da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå