Shotherra Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 RC fuel kan du finne i butikker som selger bensindreven modellfly, bil og båter. Er det dyrt da? Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Vil tro det er noe dyrere enn vanlig bensin. Prisen pr enhet er vel lik bensin, men enhetene er ikke liter ;P Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Ok, men jeg har lagt en fille foran luft inntaket for å få riktig blandings forhold, så jeg må ty til en annen måte... Startgass får du på sprayboks. Bare å spraye i en tynn gummislange som du stikker ned i forgasseren det. Null søl, instant action! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 2-300,- for 1 gallon. Prisen avhenger litt av ant. % nitromethane etc, etc. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Startgass får du på sprayboks. Bare å spraye i en tynn gummislange som du stikker ned i forgasseren det. Null søl, instant action! hehe, startgass har jeg, det er jo en halvmeter+ stråle på den, skal si det er futt i den... Men jeg har satt en fille foran luftinntaket fordi luftfiltere\boksen var i stykker, så jeg må ty til en annen måte for å tilføre gassen, så jeg tenkte jeg kunne borre hull i inntaket. Men vil vel ikke få noen tilbakeslag da, det brenner jo godt...? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 2-300,- for 1 gallon.Prisen avhenger litt av ant. % nitromethane etc, etc. Blir nok for dyrt det ja... Tenker startgassen tar knekken på den... Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 2-300,- for 1 gallon.Prisen avhenger litt av ant. % nitromethane etc, etc. Blir nok for dyrt det ja... Tenker startgassen tar knekken på den... Har du testa ut start gassen? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 2-300,- for 1 gallon.Prisen avhenger litt av ant. % nitromethane etc, etc. Blir nok for dyrt det ja... Tenker startgassen tar knekken på den... Har du testa ut start gassen? Ikke enda Har vært på sommerferie og har nettop kommet hjem. Må bare få tak i et kamera og moroa begynner...! Sliter med å få start på den, har sjekket det meste som gå ann å sjekke (mistenker tenning systemet...), men syns gnisten på tenpluggen er litt liten . Skiftet tennblugger på bilen så jeg lurer på om jeg kan bruke en av de? Ikke heng dere opp i så mye med spes på pluggene, så lenge den gir gnist!!! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) RC Fuel (Metanol/Nitromethan/Olje) har lavere energiinnhold enn bensin, metanol har ca 20000 joule/kg, Nitromethana har mindre mens bensin befinner seg på 30000 tallet, blander man RC-Fuel i drivstoffet til en motor som er konstruert for å gå på bensin vil man : 1. Redusere effekten pga. mindre kjemisk energi i drivstoffet. 2. Redusere effekten pga. tenningsbank siden metanol antenner på lavere temperatur enn bensin. 3. Sote ned motoren fordi RC-Fuel inneholder 16-25% organiske oljer. 4. Tømme lommeboken siden den koster rundt hundrelappen pr liter. Grunnen til at man bruker Nitromethane i drivstoffet er fordi den er oksygenbærende og frigjør oksygen når den brenner, det gjør at man kan få mer drivstoff gjennom et lite motorvolum. De som driver dragracing kjører på ren Nitromethane, så der vet dere hvor dere får fatt i det Det er ikke nok å bare blande inn Nitromethane, bensinmengden må også økes for å utnytte oksygenet som frigis i forbrenningen av nitromethane, sannsynligvis innebærer det også å bytte forgasser på en vanlig totaktsmotor. Om startgass har noe for seg tør jeg ikke svare på, men overdreven bruk av startgass til vanlig starting sliter jo raskt ut motoren, om man kjører konstant på det vil jeg tro at motoren dør rimelig fort- Endret 15. juli 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) #Slettet# Endret 15. juli 2004 av CorVette Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 RC Fuel (Metanol/Nitromethan/Olje) har lavere energiinnhold enn bensin, metanol har ca 20000 joule/kg, Nitromethana har mindre mens bensin befinner seg på 30000 tallet, blander man RC-Fuel i drivstoffet til en motor som er konstruert for å gå på bensin vil man : 1. Redusere effekten pga. mindre kjemisk energi i drivstoffet. 2. Redusere effekten pga. tenningsbank siden metanol antenner på lavere temperatur enn bensin. 3. Sote ned motoren fordi RC-Fuel inneholder 16-25% organiske oljer. 4. Tømme lommeboken siden den koster rundt hundrelappen pr liter. Grunnen til at man bruker Nitromethane i drivstoffet er fordi den er oksygenbærende og frigjør oksygen når den brenner, det gjør at man kan få mer drivstoff gjennom et lite motorvolum. De som driver dragracing kjører på ren Nitromethane, så der vet dere hvor dere får fatt i det Det er ikke nok å bare blande inn Nitromethane, bensinmengden må også økes for å utnytte oksygenet som frigis i forbrenningen av nitromethane, sannsynligvis innebærer det også å bytte forgasser på en vanlig totaktsmotor. Om startgass har noe for seg tør jeg ikke svare på, men overdreven bruk av startgass til vanlig starting sliter jo raskt ut motoren, om man kjører konstant på det vil jeg tro at motoren dør rimelig fort- Du kan dine saker ser jeg Har ikke tenkt til å kjøpe RC fuel heller mest pga pris OG DET du forklarte meg. Angående startgass, skal det gå greit å bruke den til å starte motoren en gang i blandt, hvis den er vrien da (fins alltid en grunn ) Men å bruke den lenge kan skade motoren, og veivsatnga slik som andre har sagt, men det er det om ert meningen, motoren skal gå til Helvete Kommer til å fjerne alt av unødig vekt, og luftkjølingen, slik at jeg bare har sylinder blokka, bensintank+ forgasser og andre nødvendinge ting igjen.... SKal filme dette så det kommer til å bli gøy...... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Hva med å hele sukker i tanken da... Blir jo rått det.... Lenke til kommentar
Talker Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Her jeg bor får du én liter rc-fuel for 115,-.. svindyrt med andre ord Men vil du ikke trenge så mye kjøling som kan oppdrives da? Eller kommer andre ting til å gå til helvete før den varmeskærer seg? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Her jeg bor får du én liter rc-fuel for 115,-.. svindyrt med andre ord Men vil du ikke trenge så mye kjøling som kan oppdrives da? Eller kommer andre ting til å gå til helvete før den varmeskærer seg? Jeg hadde håpt at den vil gå til helvete før den skjærer seg, men at den skjærer seg i tilleg må jeg bare si at det blir gøy det!! Grunnen til at luftkjølingen fjernes er fordi jeg skal ribbe den som sagt og da blir det kun nødvendige igjen... Lenke til kommentar
paroa Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 RC Fuel (Metanol/Nitromethan/Olje) har lavere energiinnhold enn bensin, metanol har ca 20000 joule/kg, Nitromethana har mindre mens bensin befinner seg på 30000 tallet, blander man RC-Fuel i drivstoffet til en motor som er konstruert for å gå på bensin vil man : 1. Redusere effekten pga. mindre kjemisk energi i drivstoffet. 2. Redusere effekten pga. tenningsbank siden metanol antenner på lavere temperatur enn bensin. 3. Sote ned motoren fordi RC-Fuel inneholder 16-25% organiske oljer. 4. Tømme lommeboken siden den koster rundt hundrelappen pr liter. Grunnen til at man bruker Nitromethane i drivstoffet er fordi den er oksygenbærende og frigjør oksygen når den brenner, det gjør at man kan få mer drivstoff gjennom et lite motorvolum. De som driver dragracing kjører på ren Nitromethane, så der vet dere hvor dere får fatt i det Det er ikke nok å bare blande inn Nitromethane, bensinmengden må også økes for å utnytte oksygenet som frigis i forbrenningen av nitromethane, sannsynligvis innebærer det også å bytte forgasser på en vanlig totaktsmotor. Om startgass har noe for seg tør jeg ikke svare på, men overdreven bruk av startgass til vanlig starting sliter jo raskt ut motoren, om man kjører konstant på det vil jeg tro at motoren dør rimelig fort- Drit i teorien!! det er praksisen som teller men det funka vaffal greit på gressklippern, og har hørt om endel som har gjort det på mopeder men har fått litt stopp problemer... Funker det med sukker i tanken! Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 RC Fuel (Metanol/Nitromethan/Olje) har lavere energiinnhold enn bensin, metanol har ca 20000 joule/kg, Nitromethana har mindre mens bensin befinner seg på 30000 tallet, blander man RC-Fuel i drivstoffet til en motor som er konstruert for å gå på bensin vil man : 1. Redusere effekten pga. mindre kjemisk energi i drivstoffet. 2. Redusere effekten pga. tenningsbank siden metanol antenner på lavere temperatur enn bensin. 3. Sote ned motoren fordi RC-Fuel inneholder 16-25% organiske oljer. 4. Tømme lommeboken siden den koster rundt hundrelappen pr liter. Grunnen til at man bruker Nitromethane i drivstoffet er fordi den er oksygenbærende og frigjør oksygen når den brenner, det gjør at man kan få mer drivstoff gjennom et lite motorvolum. De som driver dragracing kjører på ren Nitromethane, så der vet dere hvor dere får fatt i det Det er ikke nok å bare blande inn Nitromethane, bensinmengden må også økes for å utnytte oksygenet som frigis i forbrenningen av nitromethane, sannsynligvis innebærer det også å bytte forgasser på en vanlig totaktsmotor. Om startgass har noe for seg tør jeg ikke svare på, men overdreven bruk av startgass til vanlig starting sliter jo raskt ut motoren, om man kjører konstant på det vil jeg tro at motoren dør rimelig fort- Drit i teorien!! det er praksisen som teller men det funka vaffal greit på gressklippern, og har hørt om endel som har gjort det på mopeder men har fått litt stopp problemer... Funker det med sukker i tanken! Ja, det funker med sukker i tanken, men det anbefales å røre den ut slik at det blir jevnere fordelt... Har igrunnen ikke gjort det selv, men lurer på om jeg skal gjøre det... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Eh, sukker i tanken? Det er jo oppskrift på motorskjæring! Eller var det meningen? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Eh, sukker i tanken? Det er jo oppskrift på motorskjæring! Eller var det meningen? Igrunnen er det meningen, Hvis jeg ikke klarer å ta knekkn på den eller gjør det samtidig med startgassen...! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Bruk startgass eller noe og mat på i luftinntaket, hvis du vil ha motoren en stund skulle du nesten matet litt olje inn i systemet også så ikke det blir skjærings med en gang...kunne fått en fet dott med røyk også hvis du tok innpå en skvett olje hehe Når det høres ut som om motoren vil kaste stemplene bør du stoppe matingen av gass så du ikke får et stempel eller en ventil i pannen, motoren blir ikke noe sterkere med gass mating, men den får økt turtall. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Bruk startgass eller noe og mat på i luftinntaket, hvis du vil ha motoren en stund skulle du nesten matet litt olje inn i systemet også så ikke det blir skjærings med en gang...kunne fått en fet dott med røyk også hvis du tok innpå en skvett olje hehe Når det høres ut som om motoren vil kaste stemplene bør du stoppe matingen av gass så du ikke får et stempel eller en ventil i pannen, motoren blir ikke noe sterkere med gass mating, men den får økt turtall. Kankje litt gammel post og ta opp men stemplet går vannrett så hvis det skulle fly ut av toppen gjør det ingen verdens ting... For ta litt mer olje i motoren da..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå