Gå til innhold

Bruke start gass som en slags NOS?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel påhengs (3.5hk) som jeg har det litt gøy med.. Har hatt en god del tanker om å timme motoren.(har også vært inne på noen andre tanker).. til jeg kom i tanker å bruke startgass, motoren vil jo få et høyere turtall, men har den godt av det? og vil forbrenningen sslå ut i forgasseren? Det er en 2takter med forgasser... :green:

NB: Jeg gir F### i om den går til H#######... :p

Edit: skriveleif :p

Edit 2: Den er luftkjølt

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil ikke tape annet en det du eventuelt vil få slått av deg når motoren går til helvete rett foran trynet ditt :p

Med tanke på?? Mener du at motoren kan eksplodere, eller no i den retningen der? hehe.. :roll:

Har tenkt til å bore inn et lite hull i inntak røret, sette en liten slange på der og til start gass flaska... håper bare ikke forbrenning får tilbakeslag, slik at den begynner å tenne på start gassen?? er det mulig i hele tatt? :hmm: (hullet kommer til å stå rett bak forgasseren)

Lenke til kommentar
sett på en nippel på forgasseren som du fester en slange som går til startgassen. eller lag et lite hull i innsuget som fester slangen i.

Hyggelig at noen tenker det samme som meg :green: !!

Har tenkt til å borre et hull i innsuget, men skjønte ikke helt hvba du mente med nippel :dontgetit: ???

Lenke til kommentar
Jeg og noen kompiser derv og fôra en gammel briggs&stratton 5hk gressklipper med startgass. Etter noen få minutter sprakk toppen og stempelet så ut som det hadde tenkt seg ut åpninga :mrgreen:

Dude! Dette må jeg prøve, men sprøytet du bare inn startgass i luft inntaket??

Jeg har tenkt til å borre hull i innsuget, MEN er det noe jeg bør være på vakt for? tilbakeslag av forbrenningen? osv??

Lenke til kommentar
hoho dette kan bli gøy :) ta med en dude så filmer dere alt så får vi se åssen d funker :)

Takker så mye. Filming skal bli, men først skal jeg strippe påhengsen slik at det bare blir motoren+nødvenige deler som står igjen... TROR jeg.

Skal også ta bilder, muligens jeg lager en liten worklog ut av dette!!

NB: bare for å nevne det så er den luftkjølt...!!

Lenke til kommentar
Har du tenkt på og kjøre med rc bensin på tanken? 16% nitro og 12% olje og resten er metanol... det går an og få med mer nitro i f.eks 22% og mindre olje...

Har ikke tenkt på det nei.. MEn hva kommer til å skje? går den i lufta, eller får den et voldsomt turtall??

Lenke til kommentar

et voldsomt turtal og er veldig vanskelig og stoppe da rc bensin bruker gløde plugg og tennpluggen kommer til og gløde så det hjelper ikke og ta av tennhettene så jeg tror det letteste måten og stoppe den på er og kvelen med og holde for luft intaket...

Lenke til kommentar
et voldsomt turtal og er veldig vanskelig og stoppe da rc bensin bruker gløde plugg og tennpluggen kommer til og gløde så det hjelper ikke og ta av tennhettene så jeg tror det letteste måten og stoppe den på er og kvelen med og holde for luft intaket...

hva med å gi den falsk luft da? da blir ikke blandings forholdningen riktig.. :p

Hvor får man tak i dette?

Er dette eksplosivet når man blander det sammen, vil motoren gå til helvete, er det falig å stå i nærheten da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...