Jonas Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Heisann Tenkte jeg skulle ha en shoutbox på siden min, så jeg satt sammen dette: <?php $file="test.html"; $f=fopen($file,'a'); $txt=fread($f,filesize($file)); fwrite($f, "<b>Jonas:</b><br>bla bla min melding<br><br>" . $txt); fclose($f); ?> Men jeg vil jo at brukeren skal skrive sitt eget navn og sin egen melding Hvordan kan jeg få til det? Jonas Endret 13. juni 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 svarte nettopp på et emne om dette i webdesigndelen. så forøvrig at du svarte lengre nede i tråden, men shit au.. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2330615 forklarte der hvordan hele shoutboxen funket. hele saken skal ligge der. og om du ser litt gjennom koden finner du nok ut av det. hvis ikke er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) $_POST['blabla'] ?? <?php $file="test.html"; $f=fopen($file,'a'); $txt=fread($f,filesize($file)); fwrite($f, "<b>$_POST['navn']:</b><br>$_POST['komentar']<br><br>" . $txt); fclose($f); ?> Edit: Men så må jeg redirecte til en side etter jeg har "closa" f. Hvordan redirecter jeg? Edit: Fikk error Her er den: Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in /mnt/home2/p/ps/psg1/public_html/test/shoutbox.php on line 8 Endret 13. juni 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Ok, nå er jeg nesten i mål! Det sies at r+ skal legge til i toppen av fila, men det gjør den absolutt ikke. Se her: <?php $file="test.html"; $f=fopen($file,'r+'); $txt=fread($f,filesize($file)); fwrite($f, "<b>" . $_POST['navn'] . ":</b><br>" . $_POST['komentar'] . "<br><br>"); fclose($f); ?> Ting man skriver legges til nederst! Noen som vet hvordan man legger til øverst? Endret 13. juni 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Aldri testa det før, men legg fila inn i variablen først, deretter legg til det som sendes fra formen Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 <?php $file="test.html"; $f=fopen($file,'r'); $txt=fread($f, filesize($file)); fclose($f); $f=fopen($file,'w'); fwrite($f, $txt."\r\n<b>" . $_POST['navn'] . ":</b><br>" . $_POST['kommentar'] . "<br><br>"); fclose($f); ?> Sånn? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) slett Endret 14. juni 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå