SSSMonkey Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hei. Har nettopp kjøpt nytt hovedkort ( MSI KT6 Delta-FISR) og skiftet det ut med mitt gamle MSI KT3 Ultra hovedkort. Jeg har også formatert Windows-partisjonen og lagt inn Windows XP Pro på nytt. Men det STORE problemet kom når maskinen ble startet på nytt etter all Windows-konfigurasjon var ferdig. Windows booter og jeg kommer inn til skrivebordet. Setter inn CD`en som følger med hovedkortet for å innstallere drivere og det står loader Setup. Men pc`en henger seg og jeg blir nødt å restarte den. Når den da kommer til "Velkommen til Windows" bildet, så henger den seg. Står bare der. Andre ganger jeg restarter, så kommer jeg inn i Windows igjen, men den henger seg der igjen. Så den henger seg enten i "Velkommen til Windows" bildet, eller når den er i Windows hvis jeg prøver å gjøre noe. Maskinvare: Hovedkort: MSI KT3 Ultra hovedkort Grafikkort: Asus V9560 FX 5600 128 MB Prosessor: AMD Athlon Xp2000 1.667 Ghz Minne: 2 * 256 MB PC-266 DDR PC2100 Noen der ute som har hatt samme problem selv eller vet hva som er feil??? Takker for svar Endret 14. juni 2004 av Nesset Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Sjekka at kjøleren er skikkelig festa ? Du kan også kjøre memtest for å se om det er noe som er galt med minnet. Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Kjølern er skikkelig festa den, og minnet er det ikke noe galt med. Har byttet minnebrikkene med min fars minnebrikker, som er 2 * Twinmos 256 MB PC2700. Mine brikker funker på min fars pc, mens når jeg bruker hans brikker, så låser PCen min seg under eller før "Velkommen til Windows". Endret 14. juni 2004 av Nesset Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Fant ut hva feilen var. Glemte å si at på med det gamle hovedkortet(og det nye forsåvidt), så lå CPU-temperaturen rundt 65-70 grader. Så det som gjorde at det frøs var vel at det nye hovedkortet ikke "ville" ha en så høy CPU-temperatur. For å teste, skiftet jeg CPU-vifta mi(btw, er ei drit vifte som ikke klarer å kjøle ned noe) med min fars vifte og fikk CPU-tempen på rundt 45 konstant. Og da frøs det ikke i Windows mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå