LizteR Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg får en rar høy frekvent pipelyd når jeg skrur på bryteren på strømforsyningen min.. Den er en nesten helt ny 410w thermaltake fra netshop.no. er det noen som vet hva det er eller hva som har skjedd? pc-en funker ikke.. Det skjer ingen ting når jeg skrur på start bryteren, men med den gamle 340w chieftech funker det fett!! Hjelp!!! Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 høres ut som en kondensator som lades opp.. men hvis den er helt ny så kan du jo bare sende den tilbake..sikker på at du har plugget til atx kontakten og alt det andre nødvendige? du kan jo prøve og jumpstarte den.. står en guide her på forumet.. Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Hva skal man gjøre med kondensatoren da? hvordan lader man den opp?? Hva er linken til guiden? hva er atx kontakten? er litt n00b på psu seru Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hva skal man gjøre med kondensatoren da? hvordan lader man den opp?? Hva er linken til guiden? hva er atx kontakten? er litt n00b på psu seru Kondensatoren blir lada opp når den blir kobla på spenning... den bør du ikke ta på når den er opplada Og guiden finner du bare du gidder å sjekke... Atx-kontakten er den store du kobler på hovedkortet... Endret 13. juni 2004 av ok2k Lenke til kommentar
Lac Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 send den tilbake om den er helt ny, du har jo garanti. Ikke prøv å fiks det selv med mindre du her peil på hva du driver med, husk at du mister garantien når du åpner PSU'en. Cheers! Lac. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Er nok ikke en kondensator. De er temmelig lydløse (bortsett fra når de sprenger). Er nok heller en løs spole som vibrerer. Finne spolen og så helle no lim på den går an, men anbefales ikke hvis du ikke vet hva du driver med. Ellers burde du heller prøve å bytte den på garantien. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Pipelyd kan være en løs spole, men når det i tillegg ikke fungerer så kan det høres ut som en kortslutning. Har du byttet kabinett / hovedkort og satt det inn feil? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Spole? nja transistorer kan faktisk lage slike lyder, har hatt 2 psuer med slik "feil" var bare å bytte til transistor av bedre kvalitet, hvist en gidder da........... Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg lekte meg med noen kondensatorer for en stund siden.. og når jg lada di opp så kom det en pipelyd som ble sterkere og sterkere.. Lenke til kommentar
crauzer Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Pipende kondiser? Røyka for mye da? hehe.. Nei.. Det har jeg aldri hørt om, men det er jo mulig d kan skje forde. Pipelyder oppstår også ved kortslutning av PSU. sjekk om det er skader på isolasjonen på kablene fra PSU eller om kontaktene er knust el.l. Spole kan også være løs. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Pipende kondiser? Røyka for mye da? hehe.. Nei.. Det har jeg aldri hørt om, men det er jo mulig d kan skje forde. Har ikke hørt når du skrur på blitzen på et engangskamera da? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Er nok en liten kondis inni der ja Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Pipende kondiser? Røyka for mye da? hehe.. Nei.. Det har jeg aldri hørt om, men det er jo mulig d kan skje forde. Har ikke hørt når du skrur på blitzen på et engangskamera da? Har liten tro på at det er kondensatoren som piper. Det er spoler i DC-DC converteren som lager lyden. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Har liten tro på at det er kondensatoren som piper. Det er spoler i DC-DC converteren som lager lyden. Hmm... mulig det... er ikke helt sikker.... har hørt folk som har sagt det var kondensatoren men Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hvis du ikke har åpnet den (brut noen forsegling) -> Hvis du ikke har mistet garantien. Send den inn. Du har mottatt en vare som er defekt, eller Ingen vits å prøve på reperasjon hvis du ikke har peiling. Min mening, LOZER Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Å ja. Kondensatorer kan pipe når de lades! Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Å ja. Kondensatorer kan pipe når de lades! Ok... weee... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå