Gå til innhold

Rar pipelyd i PSU min! Hva er det?

Anbefalte innlegg

Jeg får en rar høy frekvent pipelyd når jeg skrur på bryteren på strømforsyningen min.. Den er en nesten helt ny 410w thermaltake fra netshop.no. er det noen som vet hva det er eller hva som har skjedd? pc-en funker ikke.. Det skjer ingen ting når jeg skrur på start bryteren, men med den gamle 340w chieftech funker det fett!! Hjelp!!! :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som en kondensator som lades opp.. men hvis den er helt ny så kan du jo bare sende den tilbake..sikker på at du har plugget til atx kontakten og alt det andre nødvendige? du kan jo prøve og jumpstarte den.. står en guide her på forumet..

Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre med kondensatoren da? hvordan lader man den opp?? Hva er linken til guiden? hva er atx kontakten? er litt n00b på psu seru :roll:

Kondensatoren blir lada opp når den blir kobla på spenning... den bør du ikke ta på når den er opplada :p Og guiden finner du bare du gidder å sjekke... :mad: Atx-kontakten er den store du kobler på hovedkortet...

Endret av ok2k
Lenke til kommentar

Er nok ikke en kondensator. De er temmelig lydløse (bortsett fra når de sprenger). Er nok heller en løs spole som vibrerer. Finne spolen og så helle no lim på den går an, men anbefales ikke hvis du ikke vet hva du driver med. Ellers burde du heller prøve å bytte den på garantien.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pipende kondiser? Røyka for mye da? :p;) hehe.. Nei.. Det har jeg aldri hørt om, men det er jo mulig d kan skje forde.

Pipelyder oppstår også ved kortslutning av PSU. sjekk om det er skader på isolasjonen på kablene fra PSU eller om kontaktene er knust el.l.

Spole kan også være løs.

Lenke til kommentar
Pipende kondiser? Røyka for mye da? :p;) hehe.. Nei.. Det har jeg aldri hørt om, men det er jo mulig d kan skje forde.

Har ikke hørt når du skrur på blitzen på et engangskamera da? :whistle:

Har liten tro på at det er kondensatoren som piper. Det er spoler i DC-DC converteren som lager lyden.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har åpnet den (brut noen forsegling) -> Hvis du ikke har mistet garantien. Send den inn. Du har mottatt en vare som er defekt, eller :roll: Ingen vits å prøve på reperasjon hvis du ikke har peiling.

Min mening, LOZER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...