Gå til innhold

Warning prosenter og varighet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor utdeler dere Warning fordi noen er uenige med hva Moderatorene mener. Blir litt NaziTyskland over det synes jeg. Må da for faen tåle litt kritikk. Å dette med at alt skal tas på PM. Er dere redde for at andre skal se hva dere sier eller? Blir for dumt.............

Lenke til kommentar

QUOTE (JimRamse @ 23/06/2004 : 10:57)
Hvorfor utdeler dere Warning fordi noen er uenige med hva Moderatorene mener. Blir litt NaziTyskland over det synes jeg. Må da for faen tåle litt kritikk. Å dette med at alt skal tas på PM. Er dere redde for at andre skal se hva dere sier eller? Blir for dumt.............

Når så du sist en få en advarsel for å være uening med moderator på et punkt?

Lenke til kommentar

Hva med han du akkurat Bannet? Han mente dere var for lette til å gi advarsler for piss ting, noe jeg nesten må si meg enig i. Advarsler er en bra ting, ikke missforstå, men for for stor Avatar, eller for stor skrift i signaturen er litt feil. Han yte sin mening, å det ble hvis ikke godtatt.

Lenke til kommentar

Advarsler er en privat ting som vi gir brukere når retningslinjene blir BRUTT og det er ikke verdens underang, jeg sliter enda med å forstå klagene rundt det.

Uansett så kommer advarselssystemet til å stå ved lag, dog igjen kommer jeg til å starte en intern diskusjon rundt det med å slette gamle advarsler.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, så er det ikke noe galt i Warning systemet, men det er noe galt med noen av de som gir de. Visse folk får Warning for ingenting, mens andre ikke får. Er litt trynetillleg ute å går tror jeg. Hvorfor kan man ha for stor Avatar? Hvis ikke det er lov, hvorfor er muligheten der da? Er det ikke bare å forandre det? Å lese alle reglene er det samme som å lese en bruksanvisning. Noe man ofte ikke gidder :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke sette opp systemet slik at ting dere mener er fy-fy ikke lar seg gjøre? Det er jo å skyte seg selv i foten å banne folk fordi de bruker funksjoner i systemet og er uenige med moderatorene. Jeg må si meg enig med Sadolf der. Det er utrolig hvor høytidelig visse moderatorer tar jobben sin. Banne folk er også en ekstremt barnslig måte å rydde på.

Hva med å innføre "under 13 år"-funksjon som sensurerer, stripper koder og begrenser tilgang? :love:

På irc har man en fin sak som heter +m på kanaler. Dersom man synes noen lager for mye støy, kan man ta vekk voice eller sette +b for brukeren slik at vedkommende ikke kan snakke i kanalen den ikke er ønsket å snakke i. Det er dog veldig langt fra å bli devoicet eller bannet i en kanal til det å bli k- eller g-lined.

Lenke til kommentar

QUOTE (captzalo @ 23/06/2004 : 12:31)
Hvorfor kan dere ikke sette opp systemet slik at ting dere mener er fy-fy ikke lar seg gjøre? Det er jo å skyte seg selv i foten å banne folk fordi de bruker funksjoner i systemet og er uenige med moderatorene. Jeg må si meg enig med Sadolf der. Det er utrolig hvor høytidelig visse moderatorer tar jobben sin. Banne folk er også en ekstremt barnslig måte å rydde på.

Smak og behag, mener selv at ban funksjonen er den mest geniale funksjonen vi har til tider :)

Desverre så kan vi ikke fjerne alle fuksjoner da det ikke er alt som er mulig (enda), og igjen så nytter det ikke å bruke det som en unnskyldning da det er noe som man kan si til hver eneste sak i hele verden (bilen går jo raskere enn skiltet ..) osv :)

Lenke til kommentar

Hva med å revoke poste-rettigheter i en periode? Det er ikke nødvendig å banne konti. Begrense rettigheter er ofte mer effektivt (når det er vel overveid) enn å stenge kontoen og få vedkommende til å lage en ny og fortsette maset.

Lenke til kommentar

Ban funksjonen er en ting, som jeg personlig synes bare bør brukes i spesielle tilfeller. Her brukes den jo i hytt å pine :no:

Men, det er ikke jeg som bestemmer. Dere får gjøre hva dere vil, men med å Banne alle som virkelig sier noe, sitter dere jo igjen med en gjeng nikke dokker da. Er vel ikke akkurat så kult det heller..................

Jeg har ikke mer en 10% Warning, å kommer til å forsette å si det jeg mener, ikke bare mot Moderatorer, men i den store sammenheng. Hvis det føre til at jeg blir bannet,............ so be it

Lenke til kommentar

Forumet har eit sett med regler, har ein problem med å følge dei så er det den personens problem.

Som eit eksempel: (satt på spissen)

Om ein bryt norsk lov med å misbruke barn seksuelt er det samfunnets og politiets feil at ein pedofil forgrip seg. Og meiner at lovene og dei som håndhever lovene er for regide og tilhengere av eit vist tysk styresett mellom 1933-45.

Det går ikkje ann å skylde på alle andre for ting du gjer feil sjølv.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

QUOTE (Jankee @ 23/06/2004 : 11:58)
Forumet har eit sett med regler, har ein problem med å følge dei så er det den personens problem.
Som eit eksempel: (satt på spissen)
Om ein bryt norsk lov med å misbruke barn seksuelt er det samfunnets og politiets feil at ein pedofil forgrip seg. Og meiner at lovene og dei som håndhever lovene er for regide og tilhengere av eit vist tysk styresett mellom 1933-45.

Det går ikkje ann å skylde på alle andre for ting du gjer feil sjølv.

mvh
JanEirik

Ja, for å si at man synes at Moderatorene er for strenge er akkurat det samme som å voldta ett barn :laugh:

Hvis du leser litt rundt, så vil du se at folk jævli lett kan få advarseler. Jeg har hele tiden sagt at jeg er for å ha regler, men jeg mener at f.eks BAN funksjonen bare bør brukes i ekstreme tilfeller. Hvis der er skikkelig "slemme" person angrep o.s.v

Jeg mener ikke at man bør sparkes ut p.g.a ting jeg vil kalle pirk. At noen av moderatorene tror de er noe fordi de har makt skal man ikke se bort ifra. Samme som med mange av Politi aspirantene. Tror de er noe fordi de er Politi. Respekten min må vinnes, den gis ikke p.g.a tittelen.

Lenke til kommentar

QUOTE (JimRamse @ 23/06/2004 : 13:06)

Hvis du leser litt rundt, så vil du se at folk jævli lett kan få advarseler. Jeg har hele tiden sagt at jeg er for å ha regler, men jeg mener at f.eks BAN funksjonen bare bør brukes i ekstreme tilfeller. Hvis der er skikkelig "slemme" person angrep o.s.v

Jeg mener ikke at man bør sparkes ut p.g.a ting jeg vil kalle pirk. At noen av moderatorene tror de er noe fordi de har makt skal man ikke se bort ifra. Samme som med mange av Politi aspirantene. Tror de er noe fordi de er Politi. Respekten min må vinnes, den gis ikke p.g.a tittelen.

var jo litt satt på spissen ;)

Ser jo ein del fyk opp i sinne over ein 10% warn.

Og sprer ut eder og galle for det, med påfølgande warn for det.

Om nokon modder er litt lett på avtrekkaren vil eg ikkje gå inn på men

om ein er uenig i ein warn står j det at den skal takast opp med aktuelle moderator , eventuelt klagast inn til ein admin.

Viss du såg det uredigerte innlegget til sadolf så ville du vore ganske einig i at permban blei innvilga for han. Utlegging av adresse på aktuelle mod. og "trussel" om "besøk" med vennegjeng er vel ikkje akkurat ein normal reaksjon på ein warn.

At det er blitt mykje fjortis aktivitet på forumet skal eg vere einig i og derfor synes eg at litt hard gjernnomføring av retningslinjne er på sin plass.

Er ikkje du litt einig i det?

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

QUOTE (Jankee @ 23/06/2004 : 13:02)
QUOTE (JimRamse @ 23/06/2004 : 13:06)

var jo litt satt på spissen ;)

Ser jo ein del fyk opp i sinne over ein 10% warn.

Og sprer ut eder og galle for det, med påfølgande warn for det.

Om nokon modder er litt lett på avtrekkaren vil eg ikkje gå inn på men

om ein er uenig i ein warn står j det at den skal takast opp med aktuelle moderator , eventuelt klagast inn til ein admin.

Viss du såg det uredigerte innlegget til sadolf så ville du vore ganske einig i at permban blei innvilga for han. Utlegging av adresse på aktuelle mod. og "trussel" om "besøk" med vennegjeng er vel ikkje akkurat ein normal reaksjon på ein warn.

At det er blitt mykje fjortis aktivitet på forumet skal eg vere einig i og derfor synes eg at litt hard gjernnomføring av retningslinjne er på sin plass.

Er ikkje du litt einig i det?

mvh

JanEirik

Så det uredigerte innlegget til Sadolf ja. Kjenner faktisk mannen også. Han er full av kødd. Han hadde jo aldri i livet stilt opp å banket noen :) Han fleipet, å det ble hvis ikke tatt som det. At han ble Bannet synes jeg er for drøyt, men som sagt det er ikke min sak. Han er ikke fjortis, men at det er mye av det ute å går skal jeg si meg enig i.

At de er strenge er greit nok. Som sagt tidligere kommer jeg til å forsette som før, så får vi se hvordan det går ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (Jankee @ 23/06/2004 : 14:02)
Viss du såg det uredigerte innlegget til sadolf så ville du vore ganske einig i at permban blei innvilga for han. Utlegging av adresse på aktuelle mod. og "trussel" om "besøk"  med vennegjeng er vel ikkje akkurat ein normal reaksjon på ein warn.

Tull.

Skal du sitere det som ble slettet får du gjøre det skikkelig. Det var ikke en trussel, det var fremstilt som en spøk med en lattermild smiley. Det var overhodet ikke nevnt noen vennegjeng. Forsøket ditt på å få dette til å bli en trussel om vold er helt feil og veldig respektløst.

Han poengterte hva han mente var problemet med reglene/moderering i en post som kun tok for seg ting en hver kunne funnet på å poste, og viste hvor lett det er å få seg en ban (sånn sett har han jo for evig fått det siste ordet) på grunn av små filleting.

For det ER jo faktisk slik at man kan finne adressen til folk i telefonkatalogen.

Han HADDE faktisk et morsomt poeng med det som sto i warningen han fikk.

I det hele tatt hadde han en del bra poeng, men de ble ignorert og istedet fikk han en ban for rimelig uskyldige ting, av den enkle grunn at de alle var i en og samme post.

Lenke til kommentar

QUOTE (Skallmann @ 23/06/2004 : 14:19)
Tull.
Skal du sitere det som ble slettet får du gjøre det skikkelig. Det var ikke en trussel, det var fremstilt som en spøk med en lattermild smiley. Det var overhodet ikke nevnt noen vennegjeng. Forsøket ditt på å få dette til å bli en trussel om vold er helt feil og veldig respektløst.
Han poengterte hva han mente var problemet med reglene/moderering i en post som kun tok for seg ting en hver kunne funnet på å poste, og viste hvor lett det er å få seg en ban (sånn sett har han jo for evig fått det siste ordet) på grunn av små filleting.
For det ER jo faktisk slik at man kan finne adressen til folk i telefonkatalogen.
Han HADDE faktisk et morsomt poeng med det som sto i warningen han fikk.
I det hele tatt hadde han en del bra poeng, men de ble ignorert og istedet fikk han en ban for rimelig uskyldige ting, av den enkle grunn at de alle var i en og samme post.

Akkurat det samme som SnowDog_ fikk (bare at han fikk 10% warn).

Jeg mener moderatorene bør kunne skille mellom sarkasme med en smule humor, for å få frem poeng, og ren flaming. Hadde saken blitt fremstilt som at moderatorene var noen drittunger som ikke gjorde jobben sin, og la frem i det vie og det breie - rett og slett flamet - hadde jeg sett poenget med en permban.

Og ja - jeg ser frem til at retningslinjer for moderatorer kommer. Og for å gi et tips; la forumbrukerne få være med å påvirke/bestemme reglene - slik at det ikke blir monarki.

Lenke til kommentar

Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post. Hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. Klager skal være begrunnet, saklige og i beherskede vendinger. Blir du sinna, er det lurt å vente 10 minutter før du sender klager.

Da drar vi ting tilbake til topic ja? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...