Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Symmetrisk Canal Digital?

Anbefalte innlegg

har fått meg ei 1250/1250 linje fra Canal Digital. men opplever den ikke særlig symmetrisk da..

hvis jeg laster ned for fullt, ca 1,2 Mbit så får den som laster ned fra meg kun 30K ca... hvis jeg demper nedlastningen til 1 Mbit så stiger det til ca 70, sånn fortsetter det.. skal bruker få full hastighet ut fra meg så må jeg nesten gå ned til 0.4 Mbit

dette er jo slett ikke symmetrisk..

noen andre som opplever det samme?

kunne nok akseptert et minus på 10% enten på en eller begge veiene når man har full speed begge veier...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får ikke 1250/1250 samtidig..

man har 1250 begge veier men fårikke oppfylt det samtidig,

du kan enten laste opp i 1000kbps å ned i 250kbps eller omvendt..

SHDSL er anneledes.. der har du f.eks 1mbit/1mbit samtidig

Lenke til kommentar
så lenge de kaller en linje symetrisk så skal den være like kjapp opp som ned.

Den kan være symmetrisk og ikke full-duplex (dvs at upload og download er uavhengiga av hverandre), sammenlign det med en vei, er det halv duplex har man to filer, som biler i begge retninger kan dele på, har man full duplex har man to felter den ene veien og to felter den andre. Makskapasiteten for den ene retningen er den samme, men jo flere biler som kommer imot, jo færre biler kan kjøre der.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har også 2050/2050 fra canal digital og opplever den like full duplex som catch sin sdsl (1.5mbit) og ngt sin shdsl (2.3mbit) som jeg har hatt tidligere.

Faktisk er denne linja overlegen ngt sin shdsl i hastighet og ping

ngt kaller sin shdsl 2.3mbit noe som er riktig på ATM laget, men gir deg som sluttbruker ca 1950/1960 kbit. (hvis du er så heldig å connecte på 2304 kbit mot DSLAM)

Med canaldigital opplever jeg effektiv hastighet på 2.3mbit.

Er ikke noe problem og cruise på 230KB/s opp og 280KB/s ned samtidig. Siden dette er med tcp trafikk forsvinner det litt til ack pakker og da vil man aldri få full linje begge veier samtidig

SeW

Lenke til kommentar

jeg har en 750\150 linje fra canal digital samme problemm her laster ned i 75 når uploaden kjører på 19 19+75=94 og har rund 90-95 når jeg ikke upper noe sente mail til CD og de sa at det vskulle være sånn så :thumbdown:

Vanlig ADSL gjennom telefon kablen er ikke sån er det vel :blush:

Lenke til kommentar
jeg har en 750\150 linje fra canal digital samme problemm her laster ned i 75 når uploaden kjører på 19 19+75=94 og har rund 90-95 når jeg ikke upper noe sente mail til CD og de sa at det vskulle være sånn så :thumbdown:

Vanlig ADSL gjennom telefon kablen er ikke sån er det vel :blush:

Jo, vanlig ADSL er også slik.

Det finnes derimot noen enkle knep, for å løse problemene.

bruk Netlimiter, og kutt bort 25% av uploaden til programmene, og kutt 20% av downloaden. Dette løser de fleste av problemene, og man kan lese web-sider samtidig som man laster ned :)

jeg har 1024/384 linje, og kutter den på 30 kb/s opp, og 110 kb/s ned ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...