Gå til innhold

militæret over - Ny PC

Anbefalte innlegg

Hei, tilbringt 1 år i nord no, og har behov for ny stasjonær, siden laptopen ikke får inn alle nyere spill...

er ikke akkurat særli oppdatert lenger på hva som er bra,, men dette er noe av det jeg har sett meg ut hittil...

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Creative SB Audigy 2 PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1, Bulk

Thermaltake Venus Silent Boost K8 A1838 Socket 754/940 Opteron/Athlon64

jeg er litt usikker på hva som bør satses på av P4 og athlon 64,, skal ha maskina til spilling, men et sterkt krav er lydløshet, da den står på samme rom jeg sover i,,, og nok står på alltid...

har heller ikke valgt noe kabinett, da jeg håpe dere har noe bra alternativ til et helt greitt som ikke slippe ut for mye støy..

In-Win X710 Medium Tower ATX Sort Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front

ser fett ut, men om det er noe er jeg usikker på....

har et Geforce ti4200 fra før av, bruker det frem til jeg MÅ ha nytt kort,, eller har spart nok av trygda jeg skal snylte av staten...

vil ikkje bruke for mye penger,

en bra maskin ikke for dyr,, (5-7000), støysvak, er kriterier for meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsungs disker er veldig støysvake,men har høyere søketid enn alle konkurentene (8.9ms),seagate er en fin mellomting med noe støy og bra ytelse,vi snakker jo om marginale forskjeller her da. Lydkortet som er intrigert fra før er mest sansynelig bra nok til ditt behov,(støtter opptil 5.1 surround de fleste hker idag,rammen er et bra budsjett valg og amd64 er "best" til spill (det ser vi gjennom benchmarks o.l tester) men er også,marginale forskjeller.for 7000 kan du sikekr få en pc med et Ati radeon 9800pro og det er bra til og spille med. Oppsett ble det du hadde satt opp med forandringene mine,lite vits i og poste mitt oppsett da :) .

edit:Hvilke andre deler har du fra før,og er dette oppgradering eller ny maskin?

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

AMD er nok best til spill, mens P4 er bedre å overklokke, så dersom du klokker, blir det sikkert mye det samme. Men gå for Athlon 64, du. Men: Du må ha et hovedkort. Og siden du helst vil bruke bare 5-7000, så bør du nok droppe lydkortet, for, som 3dme sa, det lydkortet som er i hovedkortet, er nok godt nok (støtter som regel 5.1, noen ganger også 6.1 eller 7.1).

Radeon9800PRO koster vel kasnkje 1800kr, noe som utgjør en betydelig del av den samlede prisen. Men, siden du skal bruke PCen hovedsaklig til spilling, og skjermkortet faktisk er kanskje den viktigste delen av PCen når det gjelder spill, så er det et godt valg...

Lenke til kommentar
- AOpen H600B (følger med hærlig 350W PSU)

- AMD 64 3000+ OEM, finn en god og stille vifte, sjekk db. nivået.

- TwnMOS 512MB PC3200 RAM med det første, oppgrader senere

- Samsung HD

-Hvor mye koster kabinettet? 7-800kr er vel halst et maksimum når det skal være totalt 5-700kr

-Til CPU kan du ta en Papst 80mm 45kubikkmeter/time 19dB(A) hos Microplex

-Den rammen holder sikkert i første omgang. Siden det er TwinMos, er det 2*256MB

-Samsung er bra hvis du skal ha lydløst. Du merker sikkert ingen ytelsesforskjell... Tror jeg...

Lenke til kommentar

kan vel ikke kalle oppgradering, da jeg gav mi 1.13 ghz maskin til søs,

har skjerm , og gfti4200 som pappa låne, mus og tast og, men hate trådløst, mobilen fokke d til, så det kjøpe jeg også, men det velge jeg selv..

lydkort kan jeg vel eventuelt kjøpe senere ja siden jeg bruker xboxen til musikk og film

trenger masse hdplass, (fikk adsl i dag)

kompis sa at 512 ram ikke holder,,

brenner har jeg på laptopen, og tenkte å kjøpe dvdbrenner og skjermkort når jeg selge den.. (avhenge om jeg kommer inn på skole til høsten), ellers kjøpe jeg senere...

tviler på jeg overklokker,,

glemte jeg å skrive opp hovedkort`? hmmm..

en ting jeg nettopp merka meg,, pci express.. er det verdt å vente på det`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...