CaZpeR Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg har lagt inn WineX. Det funker helt fint og klarte å legge inn Condition Zero. Men når jeg skal spille det så lagger det ihjel. Jeg kjører Gentoo og emerger for å få den nyeste, men den funker ikke. Har også prøvd noen andre som andre anbefalte for meg som ikke hjalp det eller. Er det noen Gentoo Guruer der ute som kan hjelpe meg? Takker for alle svar Lenke til kommentar
bkak Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva får du i glxgears? Kjører du faktisk ati-driverene fra ati, eller bruker du xorg sinne innebyggete drivere? Sistnevnte er isåfall problemet, du har ikke 3d-støtte innebygget i driverene. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Glxgears funker helt fint. Bruker de driverne som er i portage. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Fungerer helt fint gjør de nok, man ser neppe forskjellen, men hvor mange fps får du? Er det under tusen, kan du være sikker på at du ikke har sikkelig 3d-støtte. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hvilken driverversjon er det du bruker da? Tror at det er 3.2.8 som er "stable" i portage-treet til Gentoo. I så fall så er du nødt til å legge til en miljøvariabel for at du ikke skal få heeeeelt ræva ytelse i WineX (med ATi så blir den ræva uansett). Åpne konsollen og skriv: export LD_PRELOAD=/usr/lib/libGL.so (altså banen til libGL.so :-) ) Forøvrig kan du bare drite i å bruke Transgaming sin kompatibilitetsliste for spill; Den gjelder ikke for ATI-brukere Har du også fulgt tutorialen til Gentoo? Endret 13. juni 2004 av Manuel Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Har fulgt tutorialen, men det gikk ikke. Klikka midt i. Var noe feil. Husker ikke helt hva. Nesten så det frister å kjøpe et Nvidia kort iogmed at det er så sinnsykt lett å legge inn. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Nå har jeg fiksa til de driverne du sa. Men enda lagger det sygt i Condition Zero. Men det lagga før i Elasto Mania, men nå funker det flytende. Kan det være noen AA instillinger som er feil? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Nå har jeg fiksa til de driverne du sa. Men enda lagger det sygt i Condition Zero. Men det lagga før i Elasto Mania, men nå funker det flytende. Kan det være noen AA instillinger som er feil? Nåer jeg helt fersk i Gentoo jeg også :-) Er ikke så begeistret for alle de automatiserte skriptene Dårlig ytelse er ATI-drivernes merkenavn. Elasto Mania er vel ikke et 3d-spill, så hvorfor det gikk så tregt vet jeg ikke (hvis det er angitt at spillet skal fungere i WineX). AA er det sannsynligvis ikke. Men som noenj andre spurte om: Hvilken framerate gir glxgears deg? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Den gira. 1800 Frames in 5.0 Sec.= 360FPS i gjennomsnitt. Er litt fersk i Gentoo jeg og Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Den gira.1800 Frames in 5.0 Sec.= 360FPS i gjennomsnitt. Er litt fersk i Gentoo jeg og Det er helt åpenbart at 3d-aksellerasjonen ikke virker! Hva slags output gir XFree86-loggen deg? Har forresten installert ati-driverne på en laptop med Gentoo. Får da ca. 2000 fps... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Vet detta er et dumt spørsmål, men er ganske fersk. Hvor er loggen? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Vet detta er et dumt spørsmål, men er ganske fersk. Hvor er loggen? I grunnen skal alle variable filer som logger og andre variable filer som programmer lagrer for senere bruk ligge i /var. Logger har da fått en egen plass i /var/log. Den filen du er interessert i nå er /var/log/XFree86.0.log Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Fant ikke noe i loggen. Takk for så positive tilbakesvar. Er så vant til å bli rakka ned på av Forum hvis det kommer noen som ikke har samme kunnskapen. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Fant ikke noe i loggen. Takk for så positive tilbakesvar. Er så vant til å bli rakka ned på av Forum hvis det kommer noen som ikke har samme kunnskapen. Har du endret på konfigurasjonsfilen til XFree86? Du finner den i /etc/X11/XF86Config. Det er mulig den også heter XF86Config-4. Siden du ikke fant *noe*(advarsler, ekle meldinger osv.) i loggen lurer jeg på om Ati-driveren i det hele tatt blir brukt. Derfor: Har du lastet ned pakken som heter ati-drivers-extras? Denne inneholder testprogrammet fgl_glxgears og konfigurasjonsprogrammet fglrxconfig. Men du har vel kjørt sistnevnte slik at XFree86 konfigureres riktig? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Eneste jeg har endra der er musa, måtte mekke knappene til Intellimouse 4.0. Men det har jo ikke noe å si på skjermkortet. Mener jeg har lagt inn extras ja. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Eneste jeg har endra der er musa, måtte mekke knappene til Intellimouse 4.0. Men det har jo ikke noe å si på skjermkortet. Mener jeg har lagt inn extras ja. Men har du kjørt fglrxconfig? Programmet lager en konfigurasjonsfil basert på masse spørsmål som stilles. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 jaja... seff er den kjørt Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) jaja... seff er den kjørt Dette kan bli vanskelig Skriv glxinfo i konsollet (mens X kjører). Let etter en linje som heter noe med DRI. Der skal det stå "yes". Siden driveren er lastet og fungerer er det på tide å se om det er AGP som er problemet. Det hadde også vært veldig fint om du kunne komme med litt mer detaljert informasjon angående installasjonen av driverne. Nøyaktig, hva er det som gikk litt galt? Endret 16. juni 2004 av Manuel Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 På forrige innstall så gikk det brillefint. Fant ikke DRI, men står det for Direct Rendering? for da er den på "No". Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) På forrige innstall så gikk det brillefint. Fant ikke DRI, men står det for Direct Rendering? for da er den på "No". Det er to ord om samme sak. Det er feil at Direct Rendering skal stå på no... Jeg begynner å tro at det er noe tull med agp-driverne til hovedkortet. Men hva slags hovedkort er det du har? har du riktige agpgart drivere? Endret 16. juni 2004 av Manuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå