Gå til innhold

9800PRO - problemer

Anbefalte innlegg

:no: Hallo.

Jeg har Epox-8RDA+(nforce2)hovedkort og har kjøpt ett Sapphire Radeon 9800PRO skjermkort, men selv om jeg sletter gamle drivere og "disabler" det gamle skjermkortet(Asus Ti 4400) så vil ikke maskinen min starte opp med det nye kortet.PSU`en min er en Aopen AO300-12PNF på 300W - helt ny.I tillegg har jeg AMD XP2400+,TwinMos 2x256 Ram av typen "3200".Har også nyeste bios til hovedkortet.

Blir det konflikter mellom nforce2 og ATI?

Savner gode råd.

Knut Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være at kortet er doa.

Hvis du ikke allerede har prøvd så kan du remontere det i slotten, det kan være dårlig kontakt.

Det kan også ha noe med bios innstillingene å gjøre, så du kan resette bios til

default verdiene.

Hvis ikke det funker så bør du prøve det i en annen maskin da det kan være

ødelagt.

Det er ihvertfall det jeg ville prøvd.

Lykke til. ;)

Lenke til kommentar

Off-topic: Nevnte han at han kjøpte det hos Komplett..? Ganske bra Freudian slip. :)

..og ja; trådstarter - om kortet ikke gir noe liv fra seg med strømkabelen koblet til, i din maskin og en annen, send det tilbake til forhandleren - kortet er DOA. (Husk at du ofte har en begrenset tidsfrist på deg til å gjøre nettopp dette).

Jeg monterte tilfeldigvis et slikt kort i en maskin til en kompis i helgen, og da glemte jeg å koble til strømkabelen - du skal fortsatt få bilde. Du får en feilmelding med rød bakgrunn (i textmode) som sier at du må koble til strømkabelen. Pretty neat actually.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...