protom Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Snakket med telenor de kommer også til og øke hastigheten på deres linjer også.. Med 20% Lenke til kommentar
protom Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Ja men den øker heldigvis i OSLO:=) Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Det er da klart de sier. De kan ikke vere dårligere enn BlueCom .. Lenke til kommentar
protom Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Synes selv at det var på tide..... Er lei av og betale for noe man ikke får.... (feks kjøper man en bil med 160HK så forventer man at man får det og ikke en bil med 140HK) Men det er min mening :=) Lenke til kommentar
president Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hvis du kjøper en bil på 160HK så yter den kanskje mindre enn 140HK på drivhjulene. Så det var en litt dårlig sammenligning. Lenke til kommentar
protom Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Men du skjønner hva jeg mener da.... (ta en cola flaske da du betaler for 0,5liter og får 0,4.... Var denne bedre?) Noen vil IKKE forstå:=) Lenke til kommentar
kosh Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Du får det du betaler for uansett....pakkeinfo er også bytes...du får kanskje ikkje det du betaler for i nyttelast,men totalt sett blir nyttelast+pakkeinfo det du betaler for. Lenke til kommentar
normal Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 LOL jippi ja... driver dere med avansert ironi her eller tror dere faktisk på det telenor sier? Akk ja, hver gang stjelehor gjør noe L I T T nyttig så går enkelte folk helt over styr og glemmer alle gamle synder... facinerende fenomen... Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Ja, det er vel viktigere for Telenor å øke hastigheten der de allerede har bygd ut enn å fortsette utbyggingen. Ser jo unektelig bedre ut i en skryteannonse med "+ 20% hastighet" enn at "Nå har også Yttergrenda fått ADSL" Her ute i distriktet har de ikke konkurranse så oss kan de drite i selv om vi har vært med i tiår og betalt overpris på deres tjenester. Lenke til kommentar
knøtte Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Telenor (Stjelehor) kommer ikke til å øke hastigheten før om lenge. Det er bare ting de sier. Telehor er treig og kommer til å fortsette på den måten. Pluss de lover høy hastighet på mobiltelefoner med GPRS, men neida jeg får bare halvparten av hastigheten. Lenke til kommentar
MajorDedd Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Telenor lurer kundene. Det er en konstant redusksjon på 20 %. Se punkt 7 i avtale vilkårene "Det er en målsetning at Kunden til enhver tid skal tilbys produktets angitte hastighet mellom Kundens egen PC og Online Internetts server (Portal). Siden en del av kapasiteten benyttes til nødvendig kontrollinformasjon, vil effektiv hastighet være noe lavere.". 20 % reduksjon er ikke noe lavere. Det er mye lavere. De innrømmer at de lurer kundene når de nå oppjusterer hastigheten med 20 %. Er det noen av dere der ute som har fått reduksjon på sin faktura ifra Telenor. Lenke til kommentar
-Espen- Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 JO ! de har økt hastigheten ! fikk 702 på itavisen nå =D Espen Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-15 21:36, lavizh skrev: Quote: On 2002-04-15 21:34, SintBrus skrev: Det er da klart de sier. De kan ikke vere dårligere enn BlueCom .. De øker jo bare hastigheten i telenor sitt nett da =) Nei, de øker hastigheten på adsl-profilene. Det vil si at de som har 704/128 kbps linje i realiteten er satt til 844,8... Lenke til kommentar
Tynnbart Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 mm..saa mega da:) Hvor har du hoert dette hen da? Lenke til kommentar
OND.Amorphis Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 De øker hastigheten kun for å kompensere overheadingen man har på linjene. Dvs. 10-15% av den totale båndbredden! Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Har 704/128 fra Telenor. Har ligget på 560kb helt siden jeg fikk det (ca 8 mnd.) Har ringt og klaget, sendt mailer og nekta og betale regningene. Trodde faktisk at de kom til å sperre linja mi, men han siste jeg prata med på kundeservice kunne veldig lite om ADSL så jeg satt og prata han trill rundt i en halvtimes tid om overhead,deling uten router,forventa båndbredde og mye annet rart. Til slutt sa han bare at han skulle sende et brev (mail?) til en eller annen på toppen i Telenor, og at jeg ikke skulle betale noen regninger før jeg hadde hørt fra dem. Det er nå en mnd. siden. Han lurte også på hva jeg kunne tenke meg som kompensasjon. Prosentvis betaling av båndbredde (ca 20% avslag), eller justering av linjene. Det siste sa han at ikke var mulig, siden sentralene var "fastlåst" på 704/128. Dette må jo være en ganske enkel ting å fikse?? Skal de virkelig justere opp linjene nå? De skulle jo det for en stund siden også, men det datt ned til det samme etter et par uker bare. Får håpe at de klarer å levere det de skal hvertfall.... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 vil bare inf.. om at hastigheten skal økes til alle kundene... ikke bare i stor byene. f.eks.. spjelkavik er snart ferdig.. abs ikke en stor by. Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 http://www.itavisen.no/art/1298577.html :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå