negeribeger Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Heisann Jeg har tenkt å kjøpe forsikring... Har ikke lyst på forsikring igjennom abonnement, men fra butikken jeg kjøper den fra. Lefdal eller Elkjøp er to kandidater jeg har sett på. Har noen flere forslag? Er lefdal eller elkjøp til å stole på? Erfaringer? Priser? Takk for hjelpen ... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Er det snakk om en butikkforsikring, så bruker elkjøp og lefdal akkurat den samme. Den koster 598,- for 1 år, og er uten egenandel. Forsikringsvilkårene finner du på www.elkjop.no Siden jeg jobber på elkjøp, så er jeg kanskje ikke mannen til å svare på de siste spørsmålene, men jeg mener elkjøp og lefdal absolutt er til å stole på. For tiden jobbes det veldig med servicerutinene, og ting skal gå bare raskere og raskere framover. Hvis du ser i erfaringer med elkjøp-forsikringstråden, så ser du der at folk flest har gode erfaringer med denne. Så jeg kan trygt anbefale deg den. Bare husk at du må kjøpe mobilen samtidig som du kjøper forsikringen. Endret 13. juni 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Netcom man Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Vil bare fortelle deg at forsikringen til elkjøp har det netopp vert en stor sak i tv 2 hjelper deg..behandlingstid er 2-3 uker hvorfor ikke velge en forsikring det er kun behandlingstid på 48 timer. Netcom har nok den beste forsikringen... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Vil bare fortelle deg at forsikringen til elkjøp har det netopp vert en stor sak i tv 2 hjelper deg..behandlingstid er 2-3 uker hvorfor ikke velge en forsikring det er kun behandlingstid på 48 timer. Netcom har nok den beste forsikringen... Ikkje for å skuffe deg, men det den 48 timers garantien går berre på behandlingstida om skaden/tapet er godkjent. F.eks Vannskade på mobil Innsending av papirer, 1 dags kø 48 timers garantien (1-2 døgn) Sende telefonen inn til rep/kassering 1-2 dager Godkjent skade av verksted. 1-3 dager behandle Verdibrev 1 dag Eventuelt utsendelse av verdibrev 2 dager Dette er ca tall som eg har opplevd i mi tid som netcomforhandler (Ikkje at telenor si er noko som helst bedre eller raskare, 14 vanlig tyverisak egen erfaring) Ved tjueri går det ein del raskare men ein kan forvente 2-5 dagars behandlings/ sendetid likevel. mvh JanEirik NC-forhandler Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Vil bare fortelle deg at forsikringen til elkjøp har det netopp vert en stor sak i tv 2 hjelper deg..behandlingstid er 2-3 uker hvorfor ikke velge en forsikring det er kun behandlingstid på 48 timer. Netcom har nok den beste forsikringen... Netcom har egenandel på 500,- og koster 35,- i måneden, altså dyrere i året enn elkjøp sin forsikring. Den har også en viss verdiavskrivning per år, som elkjøp sin ikke har. Dekker i tillegg ikke på langt nær like romslig som det elkjøp sin forsikring gjør, spesiellt på definering av hva som er uaktsomhet, men er en fin forsikring om man ønsker tap og tyveri dekket. I fremtiden, så er det sikkert en god ide å påpeke litt mer om hva som gjør en forsikring "best" i forhold til en annen. Lenke til kommentar
Netcom man Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Vil bare fortelle deg at forsikringen til elkjøp har det netopp vert en stor sak i tv 2 hjelper deg..behandlingstid er 2-3 uker hvorfor ikke velge en forsikring det er kun behandlingstid på 48 timer. Netcom har nok den beste forsikringen... Netcom har egenandel på 500,- og koster 35,- i måneden, altså dyrere i året enn elkjøp sin forsikring. Den har også en viss verdiavskrivning per år, som elkjøp sin ikke har. Dekker i tillegg ikke på langt nær like romslig som det elkjøp sin forsikring gjør, spesiellt på definering av hva som er uaktsomhet, men er en fin forsikring om man ønsker tap og tyveri dekket. I fremtiden, så er det sikkert en god ide å påpeke litt mer om hva som gjør en forsikring "best" i forhold til en annen. hmm...lurer på hvor du har fått oppgitt de prisene der.. Netcom total forsikring (privat) Koster 31 kr med en egenandel på 300kr. På bedrift koster Nc total+ forsikringen 42kr,ingen egenandelkr 24 h behandlingstid(fra vi har motatt alle dokumenter) dekker alt!! dekker også skader som ikke går på garanti! utlånstelefon imens skaden behandles! mvh Netcom Kundesenter v/ Tommy Edit: Egenandel er på 300 kr. (første skade) beklager Endret 19. juni 2004 av Netcom man Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) På bedrift koster Nc total+ forsikringen 42kr,ingen egenandelkr 24 h behandlingstid(fra vi har motatt alle dokumenter) dekker alt!! dekker også skader som ikke går på garanti! utlånstelefon imens skaden behandles! mvh Netcom Kundesenter bra "kundeservice" har "orden" i sysakene sine. Feil 1: Totalforsikring Pluss for bedrift har hatt eigenandel sidan 1. september eller 1. oktober 2003 Feil 2: Eigenandelen frå same dato blei differensiert ut frå kor mange skader ein har hatt dei siste 18 mnd. (1. skade=300, 2.=600, 3.=1200) Rettelse1 (ang behandlingstid): Mottatt og registert vesentleg forskjell. Rettelse 2 (ang lånetelefon): Ingen automatikk i utlånet, butikk må få sendt telefon frå Deltaservice for kvar sak, 1-3 dagers ventetid. Rettelse 3: Veridforinngelsen har faktisk blitt fjerna frå forsikringa Dette er ikkje eit sur kunde innlegg då eg faktisk er Netcom-forhandlar, men når nokon som signerer med NC kunderservice ikkje er oppdatert på eigne vilkår blir eg litt oppgitt. mvh JanEirik Endret 17. juni 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Alastor: Jeg har hatt svært gode erfaringer med elkjøp forsikringen.. Men da jeg kjøpte min 7610 klarte jeg ikke vente og kjøpte den på klart svar.. Har bare forsikring for tap/tyveri nå.. Skulle gjerne hatt en sånn "idiot-sikker" forsikring. Er det mulig å elkjøp forsikre telefoner som er kjøpt annetsteds? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Naxos: Du må nok ha kjøpt den på elkjøp ja.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Forsikring kan KUN selges når du kjøper telefonen, kan ei heller komme tilbake senere med telefon og tegne. Så du måtte nok ha ventet litt til ja. Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 kan ikke si at jeg hat fått med meg noe om elkjøp forsikring på tv2 hjelper deg... men nå skal det sies at det faktisk er tilfellet at slikt kan skje. men det ligger desverre ikke i elkjøps hender å gjøre noe med da det er (det gamle) forsikringsselskapets skyld at behandlingstiden kan drøye såpass. det er også grunnen til at elkjøp at byttet forsikringsselskap og all registrering går online. der har det (i mine tilfeller) tatt maks 3 dager fra vi melder inn til vi får svar tilbake og kunden får beskjed. så alle som tegner eller har tegnet forsikring gjennom elkjøp i de siste par mnd skal ikke ha lang behandlingstid. og netcom mann.... hvis du kunne være så vennlig å gi meg dato/tidspungt når tv2 hjelper deg kom med denne saken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå