pexxi Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg Har holder på å lage et "Lysende" cd-rom, men vet ikke hvem LED's jeg skal bruke, er disse --> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLED505VBL bra? Hva må jeg gjøre for å få de til å lyse siden det ikke følger med ledning?? Håper på beskrivende svar:D Lenke til kommentar
e321 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) du må lodde dem sammen... har aldri prøvd eg altså, bare tipper;) prøv her: http://www.lsdiodes.com edit: der står det forklart hvordan du må lodde dem sammen Endret 13. juni 2004 av e321 Lenke til kommentar
pexxi Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 hmm.. skjønnte ikke så mye av den sia jeg Noen som kan forklare på norsk?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hvor er det du skal ha dem da? Sansynligvis må du lodde på en ledning, som du setter på 5V railen på PSU'en Hvis du skal ha dem i fronten, i steden for de som er der, så er det bare å ta ut de gamle og sette dem inn der, men det vil ikke komme noe lys Har selv prøvd det og strømmen som kommer fra hovedkortet er det ikke høy nok spennning på. Edit: håper det ble bedre å lese nå Endret 13. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 det er på tide at noen som virkelig kan elektronikk lager en sticky om hvordan koble LED's. please mekk en guide, elektronikk guruer. det begynner å bli for mange LED tråder her Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 kan vel svare på spm ditt samtidig da det lange benet på LED'en fra microplex skal loddes på rød ledning fra PSU, altså den røde ledningen på drevkontakten. det korte benet skal loddes til svart ledning fra PSU, eller svart ledning på drevkontakt. samme hvilken av de 2 svarte ledningene som brukes. Lenke til kommentar
razer Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Så er det bare å regne ut motstand (om du trenger en da..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå