finfyr Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg har ført over noen gamle filmklipp fra en VHS spiller gjennom mitt Canon mvx250i, til maskina, ved bruk av Studio 9. Jeg har en scart kabel bak i vhs spilleren, der jeg har koblet til en hvit og en rød plugg, samt composite (?), for å føre til kamera. Det som skjer er at det er flimmer nederst på filmen når jeg ser på den på pc'n. Det er ikke slik på vhs spilleren... Hva kan jeg gjøre? Burde jeg hatt en bedre vhs spiller, kan det være det som ødelegger for meg. Tips mottas med takk Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg hadde flimmer nederst da jeg overførte på samme måte fra en Beta-spiller, men fikk eliminert det ved å justere litt på trackingen. Flimmeret var ikke synlig på TV-skjermen fordi det var nedenfor det som vises på en TV-skjerm, mens man på en PC ser hele videobildet. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Godt forslag, men hvordan kan jeg tracke bort noe jeg ikke ser er der... Finnes ikke muligheter for å kutte bort nederste 2mm fra avi filen da kanskje? Takk igjen! Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg justerte trackingen mens jeg så på videoen i redigeringsprogrammets preview-vindu før jeg startet capture. For øvrig er det jo fullt mulig i mange redigeringsprogrammer å legge på en svart sladd oppe og nede for å gi inntrykk av widescreen, og den vil skjule flimmeret. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg bruker Vegas 4 og der er det bare til å croppe bildet. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Denne flimringen er helt vanlig på VHS-spillere, men vises ikke på TV fordi denne delen av videobildet kommer 'utenfor' skjermen. Men på en PC vil hele bildet vises. Du kan velge å 'croppe' bildet eller beholde flimringen, for når det vises på TV igjen så synes det ikke uansett. Men det er veldig irriterende når det vises i vindu på en PC. Hvis du velger å 'croppe', så vil ytterligere en del av bildet forsvinne når det vises på TV igjen. Dessuten vil kvaliteten bli litt dårligere hvis du ska produsere DV-AVI for eksport til kamera, fordi alt må rendres på nytt i redigeringen på grunn av denne croppingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå