shorin Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hardware:Chieftec 360w,Asus a7n8x-e deluxe,pc2700-512mb Twinmos,abit ti4200-8xAGP,WD på ca 80GB.OS:XP pro med SP1 og DX9.0b+ 2x 80mm.avsug vifter Problemet er at pc'n fullstendig låser seg i 85% av alle spill og det ender med å resette den.i feks.Microsoft-Rallisport challenge låser pc'n seg når jeg skal til å velge bil.Har alle de nyeste driverene til alt.Maskinene er ny formatert.Det eneste som ikke er gjort er å flashe biosen. Cpu tempen ligger (i bios) på ca.50 grader idle (noe jeg synes virker mye). North bridge (kjøle) ribba føles varmere.Jeg brenner meg nesten når jeg tar på den. Jeg har ikke vært inne på windows update,siden jeg ikke har internett. Har kjørt dxdiag,men der var ingen problemer. Mistenker cpu og nb for å være litt for varm kanskje,men er det noen guru'er her som kanskje vet litt mere om denne hardware/software kombinasjonen og vet hva som kan være galt. Det er pc'n til en kamerat av meg,og er rimlig sikker på det er Deluxe modellen av Asus a7n8x-e. EDIT:glemte Chieftec psu på 360w Takker for all hjelp Bjørn Endret 13. juni 2004 av shorin Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hvis maskina er klokket, kan det hjelpe å klokke ned igjen, spesielt om ram og fsb kjøres 1/1. Kan være varmen, slik du nevner, men selv om 50 grader idle er litt høyt synes jeg spill burde gått uansett. Det tåles endel høyere temperatur enn det. Feil på ram kanskje? Lenke til kommentar
shorin Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 maskinen er ikke klokket,kjører på 266fsb med rammen 1/1. Uansett TAKK for svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg har mer eller mindre samme oppsett selv og har sjelden problemer av slik art. Jeg ville nok også testet ram, da det vel er det mest åpenbare feilkilden til maskinkrasj. I de tilfeller hvor min maskin "krasjer" så er det vanligvis med feilmelding "Minne kunne ikke være Read, Terminert." Også hopper den ut i XP igjen, men den henger seg altså ikke. Hvis du har mulighet så test rammen med et testprogram, eller hvis det er flere minnebrikker der så ta ut en og se om det hjelper. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg har bare 1 512mb minnebrikke av typen Twinmos pc2700,men har kanskje mulighet til å få lånt en brikke..får se. Takker for svar ihvertfall:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå