Gå til innhold

Harddisk på ville veier...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg satt inne på Win2k for litt siden, og begynte plutselig å få opp en mengde warning vinduer med at den ikke kunne finne forskjellige filer, og at jeg måtte kjøre chkdsk. Jeg startet opp cmd, og kjørte chkdsk, og fikk kanskje den morsomste feilmeldingen ever.. :green:

"Can not run ChkDsk.exe, file is missing or corrupt. Please run ChkDsk Utility."

lol.

Uansett, jeg logget da ut og inn, og fikk en feilmelding med at windows ikke kunne lese profilen min, så jeg fikk en meget standard desktop. Da tenkte jeg at kanskje en restart var tingen. Men ved restart får jeg: "Could not run NtOsKrnl.exe, file is missing or corrupt".

Jeg kjører opp i recovery console fra win2k cd'n, og prøver både fixmbr og chkdsk. ChkDsk sier at den ikke kan fikse disken, mens fixmbr mener den har fiksa boot recorde'n, noe den ikke har gjort.

Jeg fyrer opp en gammel harddisk med win2k på, og starter opp partition magic. Partisjonen min ser nå ut som "unformatted". I My Computer står den som "removable drive".

Hva har skjedd? Er det noen mulighet i det hele tatt til å få fikset dette?

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første bud er vel å sjekke disken med disgnostic, dette finner du på HD produsenten sin hjemmeside (eller bruk Ultimate Boot CD). Da finner du ut om det er et problem med selve disken.

En annen mulighet er kanskje at du har fått et virus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...