Cro Cop Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hvor kan jeg se nyheter om kommende LCD skjermer? Tar hardware.no inn tester over alle LCD skjermer det er verdt å merke seg? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hardware har nå 4 testere på LCD skjermer. Disse 4 er: Jørgen aka enden Jan-Erik aka jankee Dag aka vammaveien meg selv + Disse på billedteknolgi og fancy løsninger: Anders aka ATWindsor Stig aka Stigen1 Erling aka DrErling Disse er også med i bilde men er ikke aktive på forumet ennå: Kristian Per Rune I tillegg til meg selv. Vi tester det som vi kommer over, og som vi syns vi bør ta en titt på. Men å teste en skjerm tar gjerne noen uker, så bak hver test ligger det mange timer med arbeid. Denn uken publiseres to tester: 17" e-yama (dag) 19" Nec Accusynsc VM91 (meg selv) Jeg skriver en guide til deg som skal kjøpe LCD, og denne kommer når den er ferdig.... (2 uker til). Dette er en guide med anbefalinger og disse anbefalingene kommer til å bli oppdatert en gang i mnd. Vi kommer også til å ta for oss LCD TV etc. og her kommer jørgen med en test av en meget rimelig 20" i løpet av kort tid. Det kommer også en guide av billedteknologi i løpet av 1-2 uker. Her er det Stig som kommer med en storslott guide. Ønsker du å være en del av testteamet kan søknad sendes til [email protected] kriterier for dette er: Du bor i Oslo , er over 25, og har god skriftlig fremsillingsevne. Fordeler er også om du har spesialfelt som design eller lignende. Jenter stiller først i køen. Dette fordi de rett og slett har bedre fargesyn enn oss gutta og fordi vi kunne trenge litt kvinnelig selskap på LAN. Hva vil disse få ut av dette? De får dra på små LAN som vi har, de får opplæring i hva man skal se etter i bilde, de får tilgang til de nyeste skjermene. Søkeren bør ha maskin av nyere dato da vi spiller svært krevende spill på LAN. Skjermer som ønskes testet kan sendes til min epost det også. Skal se om vi kan lage en oversikt over kommende tester: Dette blir da en jobb for jørgen. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 har dere tenkt til å begynne med tester av plasma tv'er også? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 i motsetning til valve vil jeg ikke sette noen dato for dette Men vi holder på sakte i kullissene... Lenke til kommentar
Tja Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Når vil dere teste de større skjermene ? Jeg tenker da på Benq 23 " , Samsung 24" osv. Er det forresten noen som har noe vettugt å si om prisnivået på disse for den nærmeste fremtid ? Lenke til kommentar
Fornax Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Personlig skulle jeg gjerne sett noen tester av store CRT skjermer (22") også. Får fortsatt anbefalt CRT hvis det kun er spilling som gjelder, og man ikke bryr seg om vekt, plass osv. Vurderer sterkt en god 22" CRT over en 20"LCD til doble prisen. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg skal selge min Eizo 21" T965 til fordel for en >21" LCD - gam'er lite, og er opptatt av design og plassbruk (og antall tommer selvsagt) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 kommer også til å teste de større skjermene som 23". J eg personlig kommer ikke til å teste noe som veier mer en 30 kg, så en 24" CRT er uaktuelt for meg.... Lenke til kommentar
Cro Cop Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 De store CRT skjermene ligger jo på dumpepriser. Tester av 21", 22" og 23" blir da aktuelt. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg skjønner at dette er et ønske, men for min del er det uaktuelt å ha en 40 kilos kloss på kontoret. Kanskje noen av de andre testerne kan ta på seg jobben.... Min samboer har sagt tydelig i fra om at kommer det mer tekniske dibedutter inn i leiligheta nå blir det månelyst. Har ennå ikke turt å fortelle henne at jeg har bestilt en projektor som er 1,20 lang og 70 kilo tung...... Lenke til kommentar
rscue Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Bare litt off topic, få høre hvordan dama di reagerer når du drar inn den projektor og hvordan du takler henne. Skal selv dra inn en projektor når sommeren er over og da hadde det vært greit med en guide om (hvordan få inn en projektor eller andre dippedutter uten at dama kaldkveler enn) ) RScue Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Skal det testest CRTer i vektklasse over 20kg skal eg ha bæreslaver når denne skal hentes og bringes tilbake. Om det er nokon som melder seg frivillig til slikt bærearbeid for ein CRT test så kan eg nok ta ein slik test. mvh JanEirik LCD tester PS rscue: det er som oftast bedre å be om tilgivelse enn å be om tilatelse, men eg trur vår kjære øivind kjem til å gå med på mange shoppingturer og romantiske middager før han får sove på soverommet igjen etter ein viss Barco 8 kjem i hus. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 rscue: Den store lcd guiden del 4 : http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=1876806 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå