Gå til innhold

Sacred - Trenger hjelp/tips

Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt å spille sacred,men jeg sliter maksimalt. Er for øyeblikket en lvl5 gladiator som suger. Men uansett,dette lurer jeg på:

- Kan man skifte oppløsning?(synes alt ser så stort ut)

- Kan man stille vanskelighetsgrad?(finner det isåfall ikke)

- Hvordan gå fort opp i lvl? Får jo stort sett bare 1-4 ex.points for hvert monster

- Alt koster så sinnsykt mye, slik at jeg ikke får råd til potions og lignende,noe som gjør at jeg dør veldig ofte. Har dere noen tips her?

- Mister man noe når man dør? Har respawnet sikkert enn 50ganger nå

hvis dere har andre gode tips, så hadde det vært kjempefint om dere kunne skrive det :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Kan man skifte oppløsning?(synes alt ser så stort ut)

Hvis man scroller med musa kan man zoome inn et hakk til eller ut et nivå.

- Kan man stille vanskelighetsgrad?(finner det isåfall ikke)

Ja, men man må spille litt på letteste tror jeg. Du har bronse, sølv og gull som er vanskelighetsgradene.

- Hvordan gå fort opp i lvl? Får jo stort sett bare 1-4 ex.points for hvert monster

Fjern deg lenger fra der man begynner, da blir monstrene straks vanskeligere og du får mer xp.

- Alt koster så sinnsykt mye, slik at jeg ikke får råd til potions og lignende,noe som gjør at jeg dør veldig ofte. Har dere noen tips her?

Sånn er det bare i begynnelsen, saml sammen alt du kommer over og selg, så får du straks alt for mye penger.

Tips: Hvis du har tre skillpoints du ikke har bruk for kan du lage de om til et skill point du har bruk for hos en trollmann i noen av byene,

- Mister man noe når man dør? Har respawnet sikkert enn 50ganger nå

Jeg har kun spilt i multi og merket ikke at man mistet noe, men man har en slags stat hvor det blir logget, er vel det eneste jeg vet om.

Lenke til kommentar

jeg og spiller Sacred, dóg som Vampiress på gull vansklighetsgrad.

så lang som jeg har kommet er jeg nå lvl27 og er godt igang med chapter3 og jeg syns spillet er litt vel lett med vampiress. drap for litt siden en drage og ca 30 skjellett på under 30 sekund.. alene mot en drage så vinner jeg på under 10 sekund i vampyrform, er bare å aktivere en combo og før jeg er ferdig med den så er dragen død, så jeg begynner å gå litt lei av spillet pga vampyren's overlegne slagkraft ;)

den første dragen jeg drepte var jeg en 'liten og spinkel' vampiress på lvl15 men jeg slaktet dragen.. ;)

fra den første starten er vampiress meget kraftig, og regenerer helse mye mye fortere enn hva de andre klassene gjør. husker da jeg begynnte å spille og jeg ble skadet så var det bare å springe to runder rundt fienden og helsen var full igjen, til nå så har jeg brukt kanskje 10 HP flasker med min vampyr rett og slett fordi jeg regenerer hp veldig fort, pluss vampyren tar igjen hp fra fiendene når jeg treffer dem.

jeg har dødd en eneste gang og da ble jeg angrepet av mer en 10 bueskyttere (min vampyr er svak imot piler) og jeg kan ikke si jeg mistet noe som helst etter respawnen.

å gå fort opp i lvl er ikke så vanskelig. ta deg en lengre tur bort ifra byen du startet i og du vil møte kraftigere fiender. viss du har ett par flasker med 'powerful potion of the Mentor' drikk en flaske før du går til angrep på en større samling fiender og du vil få dobbel XP av hver eneste mobb du tar livet av før effekten av potionen går ut. PS! virker ikke på drager..

pengeproblem skulle ikke være noe problem, plukk opp alt du finner og selg det og din første million er ikke langt unna ;) ett tips. når du skal selge trykk og hold nede shift tasten og klikk på tingene du vil selge. da slipper du å trykke på 'ok' på hvert eneste objekt du vil selge.

men.. viss du fortsatt sliter med å skaffe nok penger til potions, vit dette. hver eneste brønn i spillet gir fra seg en HP potion.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt en stund så har jeg kommet meg på lvl14,men...

jeg klarer rett og slett ikke komme meg til den plassen jeg skal i main questen(dette er helt i starten). Det er alt for mange goblins i veien og når jeg har drept 10stk er jeg fri for potions og må løpe tilbake for å kjøpe nye. Da har de som jeg drepte "respawnet".

Er det slik at fiendene du sloss mot stort sett er 1lvl over deg?

*fortvilet over min gladiator* :cry:

Lenke til kommentar

humm..

trodde ikke at gladiator var så vanskelig å spille.

har du prøvt å kjøpt/tatt en hest og gallopere forbi? mobbene slutter å følge når de mister synet på deg (dvs, de faller bak og ut av skjermen) ;)

og en annen ting, bruker du rustning og våpen som du finner på bakken, eller handler du ifra butikken(e)?

ikke gjør det første, det som man plukker opp er i 99% av tilfellene gunk som har bare ett formål og det er salg. viss du har litt dårlig rustning og noe penger tilovers, camp butikken. gå til en selger, lagre, sjekk innhold etter bedre utstyr, hente savegamen, sjekke butikk, hente på ny, sjekke.. sånn holder du på til godbitene dukker opp som du da kjøper og lagrer en ny save. er litt tidkrevende men det er absolutt verdt arbeidet! det man får kjøpt i butikken er mye bedre og kraftigere enn hva man finner på bakken.

greitt nok, det dukker avogtil opp noen godbiter fra mobber men de er sjeldne. fant her i går faktisk ett sverd med spesialegenskap som heter 'Lower enemies die on sight +7'. det er ett morsomt sverd, alle mobber som er noe svakere enn meg dør når de nærmer seg. utrolig hendig når jeg gjør div småquests og må gå gjennom områder som inneholder svakere mobber.. beste er nå at jeg får XP når de dør :D

'Er det slik at fiendene du sloss mot stort sett er 1lvl over deg?'

både ja og nei faktisk på en måte..

viss du holder deg til hovedquesten og følger den opplagte ruten du må ta for å greie den, så ja, da er de aller fleste mobber sterkere enn deg. ta deg ett par oppdagelsereiser og tren og bli sterkere enn dem. alle områder i spillet inneholder gitte fiender og de er forsåvidt som jeg har erfart den samme styrken gjennom hele spillet. noen områder blir faktisk mobbene byttet ut når du fullfører viktige punkt i hovedquesten, og de blir sterkere.

bruker du spesialangrep og comboer når du slåss eller?

prøv dette. viss du har ett spesialangrep som angriper mange fiender samtidig eller leverer svært mange slag på ett enkel spesialangrep, så ta deg en tur til en magiker (combo master) og lag deg en combo som inneholder fire identiske spesialangrep i rekke. viss du er så heldig å ha ett angrep som ligner på whirling claws (vampiress) som leverer 4 slag på ett angrep så vil en combo med det samme angrepet levere 12 meget raske og kraftige (avhengig av hvor høyt opp i skill du har kommet) slag. det som er det fine er at selv om fienden du starter combo angrepet på dør så blir ikke combo'en avbrutt, men heller blir fortsettet på nærmeste fiende, figuren vil tilogmed springe til nærmeste fiende og fortsette comboen. med vampiress'en min så vil en enkel combo med whirling claws slakte en drage eller en større gruppe med fiender. har for vane å springe i sirkler og samle opp mest mulig antall fiender og deretter aktivere combo'en, vips dem var alle døde, 12 slag på 1500++ skade hver.. feigt? enkelt? ja.. men det fungerer utrolig bra :)

PS!

Sacred taper litt minne ved hver eneste reload av en savegame. annbefaler at du avslutter og starter spillet på nytt en gang iblant mens du camper butikken og legger merke til at loadingen på save'n går tregere enn vanlig

Edit: bbcode krøll..

Edit2:

PPS!

rundtomkring i spillet så så er der quests som innebærer at du får følgesvenner som følger deg hvorhen du måtte gå, noen av de 'vennene' er krigere og kan i noen tilfeller utnyttest til din fordel. f.eks den miniquesten hvor du skal hjelpe en eldre farsfigur å finne datteren som ikke har kommet hjem. hun du skal lete er en meget god bueskytter og eventyrer, dvs, en 'gratis' hjelper. isteden for å fullføre questen så gå vekk ifra plassen du skal for å fullføre questen. uten å huske for sikkert, jeg mener på den questen med bueskytteren ligger litt nord for nabobyen som ligger vest for startbyen. når jeg fant henne var jeg lvl11 og hun var lvl14ish.

disse hjelperene kan dø men der er andre figurer i spillet som er viktige for hovedquesten, de er tilnærmet udødlige. når dem mister all hp så besvimer de, litt etter våkner de opp igjen med full hp..

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

det kan oppleves sånn men de slutter faktisk å følge etter en liten stund.

en annen ting er at mens du springer/rir så kommer det hele tiden nye tilskudd som legger seg bak deg, og av den grunn kan føles som de er de samme som har fulgt deg siden starten. en liten men viktig detalj er dóg at du må greie å springe/ri fortere enn de gjør, ellers så samler du bare opp alt som er i en stor klynge klar for å drepe deg når du stopper... :p

ett tips. må du spurte, ta av skjoldet du har i hendene viss du bruker det. mange skjold har hastighetsbegrensing, i enkelte tilfeller så mye som 50 poeng i springehastighet, og skjoldet vil da blanke ut de bonusene du måtte ha i springehastighet. min vampiress har 100 base, 57+ i bonus og med skjoldet 107 i springehastighet. uten skjoldet som jeg bruker nå har jeg 157.. ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd å springe til fots forbi dem. Kom da fram til plassen 1 gang,men desverre så var det ca 30 goblins rett i hælene på meg så jeg døde ganske fort og smertefritt :yes:

Det som skjer i 80% av tilfellene er at shaman-goblins tar å kaster et eller annet slags nett på meg som gjør at jeg står fast og da er det bare å hakke løs på meg, så jeg har gitt opp den måten.

Når jeg slåss så bruker jeg combo så ofte som mulig(dem du lager selv og dem du plukker opp). Disse funker kanskje i 2 sammenstøt og da har jeg brukt opp alt av potions og slikt.

Når det gjelder utstyret mitt så er det vel sånn halvt om halvt. har funnet noen brae ting(tror jeg hvertfall) som jeg har gått til en smith med. Resten har jeg kjøpt når jeg har funnet noe som jeg tror er bra.(jeg kan egentlig ikke skille mellom hva som er bra og dårlig med tanke på at jeg ikke har spilt feks diablo før)

Jeg kan skrive opp skills og sånt så kan dere avgjøre om det er håp for meg eller ikke:

Weapon Lore - 6

Concentration - 3

Agility - 7

Armor - 10

Sword Lore - 7

Health - 561

Attack - 141

Defence - 97

To hit - 57%

Weapon - 127/175

Combat Arts - 563/772

resistance 461

Er level 14/gladiator

Er skikkelig forbanna nå rett og slett etter å ha vært på den samme plassen i 8 timer nå. Måten jeg får ex.points på nå er at jeg lokker 1 etter 1(goblin) til meg for så å drepe han. Tar helt utrolig lang tid å øke i lvl.

Får nesten litt lyst å starte på nytt igjen med vampyr siden du sa at det gikk så greit å være vampyr :p

Lenke til kommentar

humm..

når man ikke har tidligere erfaring med lignende spill så kan Sacred virke vanskelig, det skal jeg innrømme.

når det gjelder statsene dine.

weapon lore, jo mer du øker denne jo mer skade gjør du på fiendene uansett hvilket våpen du velger å bruke. denne har du lyst til å øke når du has tjangs. akkurat nå, som lvl 14 gladiator (uten å ha spilt som glatiator selv) så vil jeg si at 6 i weapon lore er litt lavt.

concentration. evne til å gjøre spesialangrep og kaste magi i krevende situasjoner. ikke så nøye i begynnelsen..

agility. jo mer jo bedre, har direkte effekt på hvor mye hp du har og hvor fort den regenereres. mye er bra, mest er best :p lvl 34 vampiress, 5 i agility, hovedsaklig fordi vampiress er sterk fra før ;)

armor. evne til å bruke rustning mer effektivt. godt å ha.

sword lore. bruke sverd mer effektivt. ganske selvforklarende, men.. det strides om på sacred forumet hos utviklerene av spillet om det er vits i å spesialisere seg i spesielle våpengrener eller ikke. jeg har valgt å ikke gjøre det og heller bruke poengene på weapon lore isteden. driver å veksler mellom øks, sverd og bue alt ettersom vilken fiender jeg står opp imot, og da er det liten vits å være verdensmester i sverdfekting når du skyter som ei kjærring med bue mot ca 10-15 flygende fiender...

du har godt med helse, attack ratingen er også bra, defence derimot, den er veldig dårlig imho, to hit.. vel.. denne forandrer seg for hver eneste fiende du dreper men den skal gi en indikasjon om du er flink med våpenet du bruker eller ikke. direkte så sier du har akkurat der 57% tjangs til å treffe fienden, noe som er litt vel lavt. 70+ er å annbefale.

weapon, 127-175. maksimal og minimal skade levert før armour check hos fienden. denne vil du ha så høy som mulig ;)

combat arts. skade våpenet ditt vil levere når du bruker spesialangrep. varierer en del, nivået i de angrepene du bruker har stor effekt på sluttresultatet.

resistance. 461.. jøss.. meget meget bra imho for en lvl14 figur. min vampiress har 550 ;) (butikken har vært svært gjerrig på nytt utstyr i det siste..) en detalj. selv med 461 så kan du ha svak beskyttelse for akkurat den typen angrep fienden bruker. er ikke noe vits i å ha tilnærmet komplett beskyttelse mot ild når fienden bruker gift i angrepet og du er ubeskyttet mot gift. ringer hjelper godt i det feltet

mest sannsynlig så tror jeg du sliter på grunn av våpenvalget ditt. du bruker vel ikke ett tohånds slagsverd eller en stor øks ved en sjanse?

prøv å camp butikken en liten stund og se om du får tak i ett skikkelig sverd, helst ett kortsverd som har ett navn som begynner på 'fiery sword of ......', de er de kraftigste sverdene du kan bruke imho. de sverdene leverer flamme skade i tillegg til vanlig slagskade, og de er raske å slå med. det finnes svært mange varianter av fiery våpen. også tohånds slagsverd, kortsverd, økser mm., men siden du er spesialisert i sverd så prøv å finne ett sverd. se etter sverd som har fiery i navnet, når du finner noen, se på hvor mye skade og brannskade sverdet kan levere, prøv å finn ett som gir godt med skade i begge feltene.. har du prøvt de gladiator spesialvåpnene, som f.eks 'iron fist', 'iron knuckles' og likn. ?

på det nåverende våpenet du bruker, gå på stats/inv og beveg musen over attack.. eller var det weapon statsen? uansett, der dine stats står oppunder bildet ditt med hp vil forandre seg og vise en hel drøss med tillegsinformasjon. på en av de så vil du se nederst på ene av dem 'movement speed' og 'attack speed' mm., på attack speed, så blir det sagt hvor raskt du slår. mener å huske slagsverd har 100 i attackspeed, dette er lett tregt. greitt nok du slår hardt, men når du har omtrent 50/50 tjangs til å treffe så har det ganske lite å si når du bruker lang tid mellom hvert eneste treff. ett kortsverd har vel en hastighet på 150, jeg har heller ha villet ha slått etter fienden 6 ganger med ett kort sverd som gir litt mindre skade enn å ha brukt ett langsverd som slår 2-3 ganger på den samme tiden.

det sier seg selv det

_visuelt eksempel_:
langsverd kortsverd
miss 121
   139
190 miss
   131
186 138
   miss
miss 128

en annen ting. se på 'to hit' saken, holder du musen over bildet av den siste mobben du drepte så vil du få opp en infoside som gir mer detaljert info om mobben, hp, ac og ikke minst, mobbens 'to hit' prosenter. for deg så er det best at mobben har minst mulig sjangse å treffe deg. jeg sier maksimum 25% sjangse, jo lavere jo bedre. dette utbedres med ny og bedre armor, ringer og mer skills. parrying er meget bra på det feltet.

en ting til slutt.

har du oppgradert spillet fra orginale version 1.0 til uhhmm.. 1.66 som er siste patchen?

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

har den nyeste patchen til spillet. etter noen timer til med gladiatoren min har jeg sånn smått begynt å gi opp. Har prøvd ut tipsene dine om å campe i butikken,men med lite hell.Enten så er de for dyre/passer ikke min character/eller så har jeg for lite feks dexterety. :hmm:

Begynte nå nettopp på en vampyr som ble lvl3 rimelig fort,men :love: ...dette er nesten litt flaut å spørre,men hva burde jeg egentlig sette skills point på? Siden gladiator og vampyr er to helt forskjellige klasser så lønner det vel ikke seg å putte skills point på de samme tingene som på gladiator?

Virker som om vampyren dreper mye lettere enn gladiatoren(kan muligens ha noe med levelen min å gjøre da). Det jeg la merke til nå er at goblinene jeg dreper øker i samme takt som meg i lvl,så nå frykter jeg noe ala gladiator-problemet mitt.

Og sist men ikke minst: Har du noen andre gode tips til min vampyr karakter?

Tusen takk for alle svarene du har gitt btw.

Lenke til kommentar

til å begynne med, øk sword lore, vampirism og bloodlust når det passer. er bare å blåse en lang en i våpenspesialisering, ellers så ta det du føler du trenger når du får tjangs til å skaffe deg en ny skill.

jeg har de tre standard skillene som nevnt ovenfor, ellers så har jeg parrying, agility, riding og uhhm.. husker ikke siste :blush:

tips?

vel.. prøv å skaff godt utstyr, det hjelper alltid.. ellers, vel, jeg kan egentelig ikke gi noe godt råd, vampyren er lett overlegen og kan handtere store mengder fiender i samme slengen. viss det skulle vær noe, combo med whirling claws og en drøss med consentration flasker hjelper utrolig når du springer rett inn i løvens hule. det og god nivå i vampyrform, så du blir i vampyrform lenge :)

gladiator problemet er ikke noe problem lengre nå når du er vampyr, som nevnt tidligere, vampyr har en fremragede evne til å regenere helse, så når du har litt lite helse så kan du enten vente i området du nettop har klarert (ingen fiender i nærheten), eller bytte til vampyrform og storme fram. som vampyr får du helse tilbake når du sloss..

bare hyggelig å hjelpe, er nå tross alt ett meget godt spill og det kan ikke være så lett å hive seg inn i D&D (hack&slash) sjangeren når man ikke har noen tidligere erfaringer med reglene og spilltypen (selv om Sacred er ganske løst basert på D&D)

prelude hits orge (1d8 14+6+4=24 vs 18 *HIT* 6 damage)

orge misses prelude (1d6 9+4+3=16 vs 22 *MISS*)

... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...