Gå til innhold

Flashe et MX420 til MX440/460

Anbefalte innlegg

Ja, topic sier det meste, kan dette gjøres?

Har et mx420 nå(det står mx440se på gpu, og 440 på minne).

Men det står nå mx420 i oppstarten.

Men tilbake til topic, kan dette gjøres? Vil tro at det ikke er så store forskjeller på mx420/440/460..

Takk for svar :thumbup:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ny på forumet, men har enormt erfaring på alt om PC:

Det anvefalles sterkt at du bytter ut skjermkortet ditt. :cry:

:thumbdown: Jeg må nok si at du ikke får noe bedre ytelse i spill uansett om du overklokker eller ikke. Mx korta støtter ikke en gang shader 2.1 eller noe form for motion blur i de nye spillene. Skal du ha bedre ytelse skaff deg, et Radeon 9800XT@PRO eller i allefall et GF3tiXXX kort eller GF4ti4XXX,da kan du i alle fall få bedre ytelse og du får nye teknologier som finnes og som er bedre enn MX kort.

Du vil merke en stor forskjell hvis du gjør det. :dribble: I alle fall når de gjelder Radeon 9800XT eller de aller nyeste skjermkortene fra Nvida og ATI, men de er nok dyre for deg tenker jeg. :wee:

Lenke til kommentar
glem det, fikk det flashet til MX440. Men det kommer fortsatt opp som et MX420 i windows, men i bios så kommer det opp MX440.

Hva kommer det av?

wee, hvorfor tenkte jeg ikke på dette selv når jeg har et MX420 kort.. Hadde vært gøy å flashe det til MX440 evnt MX 460!! (tror jeg skal prøve det jeg)

Så kommer det store spørsmålet om hvordan man gjør det!! Er det ikke som å flashe bios på skjermkort (en såkalt oppgradering av samme bios versjon??)

Hva skjer hvis kortet slår seg vrangt/feil i flashinga?? er kortet ødelagt da, eller kan man redde det ved å flashe det til standard ??

Lenke til kommentar

Tviler på at du greier MX460 hastigheter. Jeg gjorde ikke det, kom inn i Windows, og der låste det seg, med artifacts.

Men MX440 hastigheter tror jeg skal gå bra. Det funket nå her..

Du flasher det på samme måte som andre grafikkort.

1. Lag en oppstartsdiskett

2. Last ned nvFlash og en MX440 bios (Google er din venn)

3. Legg biosen og nvflash på en egen diskett

4. Restart maskinen, boot på oppstartsdisketten

5. skriv "nvflash -b backup.rom" for å ta backup av eksisterende bios.

6. skriv "nvflash -p -u navnpåbios.rom" (f.eks nvflash -p -u mx440.rom)

7. Vent til det står flash complete, for så å restarte maskinen.

Hvis dette skulle gå galt, så få tak i et pci kort, og bruk backupen av forrige bios til å flashe på nytt.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Tviler på at du greier MX460 hastigheter. Jeg gjorde ikke det, kom inn i Windows, og der låste det seg, med artifacts.

Men MX440 hastigheter tror jeg skal gå bra. Det funket nå her..

Du flasher det på samme måte som andre grafikkort.

1. Lag en oppstartsdiskett

2. Last ned nvFlash og en MX440 bios (Google er din venn)

3. Legg biosen og nvflash på en egen diskett

4. Restart maskinen, boot på oppstartsdisketten

5. skriv "nvflash -b backup.rom" for å ta backup av eksisterende bios.

6. skriv "nvflash -p -u navnpåbios.rom" (f.eks nvflash -p -u mx440.rom)

7. Vent til det står flash complete, for så å restarte maskinen.

Hvis dette skulle gå galt, så få tak i et pci kort, og bruk backupen av forrige bios til å flashe på nytt.

Ok, men hva slags hastigheter kjører MX440 på da?

Biosene kan jeg finne på Nvidia sine hjemmesider, og biosen? Har MSI MX420.

Det du nevnte med pci kort blir en del av prblemet for jeg har nemlig PCI kort. Går det ikke ann å ta en bacup av den biosen jeg har inne på den og når det går galt er det ikke bare å flashe den tilbake??

Lenke til kommentar

det kjører på 275/500.

Det har ingenting å si hvilken produsent biosen kommer fra.

Da tror jeg isåfall du må skaffe et annet. For når du feilflasher, så tror jeg du mister skjermbilde, uten at jeg skal uttale meg helt sikkert om det. Har nemlig aldri feilflasha selv skjønner du :roll:

Lenke til kommentar
det kjører på 275/500.

Det har ingenting å si hvilken produsent biosen kommer fra.

Da tror jeg isåfall du må skaffe et annet. For når du feilflasher, så tror jeg du mister skjermbilde, uten at jeg skal uttale meg helt sikkert om det. Har nemlig aldri feilflasha selv skjønner du :roll:

Ok, men hvordan kan jeg garrantere at mitt kort takler 500 på minne? ved å klokke det?

Lenke til kommentar
Ok, men hvordan kan jeg garrantere at mitt kort takler 500 på minne? ved å klokke det?

Nettopp. Helst litt over. Får du artifacts med feks 510mhz på mem, så bare dropp å flashe det, for da er det ikke stabilt med 500mhz.

Fanken, det va det jeg trodde, klarer å klokke det langt opp men får bare arctifacts, Kan jeg bruker en form for kjøling på minne? Vil det hjelpe i hele tatt? de blir ikke spesielt varme heller da :hmm:

Vil man få flere fordeler selv om man flasher bortsett fra hastighet? tenkte på pipelines..?!

Lenke til kommentar
Vil man få flere fordeler selv om man flasher bortsett fra hastighet? tenkte på pipelines..?!

Er Jeg ærlig talt ikke sikker på. MX420 har vel 4 pipelines, MX440 det samme, MX460 har vel 8 pipelines, såvidt jeg kan huske.

Fanken, det va det jeg trodde, klarer å klokke det langt opp men får bare arctifacts

Hva greier du?

Kan jeg bruker en form for kjøling på minne? Vil det hjelpe i hele tatt? de blir ikke spesielt varme heller da

Noe sier meg at det vil hjelpe lite med f.eks kjøleribber på minnet, siden minnet ikke blir varmt.

Lenke til kommentar
Er Jeg ærlig talt ikke sikker på. MX420 har vel 4 pipelines, MX440 det samme, MX460 har vel 8 pipelines, såvidt jeg kan huske.

Hva greier du?

Noe sier meg at det vil hjelpe lite med f.eks kjøleribber på minnet, siden minnet ikke blir varmt.

søren, håpte at jeg kunne låse opp noen pipelines.

Har vært oppe i 520mhz på minnet, men da fikk jeg artifacts når jeg spilte, men i windows så alt fint ut...

Tror jeg skal uansett sette på en form for kjøling på kortet, men må ha/lage en feste metode, noen som vet hvilken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...