Gå til innhold

hpt370 stripe-raid (0?)

Anbefalte innlegg

Hepp!

Skal kjøre 2* 60 gig ibm i raid 0.

Nei, jeg er ikke suicidal, og ja, jeg har vifter, masse vifter :grin:

Jeg lurer på om hpt370-kontrolleren på et kt7-kort fungerer slik at jeg kan flytte diskene fra en port til en annen eller fra slave til master, eller om jeg låser meg til et bestemt kabeloppsett når jeg setter opp raid-arrayet?

Og en ting til: Hvis jeg har en hd på ide0 med operativsystem x, og en hd på hpt370 port 0 dvs ide3, kan jeg da velge hva som skal bootes med å svitsje mellom ata100 og idehd som boot device i bios?

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører 2x WD200BB disker i RAID0 på HPT370 kontroller og har flyttet litt rundt på diskene for å teste ytelse, så ja det fungerer. Kjører Win2K.

Quote:

Hvis jeg har en hd på ide0 med operativsystem x, og en hd på hpt370 port 0 dvs ide3, kan jeg da velge hva som skal bootes med å svitsje mellom ata100 og idehd som boot device i bios?

Vil tro det funker. Det er jo bare å endre boot rekkefølga som man vil jah. Og finner maskina et OS på "førstevalget" skal den jo boote det! OBS! Du snakker om å svitsje mellom ata100 & idehd, jeg antar at du tenker det samme som å svitsje mellom ata100raid & idehd..

Svaret mitt vil altså bli ja på det siste spørsmålet.. jeg er dog ikke 110% sikker :wink:

Lenke til kommentar

Foreløbig virker det bra.

Man kan i hpt-kontrollpanelet (ctrl-h) velge hvilken hd som er tilkobla den kontrolleren man vil boote fra.

Jeg tror man dermed kan ha 6 forskjellige hd-er og operativsystem på dette kortet, med bootvalg via bios. Det får jeg dog neppe bruk for.

På highpoint-sidene ligger det noe som kalles HPT370 RAID Administrator, som ser ut til å være et program som skal kjøres i windows. Jeg skal prøve det.

mvh

Are-Harald.

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-04-17 14:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...