QWERTY123123 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hai! Noen som vet hvordan jeg legger til sepiatoning på bare store deler av bildet? Noe liknende TVNorges kanalreklamer, da nesten hele skjermen er svart hvit, men en liten ting er knallrød? Kan skaffe eksempel dersom ikke folk skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hai! Noen som vet hvordan jeg legger til sepiatoning på bare store deler av bildet? Noe liknende TVNorges kanalreklamer, da nesten hele skjermen er svart hvit, men en liten ting er knallrød? Kan skaffe eksempel dersom ikke folk skjønner hva jeg mener. Hei. Hvaslags nivå av erfaring har du med bildebehandling/hvilke programmer bruker du/kan du bruke? Kjetil Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Ta en titt på denne siden. Ved å kombinere noen av tipsene, kommer du i mål. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Velg det som du vil skal være i farger (pen tool, quick mask, lasso, osv), ta ctrl + J. Da skal du ha to layers, den nederste tar du desaturate på, den øverste kan du la være (eller eventuellt ta i bruk en sepia tone) Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Det beste er å bruke et Adjustment Layer (Photo Filter -> Sepia) i kombinasjon med en maske hvor du masker ut de delene som du ikke vil kjøre sepia-filteret på. Edit: Så det nå at du bruker Paintshop Pro i stedet for Photoshop. Hvordan det da skal gjøres i PSP aner jeg ikke Endret 16. juni 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå