knut-eirik Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Som topic sier så skal jeg selge min kjære passat som har tjent meg trofast i snart 2 år.Denne bilen er rimelig vanskelig å selge. Jeg ønsker hjelp av dere som har erfaring med å kjøpe og selge. Jeg skriver opp anonse tekst og andre opplysninger og slikt her, så håper jeg noen finder ut hva jeg gjør feil. Bilen anonseres på autodb.no. Den er en helt standar comfortline (billigste utgave tror jeg). Hvit 1,8L 125hk 1998. 4 airbager. Gode hjul Eu kontroll i Mai. Nye bærearmer begge sider foran. El vindusheiser på alle 4 side ryter. Sedan Manuel gearkasse Ikke ac Og dette er skrevet i anonsen. Meget pen og velholdt Passat, solgt ny i Norge, for det meste langkjørt, EU-gokjent mai 04, fullt srvicehefte, rustfri, gode sommer- og vinterdekk, årsavgift betalt. Selges pga leilighetskjøp. Har en liten skade. Ring for mer info Hva pokker er det jeg gjør galt? Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Sørg iallefall for å oppgi pris (ikke bare "RING") og få ut bilder. *edit: så at det var lagt ut bilder Endret 13. juni 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 sett inn annonse på finn, auto db er bare tull Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Feilpostet, flyttes. Unskyld! Er bare ikke kjent på amotor delen Sørg iallefall for å oppgi pris (ikke bare "RING") og få ut bilder. Vet ikke hva jeg skal ta for bilen, men tenkte på rundt 90k, noen forslag her? Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Ta å kikk rundt på andre som skal selge samme type bil som deg og se hva de skal ha. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Din side motor , har en slik "hva er bilen verdt" kaklulator . Den sammelikner med likeverdige annonser og beregner et fradrag/tillegg på antall gåtte km . http://php.dinside.no/php/motor/bruktbil/vis.shtml ... Endret 13. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Din side motor , har en slik "hva er bilen verdt" kaklulator .Den sammelikner med likeverdige annonser og beregner et fradrag/tillegg på antall gåtte km . http://php.dinside.no/php/motor/bruktbil/vis.shtml ... Hehe.. Den er ikke helt stødig den kalkulatoren. La inn Golfen en kjenning der, en 92mod. Golf 2 som er gått 320K. Og den var verdt -500kr Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Min bil kom ut på 115000,- dette var mere enn jeg forventet og tørr ikke sette en slik pris.. Får vel anonsere på finn.no tenker jeg. Er det noe galt med det jeg har skrevet? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) 90.000,- for en 98 mod Passat er ikke en urimelig pris, i mine ører. Men folk kan kanskje være litt skeptisk til å kjøpe så nye biler privat. Btw. min 86' Golf var vært 28.000,- i den kalkulatoren. Edit: Skriv hvilken skade det er snakk om, hvor stor den er etc. Endret 13. juni 2004 av Opus Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 90.000,- for en 98 mod Passat er ikke en urimelig pris, i mine ører.Men folk kan kanskje være litt skeptisk til å kjøpe så nye biler privat. Btw. min 86' Golf var vært 28.000,- i den kalkulatoren. Edit: Skriv hvilken skade det er snakk om, hvor stor den er etc. Ny? den er jo 6 år gammel... savner min 83 mod rekord Det er kanskje noe i det, kanskje jeg bør skrive om at mange deler i forstillingen er byttet og det ikke er noe tulle med denne biten av bilen. Det er jo vist et kjent faktum at passatene har problemer med skranglete forstilling. Det som er av skade på bilen er en liten bulk på hjulbuen bak. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Jeg sliter også med å selge en Passat. Tipper at jeg har satt alt for høy pris på den, men den lokale VW-forhandleren sa at jeg kunne få mellom 220 og 230k for den. Må nok krype til korset EDIT: Glemte å legge ut link. Endret 13. juni 2004 av gixer Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Nye bærearmer begge sider foran. Jeg ville kanskje reagert på denne og tenkt: ''hmm - hva har skjedd her da siden de er byttet på en såpass 'ny' bil...'' Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Nye bærearmer begge sider foran. Jeg ville kanskje reagert på denne og tenkt: ''hmm - hva har skjedd her da siden de er byttet på en såpass 'ny' bil...'' Det er bytte forde det er en svakhet hos passat dette med forstillingen. Det står skrevet ovenfor hvorfor. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jepp, jeg så det - men en potensiell kjøper som ikke kjenner noe særlig til biltypen fra før hadde kanskje begynt å lure litt. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 gixer; Du har satt en litt høy pris på din. I tillegg er det "bare" 1.6 og de fleste som satser på stv vil heller gå for 1.8 Dersom du skal få 230 for den, må du vente til du finner akkurat den kjøperen som vil ha akkurat en slik bil. teknikeren; Bilen er hvit, og bare det får mange til å grøsse. Hvite og røde biler er vanskeligere å få solgt enn andre.. Prisen er det dog ingenting å utsette på. Det har generelt vært lav omsetning med tanke på bruktbiler helt siden i fjor høst. Vi får håpe trenden snur iløpet av sommeren.. Jeg kan ikke akkurat si jeg sliter med å få solgt Corren da den bare har vært til salgs i en uke.. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Jepp, jeg så det - men en potensiell kjøper som ikke kjenner noe særlig til biltypen fra før hadde kanskje begynt å lure litt. Kan være det da, men de fleste undersøker litt før de kjøper bil? Er det noen plasser / firmaer selger biler for en? eller kjøper den for å selge den videre? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 gixer; Du har satt en litt høy pris på din. I tillegg er det "bare" 1.6 og de fleste som satser på stv vil heller gå for 1.8 Dersom du skal få 230 for den, må du vente til du finner akkurat den kjøperen som vil ha akkurat en slik bil. Her er noen andre lignende Passater til salgs for tiden: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4228...490&pos=1&rub=2 http://www.finn.no/finn/car/object?id=4271...490&pos=2&rub=2 http://www.finn.no/finn/car/object?id=4408...490&pos=4&rub=2 http://www.finn.no/finn/car/object?id=4408...490&pos=4&rub=2 Kunne kanskje gått ned en 5-10 k, men syns ikke prisen er helt på jordet iforhold til de andre bilene. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Nei, prisen er ikke på jordet. Men når mange skal selge omtrent samme bil, må det være noe som gjør at folk skal ta akkurat din bil. Pris er noe av det viktigste.. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 når man kjøper brukt bil som er noen år så er ikke forskjellen i pris så stor mellom de ulike motorstørrelsene + utstyrsnivået... derfor går nok mange for en god handel med større motor enn en grei handel med liten motor... Stasjonsvogn med 1,6 liter ville jeg ikke had om jeg så fikk den til 50.000 men det er meg.... Driver å lurer litt på en 97 Audi A4 1,8 TQ , men vil nok i såfall chippe den, for det er ikke så alt for godt drag i den på nedre del av turtalsskalaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå