zhitler Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har endel orginal spill jeg skulle hatt backup av!! På de litt eldre spilla så funker det greit å bruke clone cd,alcohol eller nero.. Men de nye som Spellforce eller Praetorians så finner den ikke cd etter brenning!? Bruker daemon tools som virtual cdrom og brenner til image filer.. Noen som har en ide? Har en litt eldre versjon av clone cd versj 3.3 ,tror jeg.. Men skulle vel gått greit!! Må man bruke no cd patch på de fleste brente spill idag? Håper noen har et svar ..dritt å ta med seg orginal spill på lan osv.. På forhånd takk.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 clone cd skal jo ta så å si alt.. men du kan jo prøve å finne en nyere versjon for å sjekke om det eventuelt kan være problemet..... Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Joa lastet ned clone cd versjon 4.3 men med det samme resultat!! "failed to verify cd,please insert the right cdrom" Får ikke lastet inn med image filer,når jeg har lagt det i rett mappe og skal innstallere spillet..får jeg feilmeldingen ovenfor!! Har nå lagt inn orginal versj,og crack men hadde vært kjekt å fått kopiert det likevel.. Denne er godt skrivebeskyttet ja.. Lenke til kommentar
TorS Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Jeg skal ikke si at du skal bruke det til piratvirksomhet, men det er en teoretisk mulighet, så da er det vel ikke så lovlig å snakke om det her... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Jeg skal ikke si at du skal bruke det til piratvirksomhet, men det er en teoretisk mulighet, så da er det vel ikke så lovlig å snakke om det her... som trådstarter sa innledningsvis så skulle han ta backup av egne spill..... såvidt jeg vet er dette fullt lovlig... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Jeg skal ikke si at du skal bruke det til piratvirksomhet, men det er en teoretisk mulighet, så da er det vel ikke så lovlig å snakke om det her... som trådstarter sa innledningsvis så skulle han ta backup av egne spill..... såvidt jeg vet er dette fullt lovlig... Ja, MEN (det er alltid eit men) andre kan teoretisk sett bruke informasjonen som blir gitt i denne tråden til piratvirksomhet, ergo er dette ikkje lov å diskutere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ja, MEN (det er alltid eit men) andre kan teoretisk sett bruke informasjonen som blir gitt i denne tråden til piratvirksomhet, ergo er dette ikkje lov å diskutere. det har vært diverse tråder som går på hvordan en skal lære seg å hacke.. da bør en også stenge disse trådene fordi de kan teoretisk sett brukes av en eller annet til å starte å hacke. å hacke er som kjent helle rikke lov... da kan en også slette alle tråder som har med backup av cd'er fordi de teoretisk sett kan brukes til å ta backup av cd'er for så å dele dem på internett som heller ikke er lov.... det er svært mange av trådene i dette forumet som teoretisk sett kan brukes til ulovlige ting, men så lenge trådstarter gir utryykk for at han skal gjøre noe lovlig synes jeg det blir for teit at en skal stenge en tråd fordid et er en teroretisk sjanse for at noe skal skje.... (kanskje jeg ikke skal gå over veien da det er en teoretisk sjanse for at en stakkar kan kjøre meg ned og teoretisk sett bli tiltalt for mord. jeg synes dette blir for teit rett og slett) Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Ingen planer om piratvirksomhet her ,kun til eget forbruk! Som alle vet,det er jo ingen problemer med å skaffe seg spill ,finnes nok av muligheter.. Men jeg prøver bare å finne ut hvordan jeg skal lage egne kopier av mine orginal spill! Og klart jeg kan laste ned bin/cue fra DC men,hvorfor da kjøpe orginalt? Ingen som har noe forslag da? Eller .. Cden er beskyttet m secuRom litt usikker på versjon Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Ingen planer om piratvirksomhet her ,kun til eget forbruk! Ja, den har vi ikke hørt før. Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 WinISO og magic iso kan brukes til å lage iso filer av cdene dine, så kan du brenne dem på cd, dette skulle ungå kopi sperren. Btw, folk her må beggyne å stole litt på hverandre, hvis en person sier at det er det til privat forbruk så er det sikkert til privat forbruk. Lenke til kommentar
dj_aLek Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Alcohol er det beste. Det kan ha med cd-brenneren din å gjøre, den må støtte div. metoder. Alcohol 120%: - Make image: I nedre venstre hjørne kan du velge beskyttelsen som er på cd'en. Når du leser inn cd'en, bruk brenneren. - Burn image: I nedre venstre hjørne kan du velge beskyttelsen som er på cd'en. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 å komme med sånne threads er å be om en ferie fra forumet...denne tråden burde stenges. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Ja, MEN (det er alltid eit men) andre kan teoretisk sett bruke informasjonen som blir gitt i denne tråden til piratvirksomhet, ergo er dette ikkje lov å diskutere. ..... at du i det heletatt blander inn andre tråder er litt tåpelig, det er ikke de andre trådene det er snakk om her. Så lenge infoen KAN brukes til piratkopiering så er det ikke lov og snakke om uansett hvor mangen om det samme temaet som har eller ikke har blitt stengt tidligere. At de ikke har blitt stengt får så være, feil kan gjøres. Skal de stenges så kan du jo sende en PM til en mod med linker om at de bør stenges. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Dette har blitt diskutert før. Både hvordan å kopiere spill og om det er lov å diskutere om det. Til nå har ikke moderatorene brydd seg om det så lenge det er til kopiering av sine spill noe som jeg tror faktisk er _LOVLIG_. Er det noen så tviler send en rapportering og så får vi se hva som skjer. Tilbake til topic. Jeg synes Alcohol120% fungerer best til kopiering av spill og programmvare ettersom jeg liker å ha det som diskimages på harddisken siden jeg har en lei tendens til å rote bort cd-ene mine. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg også pleier å kopiere spillene mine inn på HD, ihvertfall selve game CD'en. Ikke fordi jeg ødelegger CD'ene, men fordi jeg er lat og at det er sinnsykt mye enklere å mounte et image enn å rote frem CD'ene hver gang noen på TS har lyst å spille noe annet enn akkurat den game CD'en jeg har i drevet. Når det gjelder lovligheten av dette så er det fult lovlig i Norge. I Statene derimot er det ikke lov, så lenge CD'en er kopibeskyttet. Tror det er mange som er inne på amerikanske forum og leser at det ikke er lov og automatisk tenker at det gjelder for oss også. Uansett, det er mange tilfeller som er i grenseland, sånn som denne diskusjonen og jeg skjønner godt at hw.no kjører en stram linje. Heller være litt strengere enn vanlig for å være på den sikre siden. Hvis noen absolutt vil finne ut av hvordan man tar sikkerhets kopier så er det hundrevis av andre forum/guider for dette på nettet. Det siste spillet jeg kjøpte, Joint Operations har faktisk ingen kopibeskyttelse i det hele tatt. Kun serial og obligatorisk online registrering. Jeg tror det blir trenden fremover. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Dette er forsåvidt off topic: Det er så at det er mye informasjon som kan brukes ulovlig. Saken er vel at en plass må grensa gå. Etter erfaring med lignene tråder tror jeg at denne er over grensa, uten at jeg på noen måte sier at det er korrekt eller ikke. Jeg har bedt om en redegjørelse fra moderator om akkurat dette. Så det vil forhåpentligvis komme et svar relativt raskt hvorvidt dette er greit eller ikke. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det er ulovlig å snakke om å kopiere sine egne spill, men "Den store P2P-tråden" ligger faktisk som "annonsering"..?! Da blir det bare for dumt.. Enten får man være konsekvent og si at det er strengt forbundt å snakke om alt som heter nedlastingsprogram, (som strengt talt 99.9% av alle som bruker laster ned ulovlig) kopieringsprogrammer etc, eller så får man si det er lovlig.. "hei, jeg skal bare laste ned ett spill jeg såklart har kjøpt orginallisensen til, men så har jeg rota bort cden, hvor finner jeg torrents til spillet mitt?" Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det ER lov å ta backup av egene spill ja, men bruker man litt "skjønn" så skjønner man av og til at det kanskje ikke er snakk om personens egene spill. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Og da ble dette oppklart.... I dette tilfellet ser det faktisk ut som trådstarter har orginalene og derfor burde tråden i følge meg få leve selv om det meste burde ha kommet ut nå. Btw: No-Cd cracks er lovlig å bruke, men vil ikke gå inn gråsonen på forumet ved å linke til sider.... Dette kan ofte løse litt problemer. Mer sier jeg ikke Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det ER lov å ta backup av egene spill ja, men bruker man litt "skjønn" så skjønner man av og til at det kanskje ikke er snakk om personens egene spill. Vil det da si at det er greit at vi forteller hvilke programmer som skal brukes og hvordan dette kan gjøres, hvis det går klart fram at personen har orginalene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå