Gå til innhold

forskjellen mellom drøm og virkelighet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei egen del, filosofi er veldig forskjellig ifra  de tre som er her.

Nei. Alle politiske retninger bygger på filosofi. Både marxismen og objektivismen.

Filisofien i Marxismen og objektivismen blir vel mer etikk, vil jeg påstå.

Nei, logisk. (Bortsett fra Objektivismen da, som er 100% irrasjonell ;) )

*sove nå*

Lenke til kommentar
Nei. Alle politiske retninger bygger på filosofi. Både marxismen og objektivismen.

Filisofien i Marxismen og objektivismen blir vel mer etikk, vil jeg påstå.

Objektivismen er et komplett filosofisk system, bestående av metafysikk, epistemologi, etikk, politikk og estetikk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kanskje man kommer til en annen verden når man drømmer, en verden som er i et parralellt univers. Ifølge teorien om multiuniversene skal det finnes en verden for vært eneste tilfelle(uendelig med verdner). Så da er kanskje hver drøm en forskjellig verden!!?

Lenke til kommentar

<OFT>

All politikk og idelogi bygger på filosofiske grunntanker. Ser da ikke poenget med å ha en egen filosofisk del på forumet, siden det faller naturlig inn i denne delen.

</OFT>

ONT:

Eksistens er på en måte individuelt. Ethvert individ har egne tanker, følelser osv. "Jeg tenker, altså er jeg". Hvorfor skulle verden være en drøm? Ingen kan jo vite sikkert, men det er høyst ulogisk.

Lenke til kommentar
hvordan vet vi egentlig at det vi lever i en virkeligheten?

Fordi det er dette vi har å forholde oss til. Så enkelt er det. Kvasifilosofisk "tenking" med røtter i tenåringers grenseløse beundring for The Matrix klarer vi oss uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...