Gå til innhold

Er 101 kr timen på RIMI nok?

krizkriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm..

Bestemmer hver RIMI hva de skal betale sine ansatte?

Jeg er 17 og tjener 77kr timen, mens de som er 18 tjener 99,98, ikke 101..

Her spille ansinitet også inn i bildet.

Er noen år siden jeg var ansatt i RIMI (totalt 6 år ansatt) og lønna for kasserere er tariff + tariffbestemt ansinitets tilegg (kommer du f.eks rett fra forsvaret får du 1års ansinitett automatisk). I tillegg kommer som nevt UB tilegg og 100% på helligdager (f.eks påskeaften.) Låsansvarlige får noen kroner ekstra pr time.

Ledere (butikksjef/ass.butikksjef og aspiranter) har fast lønn og får ikke betalt for overtid eller om man f.eks må komme på natta fordi det har vært innbrudd.

Butikksjefen kan få bonus om alt går bra og noe av dette kan tilfalle de andre i ledergruppa, kommer ann på sjefen.

Dette gjelder HAKON eide sjapper.

Ansatte hos de som leier navnet har ofte bedre avtaler (individuelle) og gjerne noen % på varer.

Lenke til kommentar
haha, sist gang jeg var på biltema på alna fikk jeg sjokk...

baaare fiiiine jenter der jo, overalt.. fikk nesten lyst til å dra tilbake (sikkert det som er poenget)

Uansett, får 97kr timen for å vaske, fleksibel arbeidstid.

Får vel rundt 80-90 for å jobbe i borrettslaget i sommer...

blir 17 år i sommer...

Det er meningen vettu :D

Lenke til kommentar
Nesten, det var på et lite gartneri:) Var neppe mer enn 11-12 år da, og det var ikke "fast" jobb for å si det sånn.

Strengt tatt hadde ikke dette vært lov :p

Er det barn under 13 år man ikke har lov til å ha i arbeid?

Det er lov å ha barn under 13 år i arbeid om foreldre eier gård. Da er det arbeid som bærplukking, innhøsting, osv. som gjelder. Det er også lov å arbeide i filminnspilling og teater, men dette må søkes om til arbeidstilsynet, og arbeidet skal ikke gå ut over skolegang.

Lenke til kommentar

Det er slett ikke dårlig, personelig ville jeg ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI!!!! igjen jobbet på en matvare butikk.

jobba fra 15-18år å fy faen å kjedelig det er.

Nå tjener jeg 100kr+bonus i tele2. som 20 åring noe jeg er fornøyd med selv om dette også er en kjip jobb.

Vil noen i kristiansand ha jobb foresten?....PM meg

Lenke til kommentar
Er det verdt å jobbe ræva av seg for 101 kr timen på RIMI, og lørdager på 10 timer i strekk bak kassa uten pause!

Jobba der for trenger sårt feriepenger, men det var ikke som jeg hadde trodd... :wow:

Haha! Sitte stille på ræva? Tror ikke den detter av med det første! Jeg jobber på byggmakker og bærer ting hele dagen jeg :D er ikke jeg heldig.. Og til den lønnen av 95 kr.. (før skatt).. mao.. Ikke klag for å sitte stille til 101 kr timen og sjekke ut varer for kunder..

btw.. Du kan ta deg overtidsbetalt da.. Hvis du jobber mer enn du skal i en uke.. Det er Lønn + 50% (Av lønnen for de som ikke forsto det)

Lenke til kommentar
Hmm..

Bestemmer hver RIMI hva de skal betale sine ansatte?

Jeg er 17 og tjener 77kr timen, mens de som er 18 tjener 99,98, ikke 101..

Lønna gått opp, det var 99,98 nå er det 101 (for de over 18). Butikksjefen kan selvfølgelig velge om noen ansatte skal ha mer enn andre i timen, men ikke kan ikke betale mindre enn minstelønn.

Som PIIIpower sa, ansinitet spiller også en rolle.

Ledere (butikksjef/ass.butikksjef og aspiranter) har fast lønn og får ikke betalt for overtid eller om man f.eks må komme på natta fordi det har vært innbrudd.

Nå har det blitt slik at man prøver å få vekk tittelen ass butiiksjef, og nå blir det kalt for team leder, og de fleste har faktisk begynt å få timelønn! Da jeg var ass. butikksjef så hadde jeg fast lønn og har jobbet mange gratis timer, noe som var en av grunnene til at jeg sluttet. Jeg som nå er leder (låseansvarlig) "må" også komme på natta hvis det oppstår en frysealarm, men da får jeg selvfølgelig 100%...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...