ahpadt Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hey, jobber du på Alnabru?? Var nedpå der og leverte søknad, fordi jeg har hørt det er lett å få jobb der (no offense, men) Uansett har jeg enda ikke fått svar... på 5-6 uker.. Ja, jobber på Alnabru. Det er lett å få jobb hvis du er JENTE, ja. Gutt derimot... Han kan dra en Miriam! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) For å oppklare/oppsummere litt her. Ved arbeid over 5,5 timer så har du rett til 30min pause. Du har også rett til 5minutter hver time som ikke skal være pause, men annet arbeid enn det du har gjort de resterende 55 min. Eks. sitt i kassa i 55min, rydd hyller i 5 min. Dette for at fok skal få varierete arbiedsoppgaver. Grunnlønn på RIMI for folk over 18 er 101,**kr under så er det vel rundt 71 kr. Ubtillegg (RIMI): Du må jobbe over 48timer i måneden for å få UB. Hverdager: mellom 16-21 = 21kr i tillegg til din grunnlønn mellom 21-** = 42kr i tillegg til din grunnlønn Lørdager: mellom 13-16 = 42kr i tillegg til din grunnlønn mellom 16--** = 54kr i tillegg til din grunnlønn Så Lørdager en en helt OK dag å jobbe på... EDIT: Er det verdt å jobbe ræva av seg for 101 kr timen på RIMI, og lørdager på 10 timer i strekk bak kassa uten pause! Hvilken RIMI? Endret 15. juni 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ubtillegg (RIMI):Du må jobbe over 48timer i måneden for å få UB. Det er egentlig litt rart at man har en minimumsgrense for å få UB. Er det mindre ubehagelig å jobbe på lørdager for en som jobber mindre enn 48 timer/mnd. enn enn som jobber mer? Skjønner det til en viss grad, men skoleelever (som gjerne er de som jobber på slike tider, og jobber relativt lite pr. mnd.) er da like glade i lørdagene som alle andre... Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) ta doktorgrad og bli professor kjenner en som er det ved st.olav sykehus.(pappaen til kjæresten min) 572kr timen..4583kr dagen..91666 mnd..1100000året før skatt feriepenger i år-.110000 (nok penger til en monster pc) Endret 16. juni 2004 av 1G FSB Lenke til kommentar
lugah Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg jobber på den lokale bensin sjappa. Der får jeg 80kr/t. Men det er jo helt elendige arbeidsforhold der f.eks. Hvis noen stikker ta med bensin uten om å betale så går det av egen lomme, man får ikke mer penger på hellige dager (17. mai etc). Man jobber noen ganger alene å ofte er det folk som er under 18år som står i kassa. Det hjelper ikke om man er over 18år man får ikke mer penger. Det er en på 15år som tjener like mye som en på 19år. Lurer på om det blir en tlf. til "sommerpatruljen" jeg. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg jobber på den lokale bensin sjappa. Der får jeg 80kr/t. Men det er jo helt elendige arbeidsforhold der f.eks. Hvis noen stikker ta med bensin uten om å betale så går det av egen lomme, man får ikke mer penger på hellige dager (17. mai etc). Man jobber noen ganger alene å ofte er det folk som er under 18år som står i kassa. Det hjelper ikke om man er over 18år man får ikke mer penger. Det er en på 15år som tjener like mye som en på 19år. Lurer på om det blir en tlf. til "sommerpatruljen" jeg. slutt på dagen!!! eller fyll bensin å stikk av hver gang sjefen jobber Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg jobber på den lokale bensin sjappa. Der får jeg 80kr/t. Men det er jo helt elendige arbeidsforhold der f.eks. Hvis noen stikker ta med bensin uten om å betale så går det av egen lomme, man får ikke mer penger på hellige dager (17. mai etc). Man jobber noen ganger alene å ofte er det folk som er under 18år som står i kassa. Det hjelper ikke om man er over 18år man får ikke mer penger. Det er en på 15år som tjener like mye som en på 19år. Lurer på om det blir en tlf. til "sommerpatruljen" jeg. Det der kan umulig være lov! Ville kontaktet Sommerpatruljen, ja. Slike forhold hadde jeg ikke akseptert. Lenke til kommentar
lugah Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Blir nok en telefon dit ja. De ansetter jo ikke folk som er organiserte heller. Det var det første de spurte meg om. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ikke klag! Jeg er 17 år og jobber på KIWI. Tjener 76.99 kroner i timen og har et kvarters pause! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 AAAaargh!! Hmmm, skal jeg kle meg ut som en skikkelig pen jente og si jeg heter Eirin og søke igjen, tro?? Problem 1: Jeg vil ikke se pen ut Problem 2: Jeg vil måtte gå med jentekostyme hver eneste dag på jobb... Nei, jeg dropper det.. Ellers kan du sende søknaden din til meg, så kan jeg smiske litt med sjefen (som er moren til venninnen min) Hmm.... Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 synest det var lite, når man tenker på hvor mye man må arbeide:P jeg tjener mere...og jeg er på jobb nå(kontor) 20år Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ikke klag! Jeg er 17 år og jobber på KIWI. Tjener 76.99 kroner i timen og har et kvarters pause! Jeg også. Men jeg må ikke betale for ødelagte varer av egen lomme og jeg får betalt ekstra på helligdager (varetellinger) – det samme regner med jeg gjelder for deg. Heh, faktisk er jeg ”herreløs” på jobben atm. Gamlesjefen sa meg opp i går, og jeg har ikke tegnet kontrakt med den nye butikksjefen enda. Jaja. Lenke til kommentar
lugah Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ikke klag! Jeg er 17 år og jobber på KIWI. Tjener 76.99 kroner i timen og har et kvarters pause! Hvis du tenker litt så skjønner du nok forskjellen. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg jobber på den lokale bensin sjappa. Der får jeg 80kr/t. Men det er jo helt elendige arbeidsforhold der f.eks. Hvis noen stikker ta med bensin uten om å betale så går det av egen lomme, man får ikke mer penger på hellige dager (17. mai etc). Man jobber noen ganger alene å ofte er det folk som er under 18år som står i kassa. Det hjelper ikke om man er over 18år man får ikke mer penger. Det er en på 15år som tjener like mye som en på 19år. Lurer på om det blir en tlf. til "sommerpatruljen" jeg. Lønna er helt lovlig. Det som ikke er lov derimot, er at du skal betale av egen lomme for andres bensin. Og når det gjelder fagforeninger og sånt -- det er en sak det er LOV å ljuge om på et intervju, hvis du mistenker at det kan ha innvirkning på om du får jobben eller ikke. Ditto gjelder for militærtjeneste. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Hvilken RIMI? RIMI i vektergården i Horten, avd nr 1373... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 haha, sist gang jeg var på biltema på alna fikk jeg sjokk... baaare fiiiine jenter der jo, overalt.. fikk nesten lyst til å dra tilbake (sikkert det som er poenget) Uansett, får 97kr timen for å vaske, fleksibel arbeidstid. Får vel rundt 80-90 for å jobbe i borrettslaget i sommer... blir 17 år i sommer... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ubtillegg (RIMI):Du må jobbe over 48timer i måneden for å få UB. Det er egentlig litt rart at man har en minimumsgrense for å få UB. Er det mindre ubehagelig å jobbe på lørdager for en som jobber mindre enn 48 timer/mnd. enn enn som jobber mer? Skjønner det til en viss grad, men skoleelever (som gjerne er de som jobber på slike tider, og jobber relativt lite pr. mnd.) er da like glade i lørdagene som alle andre... Hvis du jobber en fast dag i uken og annenhver helg så er det nok for å få UB. Hvis du jobber veldig lite og du er ansatt som ekstrahjelp så er regelen 12 timer pr uke, ikke noen total per måned. Så egentlig er det ganske ok løsning. Det er vel for å forhindre at det er mange som jobber lite. Jo flere ansatte jo mer må du betale i arbeidsgiveravgift. Jo mindre du jobber jo mindre "trening" får du i jobben din og det vil ta lang tid før du blir flink. Når du sitter i kassen så må du kunne en hel drøss med koder til frukt+++ Hvis du bare jobber et par ganger i måneden så vil du jo aldri lære deg dem utenat og det vil bli lang kø fordi du må slå opp hver eneste kode... BTW: det er ikke bare kassa jobb som finnes på RIMI Rydde hyller, fylle på tørrvarer, fylle på kjøtt ol. fylle på frukt, steke brød, fylle på vensafe, rydde lager, sette opp endetorg og aktiviteter, gi veksel osv. Hvis du jobber på RIMI og viser at du er flink så vil du sikkert få jobb som leder/låseansvarlig, da vil du få en MYE mer variert arbeidsdag (og mer lønn), men du har også ansvaret for hele butikken da. Hvis butikken blir ranet så er du den eneste som har koden til safen og må åpne den. Hvis det begynner å brenne så er det din oppgave å få alle ut. Hvis det er noen som klager så er det du som må snakke med dem osv... Men alt i alt så synes jeg at RIMI er en veldig bra arbeidsplass, med mindre det er er dårlig miljø der da! Er det verdt å jobbe ræva av seg for 101 kr timen på RIMI, og lørdager på 10 timer i strekk bak kassa uten pause! Jobba der for trenger sårt feriepenger, men det var ikke som jeg hadde trodd... RIMI i vektergården i Horten, avd nr 1373... Hvis du ikke fikk pause, så må det enten ha vært noe veldig spesielt den dagen eller så er det svært dårlig ledelse i den butikken. Høres ikke bra ut ihvertfall! Hvor mye jobbet du i lønnsperioden (eks 15mars - 15april). haha, sist gang jeg var på biltema på alna fikk jeg sjokk... baaare fiiiine jenter der jo, overalt.. fikk nesten lyst til å dra tilbake (sikkert det som er poenget) Det samme har jeg tenkt! Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hehe jeg husker min første sommerjobb, lønna var alderen +6 kr. I sommer har jeg derimot 154,- og betalt lunch:) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hehe jeg husker min første sommerjobb, lønna var alderen +6 kr. Wild guess; jobba på gård? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Nesten, det var på et lite gartneri:) Var neppe mer enn 11-12 år da, og det var ikke "fast" jobb for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå