Gå til innhold

Er 101 kr timen på RIMI nok?

krizkriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

101 kr timen er vel noen få kr mer enn minstelønna, tror den er på ca 95. Har jobba på lager de siste sommrene når jeg ikke har studert, har da hatt ca 113kr timen. Og 2x15min betalte pauser, og 30min ubetalt. Nå jobber jeg på et annet lager gjennom adecco og får 110, så 101 er ikke så mye.

Lenke til kommentar
du har rett til 5min pause pr time om jeg ikke tar helt feil!

og 101 kr timen er vel bra for rimi...

*klapper sin fine 117kr timen lønn*

5 min pause hver andre time elns. Og du har krav på 30 min matpause.

Er det ikke 5 min for vær time? :hmm:

EDIT: står det ikke i arbeidsmilijø loven at en skal ha et variert arbeid?

Delvis ikke sitte med det samme arbeid dag inn å dag ut.... :hmm:

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Jeg har vel noen lunde det samme i min jobb på Rema. Her er noen tips til hvordan å overleve lange vakter:

• Bruk 5-minutterene dine. Noen røyker i dem, du kan sette deg på lunsjrommet og drikke litt vann. Dette funker veldig bra.
  • I matpausen spiser du noe skikkelig, som brød + melk + et skikkelig pålegg. Ikke noe brus eller snop, da jeg lover du vil DØ på slutten av dagen. Avslutt lunsjen med en sjokolade.
  • Ta lunjspausene når du føler deg sulten.
  • Når du har sittet en time i kassen, spør om å få "gå" litt. Det vil si, rydde på gulvet eller ta panterommet. Dette er avslappende i forhold til kassen.
  • Smil og vær blir når du sitter i kassen. Le sammen med kundene... det er oppløftende.

/offtopic

101 kroner er nok i massevis. Husk at det er UB-tillegg. Du har vel også krav på det.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hva er UB-tillegg? Jeg har også lyst på jobb i en dagligvarebutikk...

Tillegg for ubekvem arbeidstid.

UB-tillegg

Tillegg i lønna for ubekvem arbeidstid. Det er bare i tariffavtalene en finner bestemmelser om UB-tillegg. Ordningen er særlig utbredt i handelen og sikrer handelsansatte som har regelmessig kvelds- og helgearbeid høyere lønn når de arbeider etter kl. 18 mandag-fredag og etter kl. 13 på lørdag.

Lenke til kommentar

hei. Jeg jobber i en fotobutikk. et par dager i uken + annenhver lørdag. Jeg jobber fra 14-20 på hverdagene og 09-18 på lørdagene.

Jeg tjener bare 76 kr timen og er 17 år. Har jeg rett på et sånt UB-tillegg da???

edit: skrivefeil

Endret av oling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...