TDK Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 PC'en din klarer og utnytte kortet, men ikke fullt ut. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 kan hende at det kommer litt sent, men, hvis jeg var deg ville jeg evt. ventet, spart penger, "investert i ett nytt kort, f.eks GF 6800, ati x800, disse koster mer, men du får også betraktelig mer for pengene!, du får da ett kort som holder i fler år som du slipper å kjøpe nytt neste gang du skjønner at PC'en din er for dårlig, det er bedre å kjøpe 1 kort til ca 4000,- enn to kort til rundt 2000. PS. hvis du muligens går for 6800 kortet er du advart, du trenger ett h****** med strøm (480W) noe som de førreste har (i alle fal ikkke på 3 år gamle PC'er) lykke til med valget, husk det som sto i den artikkelen, 128 mb... Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 an hende at det kommer litt sent, men, hvis jeg var deg ville jeg evt. ventet, spart penger, "investert i ett nytt kort, f.eks GF 6800, ati x800, disse koster mer, men du får også betraktelig mer for pengene!, du får da ett kort som holder i fler år som du slipper å kjøpe nytt neste gang du skjønner at PC'en din er for dårlig, det er bedre å kjøpe 1 kort til ca 4000,- enn to kort til rundt 2000. PS. hvis du muligens går for 6800 kortet er du advart, du trenger ett h****** med strøm (480W) noe som de førreste har (i alle fal ikkke på 3 år gamle PC'er) lykke til med valget, husk det som sto i den artikkelen, 128 mb... F.eks får du ikke veldig mye mer for pengene med et X800pro. Et X800pro yter ca det dobbelte av et 9800pro, men det koster samtidig dobbelt så mye. Hvis du hadde fulgt med litt i det siste hadde du funnet ut av nVidia har senket kravene til 6800 serien til 300-360 watt PSU. Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Nå har det seg slik at grunnen til at jeg kjøper et radeon 9800 pro kort er fordi jeg ville ha et godt kort til en billig penge. PC en er jo som sagt 3 år gammel og jeg venter på tilbud om ny bærbar, og jeg føler ikke det er vits å bruke 4000 kr på et grafikkort som jeg ikke får utnyttet med de spesifikasjonene jeg har nå. Ellers takk for hjelpen Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Når jeg nå har bestemt meg for å gå for dette kortet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122901&cks=PRL er jeg litt usikker. Hva om kortet ikke passer i PC en? Har ikke så god greie på slikt med skjermkort og innmaten i pc en. Har jo et Geforce 2 GTS 64 MB i den ca. 3 år gamle pc en nå. Noen som kunne gitt en liten tilbakemelding og hva jeg kan gjøre med det. Hvordan jeg eventuelt kan sjekke det. takk Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 uansett HK, med det skjermkortet og 1,7 GHz CPU erjeg sikker på at du har AGP- port. Eneste jeger usikker på er om du har 4/8x AGP. Man trenger minst 4. PS. 8x AGP gir bare 0,00005% bedre ytelse enn 4x. Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg fant ut at jeg har 4x AGP og da regner jeg med at det går. Takk for alle svar folkens Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg fant ut at jeg har 4x AGP og da regner jeg med at det går. Takk for alle svar folkens Hva med dette da? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1882&__redir=1 Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro til 1750,- Helgetilbud hos Netshop. Godt kort til en veldig bra pris. Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Hvordan er det kortet i forhold til Sapphire kortet jeg skulle bestille, er det noe forskjell, eller er det bare prisen som er lavere? Takk for tipset Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvordan er det kortet i forhold til Sapphire kortet jeg skulle bestille, er det noe forskjell, eller er det bare prisen som er lavere? Takk for tipset Det er i allfall ikke dårligere. Tror neppe du finner ett bedre kjøp der ute. Tilbudet gjelder vel kun ut dagen så jeg ville gått for det. Lenke til kommentar
XCVBS Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hmm, et 8x AGP-kort passer i hans hovedkort som bare har 4x? Opplevde en gang at det var no forskjellige AGP-kort, fikk ikke helt med meg hva det var hehe Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Takker for tipsene dine Carnifex, regner med at jeg kjoper kortet i dag Lenke til kommentar
Sheriffen Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Men er det mulig å sette et 8x kort i en 4x slot?? Trodde ikke det var mulig jeg.... Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Regner med at det er mulig ja, men ytelsen blir svekket litt. Staar ogsa at kortet er kompatibel med 4/8x AGP (Bus Interface:AGP 8X / 4X) Sporsmal: Paa produktsidene star det: A 300watt power supply or greater is recommended to ensure normal system operation where a number of other interanl devices are installed Jeg er ikke sikker paa hvor stor stromforsyning jeg har, er det mulig a sjekke det? Isaafall pa hvilken maate? Lenke til kommentar
XCVBS Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Tvilte litt på det jeg også, kan ikke noen forklare? =) Da jeg hadde bygd en PC og skulle bruke et gammalt 2x AGP-skjermkort så passa jo ikke dette inn i det nye hovedkortet som hadde støtte for eller bare hadde 8x. Endret 20. juni 2004 av St3ffaN Lenke til kommentar
Sheriffen Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Ok da er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Tvilte litt på det jeg også, kan ikke noen forklare? =) Da jeg hadde bygd en PC og skulle bruke et gammalt 2x AGP-skjermkort så passa jo ikke dette inn i det nye hovedkortet som hadde støtte for eller bare hadde 8x. 2x AGP går nok ikke nei. 4x skal ikke være problematisk. Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Noen som har noen tips til det med stromforsyningen? Lenke til kommentar
TJ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Lukk opp kassa di, og se hva som står på etiketten (hvis det er?) på strømforsyningen. Pleier å stå der Lenke til kommentar
TJ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Det Hightech-kortet kortet Carnifex foreslår lenger oppe i tråden er et meget godt kort. Så og si alle 9800PRO kort er tilnærmet identiske uavhengig av produsent, da alle utenom Hercules følger ATi's referansedesign. Med andre ord, dette Hightech-kortet er vel så godt som Sapphire og PowerColor. Den eneste forskjellen er bundelen (pakkens innhold, spill, programvare etc.), som må kunne sies å spille svært liten rolle for de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå