Gå til innhold

2000 vs xp

Anbefalte innlegg

Greit at disse funksjonene "må" være der(snakker av erfaring :blush:), på grunn av mange som aldri har brukt pc før/ikke kan så veldig mye og som kunne funnet på å slette/flytte sånne filer.

Huff... det finnes så utrolig mange som klarer å tukle seg bort i slike ting, som aldri burde ha gjort det :)

Men det burde vært mulig å slå av på en eller annen måte som ikke krever 2 timer på diverse forum og i regedit for å fjerne det!

Det er jeg litt enig i. Men det finnes da verktøy som lett fikser dette. f.eks. TweakXP. Da er da også disse instillingene stort sett for ganske erfarne brukere også da. Det er alltid noen som finner smutthull som kan optimalisere Windows, som da også ikke MS ikke alltid liker vi legger oss bort i kanskje. Sånn vil det alltid være uansett OS, men mener XP har større muligheter også her.

Hvis du leser posten min en gang til så ser du kanskje at det ikke står "Xp sucks, win2k rules!!!!!!!!!", det står bare at _jeg_ mener at 2000 er best, til mine behov og bruksområder.

Ut i fra det som står der virker det sannelig at du mener det. Posten virker en "smule" ironisk dersom jeg leser den veldig mange ganger og kanskje.. . Ikke det at jeg mener 2000 er dårlig heller, mener bare at XP er hakket bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit at disse funksjonene "må" være der(snakker av erfaring :blush:), på grunn av mange som aldri har brukt pc før/ikke kan så veldig mye og som kunne funnet på å slette/flytte sånne filer.

Huff... det finnes så utrolig mange som klarer å tukle seg bort i slike ting, som aldri burde ha gjort det :)

Hehe, var min første pc, win98se og greier. Skulle rydde litt på harddisken og hva fant jeg? Mange rare filer som lå strødd rundt omkring i roten av C:.

Hmm, burde ikke disse ligge i en egen mappe? Da hadde det jo blitt MYE ryddigere!

Hadde virus attpåtil så det endte opp med en nyinstallasjon. :blush:

Lenke til kommentar

Hehe, var min første pc, win98se og greier. Skulle rydde litt på harddisken og hva fant jeg? Mange rare filer som lå strødd rundt omkring i roten av C:.

Hmm, burde ikke disse ligge i en egen mappe? Da hadde det jo blitt MYE ryddigere!

Hadde virus attpåtil så det endte opp med en nyinstallasjon. :blush:

:!:

Heldigvis har Windows System Restore nå for tiden :)

Lenke til kommentar

grunnen til at Windows 2000 har fått flere service packer enn XP er jo fordi at Windows 2000 har vært ute lenger enn det XP har. uannsett Windows versjon så vil den jo være full av feil egentlig.

og som det alltid vil være på dette forumet: noen Windows XP fans, noen Windows 2000 fans (inkludert meg selv) og noen Linux fans. er fan der å jeg :D

så vil det alltid være. det går ikke an å få noen til å like det samme.

Lenke til kommentar

Og derfor er det litt feil å sammeligne stabiliteten mellom XP og 2000, siden da 2000 har 4 SP tilgjengelig.

Det er ikke hvorvidt noen liker det ene eller det andre, men hva som er best av 2000 og XP. Må da vel gå an å ha en mest mulig objektiv diskusjon om dette?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det feil å sammenligne de? For at det skal være rettferdig?

Det som er viktig for oss som kunder er jo hvor stabilt det er, ikke hvor stabilt det var for 2 servicepacks siden!

Synes ikke det har noe med saken å gjøre jeg da. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...