kesse Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Bruker pc'en mest til å være på nett og spille mindre krevende spill. Hvilket av de to operativsystemene vil dere anbefale meg og bruke? Tenkte mest på hvilket som er raskest, stabilt osv? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 xp skal jo være mer stabilt.... jeg liker xp best..... Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 xp skal jo være mer stabilt.... jeg liker xp best..... Du skrive at XP skal være mere stabilt, bullshit! 2000 er knall stabilt, men etter at noen service packer har kommet begynner det å bli ganske stablit. Jeg liker xp best, tror xp ville vært best på pcen din. Hvordan pc har du? Hvis du har mindre enn 256 Mb ram så vil bli litt snaut til xp Lenke til kommentar
kesse Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg har amd athlon xp3000+ med 512mb ram. Har aldri hatt store problemer med xp. Men har hørt mange hvert veldig fornøyd med 2000. Men er kanskje ikke store forskjellen? Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Veldig lite forskjell på XP og 2000. XP er bare mer "bloat". Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hipp som happ egnentlig. Men mer moro med selve windows i XP da. "styling" liksom. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) XP har et 'bedre' utseende. Ellers er det mye likt. Endret 13. juni 2004 av CobraM Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 jepp. XP og 2000 er ganske likt ja. for min del liker jeg Windows 2000 best av de to. vet ikke hvorfor, men det er vel pga stylingen i XP tenker jeg. Windows 2000 kan være ganske kjapp den også for de som ikke visste det. har brukt Windows 2000 i snart 1 år nå å jeg kunne aldri tenke meg å bytte bort den. isåfall måtte det blitt linux jeg skulle byttet den med. xp er noe dårlige greier synes jeg da. på min pc (jeg har også 512 mb ram) er Windows 2000 det mest stabile systemet. XP er ikke så stabil synes jeg. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 jeg tror WinXP vil på sikt være et bedre valg, mest fordi det er mer fremtidsrettet. med SP2 til XP så tror jeg det også vil være det sikreste OS'et også. Alle de fancye innstillingene i GUI'en er jo bare å deaktivere og så er maskinvarekravet nesten nede på 2000-nivået. Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 jeg tror WinXP vil på sikt være et bedre valg, mest fordi det er mer fremtidsrettet. med SP2 til XP så tror jeg det også vil være det sikreste OS'et også. Alle de fancye innstillingene i GUI'en er jo bare å deaktivere og så er maskinvarekravet nesten nede på 2000-nivået. hvordan deaktivere jeg innstillingene i GUI'en ? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) jeg tror WinXP vil på sikt være et bedre valg, mest fordi det er mer fremtidsrettet. med SP2 til XP så tror jeg det også vil være det sikreste OS'et også. Alle de fancye innstillingene i GUI'en er jo bare å deaktivere og så er maskinvarekravet nesten nede på 2000-nivået. hvordan deaktivere jeg innstillingene i GUI'en ? Ja, lurer akkurat på det samme! har aldri hørt om det før jeg! Endret 14. juni 2004 av petter'n Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Høyreklikk på skriveborde -> Properties (ellernoe) og Themes -> Classic. Det første steget mot "win2k". Du kan også gå i kontrollpanelet og fjerne innlogginsskjermen til XP, og stille tilbake til den gamle boksen der du må skrive brukernavn osv. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Her er en mye bedre måte som optimaler syatyemet ditt for ytelse ved å skru av alle grafiske effekter. Kontollpanel - system - avansert - klikk "innstillinger" under "Ytelse" - velg "tilpass for best ytelse" - klikk OK Nå er ytelsen nesten nede på det windows 2000 er på. XP krever fortsatt litt mer RAM og plass på disken. Hvis du søker på forumet så finner du tråder med tips på hvilke tjenester man kan deaktivere og øke ytelsen enda mer. Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Smaken er som osv. Personlig og jobb sammenheng - 2000 - knall stabilt OS Synes det man jobber med til daglig og det man har hjemme godt kan være likt... Man blir flinkere :-) XP synes jeg er for jålete, men det blir jo tilbake til smaken da... Begynte med C64, Amiga og win 3.11 så man synes vel xp blir litt vel stor forskjell PS: Når 2000 kom syntes jeg dette var dårlig i forhold til win98 :-) Det eneste jeg med sikkerhet ikke fordrar er ME Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 XP er ikke jålete. Nå må dere kanskje prøve å utforske XP før dere uttaler dere. XP kan endre utseende etter som du ønsker det. Med noen enkle triks så kan XP gjøres om til å se ut som Gnome, KDE, Mac, 2000. Ingen begresninger. Derfor finner jeg XP hakket bedre. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 hvis du sikta til meg om å utforske XP så har jeg gjort det. i nesten 2 år. og har XP på laptoppen min. har prøvd å gjøre XP så kjapp som mulig der, men har ikke rukket å gjøre den kjappere pga at det er ferie hvis jeg gjør ting på pc`ene på skolen så bruker jeg Windows 98 SE for det meste. har bare et par pc`er med Windows 2000. hehe, hvis man ikke legger inn skjermdriver i Windows 2000 så blir jo den seende ut som Windows 98 og 98 SE og Windows 95 da. tenker på den grønne bakgrunnen. å la meg få sakt dette at hvis jeg gjør alt det ob1 sier tror jeg det var, så får jeg ikke den samme følelsen som når jeg sitter forran en ren Windows 2000 maskin. allikevel er det noe som er annerledes. Windows noen tar å legger inn Windows 2003 Server så vil dere oppleve en slags trippa XP, bare at Windows 2003 har bedre sikkerhet. skal se om jeg finner Windows 2000 ikoner jeg til min XP snart. se om det finnes. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Har XP på den bærbare og 2000 på den stasjonære, og liker 2000 best. Når jeg bruker XP er det som hele pcen skriker til meg: "Din j*vla n00b! Tror du virkelig jeg vil la deg se filene dine? TROR du virkelig du får lov til å komme inn i Windowskatalogen? Da må du tro om igjen, dette OSet er MYE mer intelligent enn deg og vi i microsoft har beregnet din iq til å ligge et sted mellom 30 og 40. Næmmen, prøver du å slette et Windowsprogram? Haha, TRODDE du virkelig du skulle få lov til å slette windows messenger? LooooooooL!" At det heter Xp _Professional_ gjør ikke det stort bedre... Blir vel til at jeg formaterer og får inn Win2k på den snart, er bare så mye å rydde først. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Har XP på den bærbare og 2000 på den stasjonære, og liker 2000 best.Når jeg bruker XP er det som hele pcen skriker til meg: "Din j*vla n00b! Tror du virkelig jeg vil la deg se filene dine? TROR du virkelig du får lov til å komme inn i Windowskatalogen? Da må du tro om igjen, dette OSet er MYE mer intelligent enn deg og vi i microsoft har beregnet din iq til å ligge et sted mellom 30 og 40. Næmmen, prøver du å slette et Windowsprogram? Haha, TRODDE du virkelig du skulle få lov til å slette windows messenger? LooooooooL!" At det heter Xp _Professional_ gjør ikke det stort bedre... Blir vel til at jeg formaterer og får inn Win2k på den snart, er bare så mye å rydde først. Dette er kanskje problemet med folk angående XP. Hva med de som ikke har like store datakunnskaper som du kanskje har? Alt i XP kan stilles inn på om du leter litt. XP har en overlegen brukervennlighet enn de tidligere Windows versjonene. Tidligere versjoner har mange funksjoner som bare er lagt til uten organisering. Windows XP er et ressultat av et forsøk på å gjøre Windows mye lettere å finne fram i. Og Proffesional har ikke noe med at den er for profesjonelle. Disse restriksjonene av visning av mapper er laget for at de som ikke har kunnskap/erfaring med viktige system-mapper/filer skal drive å slette disse filene. Slike funksjoner sørger for at de som ikke har noe der å gjøre skal fortsette. Så slutt å klag på XP og at 2000 er så utrolig mye bedre. 2000 har også utrolig mange ting som XP gjør mye bedre. 2000 har også hele 4 SP lanseringer med optimaliseringer. XP får snart sin andre som vil gjøre XP til det sikreste operativsystemet til nå. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Greit at disse funksjonene "må" være der(snakker av erfaring ), på grunn av mange som aldri har brukt pc før/ikke kan så veldig mye og som kunne funnet på å slette/flytte sånne filer. Men det burde vært mulig å slå av på en eller annen måte som ikke krever 2 timer på diverse forum og i regedit for å fjerne det! Har da vel aldri sagt at jeg har så enorme datakunnskaper, hadde jeg hatt det skulle jeg byttet til et annet OS, men er heller ikke fullstendig nybegynner. Hvis du leser posten min en gang til så ser du kanskje at det ikke står "Xp sucks, win2k rules!!!!!!!!!", det står bare at _jeg_ mener at 2000 er best, til mine behov og bruksområder. Endret 1. juli 2004 av E-Ton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå