Gå til innhold

Det heter faktisk el o el


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor i det hele tatt SI lol ?

(nå snakker jeg ikke om å skrive lol)

 

men når du over mikrofon må skrive en forkortelse som viser at du ler istendenfor rett og slett bare å LE har det skjedd noe galt her i verden..

Sånn som jeg ser det, så brukes "lol" mere om at noe er latterlig heller enn at man ler.

Lenke til kommentar

lol er et utrykk som har blitt grovt misbrukt oppgjennom årene.. lol står som alle vet for Laughing Out loud, og om du ser på det som "hahahaha" eller "herregud så tåpelig du er" er rimelig individuelt, personlig prøver jeg å ikke si lol whatsoever, og når jeg gjør det er det når noe er morsomt.

 

og vist du synest noe er latterlig, hvorfor ikke bare si at det er latterlig ? istendenfor å si lol, som er brukt på så mange idiotiske måter at utrykket har mistet all sin mening.. ;)

Lenke til kommentar
Hehe.. ja, det er en spok pa irc.. de sier "hvis du noen gang sier 'lol' i real life, sa drep deg selv." da har man liksom nadd bunnen av nerdedom. :p ikke for a disse noen her assa. :p

alltså alle sier det, til og med jentene i klassen, tar jeg ikke feil så trur jeg lærern har også sakt d, han spillte og cs før da :yes:

Lenke til kommentar
ja etter alle de idiotene pa vt som absolutt ma si det hele tiden sa.. kan jo ikke spille en mix uten at noen nevner det.

 

DET ER ET AKRONYM. SI DET SOM ET AKRONYM. haheha.

 

:(

Et akronym skal vel ikke nødvendigvis uttales med separate bokstaver? Ta for eksempel NATO. Mange har vel hørt en eller annen engelskspråklig høytstående person si det en eller annen gang. Da sier de "NATO", og ikke "En A Ti O". Nå er jeg ikke helt sikker på skillet mellom forkortelse og akronym, men i min forstand klassifiserer NATO seg til å være et akronym på lik linje med LOL.

Dog må jeg være enig i at det er helt latterlig å SI noe som man vanligvis skriver for å uttrykke en verbal handling.

Lenke til kommentar
Det er egentlig L.O.L, men det er jo helt dumt da.

LOL er mye bedre.

Enig.

 

For oss normen blir L.O.L helt teit ut. Spesielt når vi er vant til og si lol.

 

 

Men for engelskmen/whatever, så høres lol ut som lål (Test med microsoft sam stemme :p)

Endret av eXploid
Lenke til kommentar

Er det verkeleg nedskrevne reglar for korleis du skal uttrykke eit akronym? Har eg aldri høyrt om. La nå folk få snakke som dei vil, men personlig prøver eg å halde meg vekke frå all "1337" snakking, om det være på TS2 eller i real life. Blir for dumt...:ermm:

Lenke til kommentar
Jeg er også veldig intresert i hvordan "el o el" kan bety Laughing Out Laoud?

Det betyr jo fortsatt Laughing out loud da. Det er bare det at når engelstalende uttaler bokstaven L så legger de en E foran som mange nordmenn gjør etter hvilken dialekt de har.(jeg bruker æ f.eks æl) Det er bare det at smartingen skrev det som det uttales, og ikke som det skrives.

 

Men det viste du sikkert allerede :p

(Morratrøtt)

Lenke til kommentar

Lol er ihvertfall misbrukt noe så sinnsykt..... Det virker som om det er "tøft" å skrive det. Lol skal brukers når du faktisk sitter der og ler høyt. Du skal jo beskrive hva du gjør!!!! Det er jo det som er hele vitsen! Har sitti og irritert meg over det altfor mange ganger..... Det var ikke sånn i 1999. :p

Lenke til kommentar
Hehe.. ja, det er en spok pa irc.. de sier "hvis du noen gang sier 'lol' i real life, sa drep deg selv." da har man liksom nadd bunnen av nerdedom. :p ikke for a disse noen her assa. :p

hvorfor har det å si lol i real life blitt en skam da?

 

de fleste jeg snakker med sier lol,jeg sier lol ;)

 

når noen sier lol i real life er det jo nesten aldri når noe er kjempemorsomt,men når noe er liksom artig uten at det er noe å begynne å le av,da sier man lol.alle ler jo hvis noe er faktisk morsomt!! :hrm:

Lenke til kommentar

OFFTOPIC:

 

"lawl" og "lål" høres GANSKE likt ut etter min mening, men...

Det er helt korrekt, "aw" på engelsk uttales "å" på norsk :roll:

 

Lurer veldig på hvordan en slik meningsløs topic har klart å komme opp på 2 sider?

Kanskje alle gjør som meg og skriver offtopic da :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...