Gå til innhold

Funker dette Athlon 64 oppsettet?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere min pc til et Athlon 64 oppsett med ny harddisk. Skal helst være så billig og bra som mulig. Har satt opp et mulig oppsett, men det hadde vært greit om dere enten kunne sagt fra om det virker greit, eller om det finnes noen bedre valg... (Pris: maks 4500,-) Må vel også ha en kjøler til cpu'en. Noen forslag?

 

Her er oppsettet:

 

AMD Athlon 64 3000+

Epox EP-8KDA3+

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P

Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjell er det , men jeg tenkte på den nye raptoren på 74 gb

Men du hadde jo ikke så mye penger så da blir det nok bra med det du har satt opp tenker jeg...

Ser at du har mange Compac pc´r , har bare dårlig erfaring med slik maskiner.

Hvordan er det med deg...

De er bygd opp spesiellt og kan være vriene å bygge på, spesiellt de "non-tower" typene du har

 

Håper du får flere kommentarer på ditt oppsett

God søndag

Lenke til kommentar
Forskjell er det , men jeg tenkte på den nye raptoren på 74 gb

Men du hadde jo ikke så mye penger så da blir det nok bra med det du har satt opp tenker jeg...

Ser at du har mange Compac pc´r , har bare dårlig erfaring med slik maskiner.

Hvordan er det med deg...

De er bygd opp spesiellt og kan være vriene å bygge på, spesiellt de "non-tower" typene du har

 

Håper du får flere kommentarer på ditt oppsett

God søndag

Mine erfaringer med compaq pc'ene er så som så. De er ganske vanskelige å sette opp og har nesten ingen settings i BIOS. Kabinettet er også veldig trangt, spesielt hvis harddisken skal tas ut eller inn. Men siden jeg skal bytte ut nesten alt, bare stømforsyningen og kabinettet som er igjen av det opprinnelige, så tror jeg det skal gå bra. (Kabinettet skal også snart skiftes ut).

 

Edit: La til litt ekstra

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om f.eks. hovedkortet er bra, om minnet er bra, og passer dette sammen? Jeg kan ikke så mye om sammensetning av hovedkort og minne, så det kunne vært greit om noen kunne se om det passer sammen. Og er noen som har tips til en støysvak, god vifte til cpu'en?

 

Edit: 50 innlegg :w00t:

 

Edit 2: Kan denne viften http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121157&cks=PRL sammen med denne kjølepastaen http://komplett.no/k/ki.asp?sku=116248&view=default gjøre susen?

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...