KydeX Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har nytt HK, MSI K8N Neo Platinum edition med Athlon 64 3000+. Jeg har en WD Raptor 36 Gb som jeg skal installere windows xp på. Har i tillegg en Pata Maxtor diamondmax plus 160 Gb disk. Får ikke installert på noen av dem. Jeg trykker F6 under start av windows xp og installerer driverne som fulgte med HK. Men når jeg trykker enter for å installere på en av diskene får jeg bare opp at windows må installere noen start-up filer på en eller annen disk id 0 på bus 0 som ikke har windows kompatibel partisjon. Er det noen som kan gi meg noen tips her? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Muligens en bios innstilling som er feil ? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg koblet ifra P-ATA disken min, og nå ser det ut som det går, er ihvertfall igang med å formatere Raptoren nå. Lenke til kommentar
Moonix Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg hadde samme problemet selv.. Har en raptor + 2 disker til.. problemet var selvsagt å installere windows på raptoren.. det viktigste var å sette opp disken i riktig boot rekkefølge i bios på mitt Asus P4C800-E Deluxe socket 478 hovedkort.. Etter det måtte jeg lage en driver disk for windows xp med S-ATA drivere for min Promise Raid onboard S-ATA kontroller.. Hvis allt dette er korrekt så skal det virke.. Du kan alltids boote fra en annen disk og formatere raptoren under xp først for å være helt sikker på at allt går i boks.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå