Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvem betaler mest ???

Anbefalte innlegg

Hvem er det som betaler mest for å ha sin banner på en innternett side. Har 100 vissitors på siden hver dag og lurer på å tjene meg noe penger. Har en fra Inpoc allerede de betaler 50 øre for klikk på banneren og 2 kr hvis noen kjøper en logo eller en ringetone der. Er det noen som har et bedre tillbud ?

http://www.aark.d2g.no

[ Denne Melding var redigert av: WinZ på 2002-04-15 20:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-15 20:36, WinZ skrev:

Hvem er det som betaler mest for å ha sin banner på en innternett side. Har 100 vissitors på siden hver dag og lurer på å tjene meg noe penger. Har en fra Inpoc allerede de betaler 50 øre for klikk på banneren og 2 kr hvis noen kjøper en logo eller en ringetone der. Er det noen som har et bedre tillbud ???

Dette viser jo bare at reklame på hjemmesider ikke lønner seg. Den reklamen du har på din hjemmeside irriterer sikkert alle besøkende til en viss grad. Og la oss ta ett "optimistisk" regnestykke her. Hvis for eksempel 10% av alle besøkende du har klikker på reklame banneren, så får du 5 kroner om dagen. Hvis 10% av disse igjen bestiller en logo eller ringetone, så får du ytterligere 2 kroner dagen. Dette blir i løpet av 10 dager 70 kroner, og i løpet av en måned (30 dager), ca. 200 kroner.

Men det er bare det at det er aldri så mange som 10% som klikker på en reklamebanner, og 200 er derfor maks du kan tjene i måneden. Og jeg tror ikke du vil merke noen forverring i økonomien din om du fjerner reklamen helt. Jeg tror flere vil komme tilbake til siden din om de slipper all reklame. Skal du virkelig tjene på reklame, må du ha en ca. 100.000 hits i måneden, og mange flere reklamer inkludert irriterende pop-ups som fører til at folk ikke gidder å komme tilbake til siden din senere.

Reklame på internett er bare tull for hjemmesiden til privatpersoner og små bedrifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...