Gå til innhold

Trenger litt hjelp/tips ang. fremtidig hjemmeside

Anbefalte innlegg

Ok nå er jeg ferdig(?) med hvordan jeg vil ha oppsettet på siden min, og det blir noe lignende dette altså nyhetene og lignende til venstre og når man trykker på den så kommer hele artikkelen i vinduet til høyre.

Og i stedet for buttons så skal jeg prøve meg på en simpel mouseover meny rett under headeren :yes:

Headeren har jeg enda ikke laget, kom gjerne med gode forslag på hvordan jeg bør gjøre det.

PS, artikkelen er fra amobil og det er ikke mobil og PDA som blir temeaet på min side, det blir mer en personløig hjemmeside(mulig med film som et relativt stort tema :dontgetit: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Det ble litt mange elementer i headeren

- Teksten i headeren (den under mobilen) MÅ vekk

- Litt svær font. Man får heller ikke antialiasing på nett, så det kan være lurt å ta av AA på bildene for å få det rette inntrykket av hvordan det kommer til å se ut

- Umulig å tyde teksten som ligger over han der BF-typen

- Fonten i menyen og footeren passer ikke inn

- Teksten i footeren bør få litt padding

Lenke til kommentar
- Det ble litt mange elementer i headeren

- Teksten i headeren (den under mobilen) MÅ vekk

- Litt svær font. Man får heller ikke antialiasing på nett, så det kan være lurt å ta av AA på bildene for å få det rette inntrykket av hvordan det kommer til å se ut

- Umulig å tyde teksten som ligger over han der BF-typen

- Fonten i menyen og footeren passer ikke inn

- Teksten i footeren bør få litt padding

Skal prøve, men hva vil det si å "padde"?

Og hvordan tar jeg av AA på bildene :blush:

Men hva med det nye designet i seg selv? Var det mye bedre enn det forrige eller burde jeg fortsette å bygge på det forrige? :dontgetit:

*Edit, burde jeg bruke samme font i menyen og footeren som jeg bruker på den andre teksten?(news gothic)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål her:

-Hvordan får jeg bygget siden oppå bakgrunnen(kasnkje litt dårlig foklart, men se på bildet) i HTML da.

-Hva er koden for å få laget "footeren"

Det var vel det, om noen raskt kunne ha laget en liten versjon av siden min så hadde jo det vært det beste da, men hvis jeg bare får litt hjelp med tingene jeg spurte om så går det nok greit :yes:

Lenke til kommentar

padding = luft over, under og på sidene (evt. bare en av delene)

Et litt klønete eksempel:

|                                           |
|_________________________|

:w00t:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

padding = luft over, under og på sidene (evt. bare en av delene)

Et litt klønete eksempel:

|                                           |
|_________________________|

:w00t:

aha, skal prøve å få det til :thumbup:

Men jeg forstår enda ikke hvordan jeg skal greie å bygge siden oppå bakgrunnen :dontgetit:

Så hvis noen har veldig lyst å hjelpe så hadde jeg vært evig takknæmlig :yes:

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tenkt å ha hele det som bilde? Blir masse unødvendig grafikk, spesielt siden det eneste grafiske du har er headern. Kutt den ut, så lar du CSS og HTML lage borderene. :p

Eller er det fortsatt en fisk?

Er vel egentlig ikkje så mye å kritisere, er veldig lite å se på. Kanskje få noe farger på headern? Va litt sjedelig med helt hvit header med 3 små bilder i. Borderne er fortsatt for tykke, trur 1 px hold. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha laget en annen header. Den var utrolig ustabil fargemessig sett. Gå tilbake til den du hadde først, i begynnelsen, den med han typen helt til venstre. Den likte jeg veldig godt. Menyen forsvant liksom under han militærkaren i headeren som du har nå.

Du kan også prøve med å gjøre mellomrommet mellom de to strekene der menyen ligger mindre, og heller legge menyen der du har en kort oppsummering over saken som står i brødtekstfeltet. Ellers likte jeg det.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Du har vel ikke tenkt å ha hele det som bilde? Blir masse unødvendig grafikk, spesielt siden det eneste grafiske du har er headern. Kutt den ut, så lar du CSS og HTML lage borderene. :p

Eller er det fortsatt en fisk?

Er vel egentlig ikkje så mye å kritisere, er veldig lite å se på. Kanskje få noe farger på headern? Va litt sjedelig med helt hvit header med 3 små bilder i. Borderne er fortsatt for tykke, trur 1 px hold. :)

hva mener du?

Jeg ville ha laget en annen header. Den var utrolig ustabil fargemessig sett. Gå tilbake til den du hadde først, i begynnelsen, den med han typen helt til venstre. Den likte jeg veldig godt. Menyen forsvant liksom under han militærkaren i headeren som du har nå.

Du kan også prøve med å gjøre mellomrommet mellom de to strekene der menyen ligger mindre, og heller legge menyen der du har en kort oppsummering over saken som står i brødtekstfeltet. Ellers likte jeg det.

Skal prøve meg på en annen header, men soldaten er jo fjernet nå da ;)

Lenke til kommentar

Tja.. Den er veldig tom. Og hva gjør bildet fra logoen til Photoshop CS i headeren..!? :S

Liker ikke skriften som det er klipt eller noe i, liker ikke gradienten i footer, liker ikke blyanteffekten i header, liker ikke at man må scrolle hele siden hvis man har lav oppløsning..

Lenke til kommentar
Tja.. Den er veldig tom. Og hva gjør bildet fra logoen til Photoshop CS i headeren..!? :S

Liker ikke skriften som det er klipt eller noe i, liker ikke gradienten i footer, liker ikke blyanteffekten i header, liker ikke at man må scrolle hele siden hvis man har lav oppløsning..

Headeren er bare midlertidig(den vil bli forandret)

Skriften "GUNDROSEN" kommer jeg nok ikke til å forandre(har brukt den en stund nå)

gradienten i footeren skal ikke fjernes, men gjøres mildere(i fargene)

Det at den virker tom kommer vel først og fremst av at menyen ikke er kommet opp enda(og muligens de "triste" fargene)

Jobber fortsatt med scrollingen(fostår ikke helt det :p )

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...